Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• jimske
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-12-2023
Ik was op mijn pc bezig, toen ik plots een hele harde knal hoorde, ik had nog steeds beeld, maar heb toch maar snel de pc uitgezet en de stekkerdoos uit het stopcontact gedaan. Het is een redelijk nieuw systeem, +- half jaar, en een hele goede voeding Seasonic G-series G-550. Ik heb even later de pc vanbinnen bekeken, maar zag of rook niets speciaal... Ik ben nu ongerust of ik de pc terug kan inschakelen, en of het aan de voeding ligt of bv de speaker? Wat kan ik nu beste doen? alvast bedankt

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Waarschijnlijk een condensator in de voeding ontploft, ik zou voor de zekerheid deze even controleren of openhalen.

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

• auto660
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02:06

auto660

1991 240 GL Brick

_Drake_ schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:13:
Waarschijnlijk een condensator in de voeding ontploft, ik zou voor de zekerheid deze even controleren of openhalen.
Fixed! Ander kun je dag zeggen tegen je garantie ;)

Gaming~ |Ryzen 5 5500, Asrock B450M PRO4, 16GB 2666@3600MHz DDR4, GTX1650 Super 4GB, 1TB + 256GB SSD, 250W Apevia PSU| Workstation~ |Q9550, 8GB CL4 DDR2, P5B Premium, GTX950, 512GB SSD + 1TB HDD, 550W PSU

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Waarom zou je aanspraken verliezen als je een condensator bekijkt?

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Kijk ook eens je naar randapparatuur. Printers, scanners, modems of externe luidsprekers hebben ook condensators die kunnen ploffen.
begintmeta schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:17:
Waarom zou je aanspraken verliezen als je een condensator bekijkt?
Omdat je bij de meeste voedingen de garantie verliest bij het openschroeven.

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-11 17:39
auto660 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:15:
[...]

Fixed! Ander kun je dag zeggen tegen je garantie ;)
Niet alleen tegen je garantie. De capacitors kunnen een tijdje lang stroom vasthouden en zijn niet bepaald ongevaarlijk.

• jimske
ik heb een grote subwoofer onder de bureau staan, die hoort bij mijn logitech speakers, zou het kunnen dat het daar mee te maken heeft? Ik zag bv ook geen rook na de knal uit mijn voeding/pc komen vandaar dat ik dacht dat het aan de luidsprekers ligt?

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Als er iets geploft is .. is het meestal ook wel te ruiken .. dus ik zou even op snuffelstage gaan langs alle onderdelen.

Dat kan opzich .. ground-lusje of iets dergelijks, zou je dan bij het in en uitschakelen van je PC wel kunnen horen via je speakers, maar meestal is dat maar een "tikje" .. tenzij dat ding vol open stond natuurlijk.

[ Voor 47% gewijzigd door gekkie op 01-07-2015 19:26 ]

• jimske
mijn pc ligt nu open, maar is ook al weer een paar uur geleden, ik ruik nu niks, maar op het moment zelf rook ik zelf ook niet, maar toen heb ik even gewacht voor ik de pc openmaakte dus misschien is het weggetrokken voor ik het kon ruiken

• Ardjee
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12-11 23:07
Sommige subwoofers kunnen ploppen als er spanning op het stroomnet schommelt (lees, iemand zet ander apparatuur aan), Ik denk niet dat dat het probleem is, maar dat zou wel eens het geval kunnen zijn. Ik ben geen voedingsdeskundige, maar als een condensator ploft lijkt mij dat resulteren in een niet werkende pc.

Het voordeel is dat je voeding van een goed merk is: ik zou persoonlijk de gok nemen om hem weer aan te zetten en te kijken of er problemen zijn onder full load.

(volg dan wel eerst het advies op om te ruiken of je ergens verbrand elektronica ruikt, dat kan je meestal nog wel ruiken)

• jimske
kan ik het riskeren om de pc terug in te schakelen op stroom en aan te zetten?

De knal was echt wel heftig, dacht dat er langs mij een bommetje afging ofzo

• jimske
Hey ardjee, ik ruik niets verbrand, dus dat vind ik wel raar want ik heb een goede neus. Kan ik het riskeren om de pc terug aan te zetten zonder verdere schade? Ik weet wel nog, bij de plof, bleef mijn scherm nog werken, dus het is niet dat mijn pc ineens uitviel ofzo

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Nu online

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

jimske schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:41:
Hey ardjee, ik ruik niets verbrand, dus dat vind ik wel raar want ik heb een goede neus. Kan ik het riskeren om de pc terug aan te zetten zonder verdere schade? Ik weet wel nog, bij de plof, bleef mijn scherm nog werken, dus het is niet dat mijn pc ineens uitviel ofzo
Makkelijk zat, verlengkabeltje, stekkerdoos, PC buiten zetten op een meter of 2 van andere voorwerpen en je stekkerdoor aanzetten :o

Nou ja, ik ben ook als de dood dat er iets ontploft/in de fik vliegt qua stroom, dus ik zou het wel zo gedaan hebben. Als je geen zichtbare schade kan waarnemen is het misschien een cap of mosfet opgeblazen, dat komt nog wel eens voor.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• jimske
er zat ook best veel stof in de pc, had hem in een half jaar nog niet gezuiverd, en het is ook nog eens best warm vandaag en op mijn kamer, weet niet ofdat ook een rol speelt.

• Kuusj
  • Nu online

Kuusj

jimske schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:48:
er zat ook best veel stof in de pc, had hem in een half jaar nog niet gezuiverd, en het is ook nog eens best warm vandaag en op mijn kamer, weet niet ofdat ook een rol speelt.
Mijn stroomslurpertje heeft z'n fans al een aardige tik harder draaien om idle op redelijke temperaturen te blijven, het is dan ook met de PC aan 35 (en op een dag als vandaag 40) graden op mijn kamer. Maar ja, het kán wel, maar lijkt me meer toeval dan wat anders.

• SanderH_
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12-11 17:39
Monitor eens je temps met bijvoorbeeld RealTemp. Als je daarnaast al in je systeem hebt gekeken (en geroken >:)) kan je weinig doen lijkt me.

Ben je zeker dat het van je PC kwam?

• jimske
ja het moet wel, de knal kwam aan de linkerkant van mijn oor, en daar staat mijn pc kast op de bureau, linksonder de subwoofer. Ik ben bang om de pc terug op starten, stel dat ie weer ontploft of erger, het is niet omdat ik niks rook dat er niks is gebeurd natuurlijk

• Kuusj
  • Nu online

Kuusj

SanderH_ schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:54:
Monitor eens je temps met bijvoorbeeld RealTemp. Als je daarnaast al in je systeem hebt gekeken (en geroken >:)) kan je weinig doen lijkt me.

Ben je zeker dat het van je PC kwam?
Inb4 z'n brak is afgefikt door een huis-tuin-keuken ventilator terwijl hij buiten z'n PC staat te testen :+
Ik zou inderdaad nog eens heel goed kijken naar andere dingen dan je PC, misschien heeft een stekkerdoos doei gezegd, of is je monitor een beetje gaar van de hitte.

• jimske
kuusj98 schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:57:
[...]

Inb4 z'n brak is afgefikt door een huis-tuin-keuken ventilator terwijl hij buiten z'n PC staat te testen :+
Ik zou inderdaad nog eens heel goed kijken naar andere dingen dan je PC, misschien heeft een stekkerdoos doei gezegd, of is je monitor een beetje gaar van de hitte.
stekkerdoos kan toch niet zo'n grote knal maken? en het lichte brandde nog dus. De monitor werkte nog gewoon na de knal, dus dat is het ook niet. Misschien is het toch een condensator binnen de voeding die sprong?

• jimske
kan een condensator ook door hitte (stof, hoge temperatuur) ontploffen? of heeft dat enkel te maken met stroompiek?

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

lijkt altijd rook vanaf te komen

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
De koffiekan, de theekan en de alleskan .. en ja in theorie kan dat vast .. als je honderden taiwanezen in het ziekenhuis kan krijgen met een beetje poeder (of NL' ers over de zeik door ook een beetje poeder) .. dan moet dit vast ook kunnen.
Dat gezegd hebbende .. ruik je geploft elektronica eigenlijk altijd .. zeker als het een harde plof was. Maar goed als je het niet vertrouwd .. kun je toch gewoon meegaan met een van de eerdere reacties ... zet het ding buiten.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
_Drake_ schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:13:
Tuurlijk, denk je niet dat hij dan zou zeggen dat er ook vonken vrij kwamen en een dikke rookpluim. :p

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• PatrikP
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12-09 14:51
jimske schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:03:
kan een condensator ook door hitte (stof, hoge temperatuur) ontploffen? of heeft dat enkel te maken met stroompiek?
Wat kan er allemaal een knal maken terwijl je met een pc bezig bent die *uitstaat*:

1. Als je een gare voeding hebt, en je beweegt de voedingskabel heen en weer in het slot kan het een knarsend/tikkend geluid geven.

2. Je speaker die aanstaat en je trekt de tulp kabel eruit en valt op de grond. Geeft een leuke knal, gebeurt ook veel met elektrische snaar instrumenten. (gouden regel > eerst inpluggen dan versterker aan)

3. Een schroef die in je kast valt of je ring die tegen een stuk aluminium/ijzer (waar je case ook van is) van de kast aan tikt.

4. Statische ontladingen. Op je sokken in een hoog tapijt je computer open schroeven kan ook ''leuk'' worden. Vooral in dit weer creeért de warmte sneller statische beladingen, als jij goed beladen bent en je raakt de kast aan (of een onderdeel in je computer) kan dit ook een knal geven.

Verder kan ik me niet even snel bedenken wat nog 'n knal kan geven...
Bekijk alsnog alle transformators of ze niet bol staan zoals ze in het bovenstaande filmpje uiteindelijk uitzien.
Je kan in je voeding kijken langs de FAN, het is wat lastig kijken maar je kan wel condensatoren zien. Vergeet je moederbord langs je CPU niet te checken ;)

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Is TS inmiddels al buiten gaan staan met zijn PC? :P

• jimske
Ik heb de voeding eens beken van de buitenkant door de gaatjes aan de achterkant, Wat me opvalt is dat ik een koperen ring zie en een soort witte substantie die er volgens mij niet hoort te zijn, het is precies een soort witte pasta die erdoor heen loopt... kan iemand vertellen wat dit kan betekenen?

• jimske
ah ok, da's dus normaal :) , ik kan verder niks zien door die gaatjes, zonder deze open te maken.

• jimske
PatrikP schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 10:46:
[...]

Wat kan er allemaal een knal maken terwijl je met een pc bezig bent die *uitstaat*:

1. Als je een gare voeding hebt, en je beweegt de voedingskabel heen en weer in het slot kan het een knarsend/tikkend geluid geven.

2. Je speaker die aanstaat en je trekt de tulp kabel eruit en valt op de grond. Geeft een leuke knal, gebeurt ook veel met elektrische snaar instrumenten. (gouden regel > eerst inpluggen dan versterker aan)

3. Een schroef die in je kast valt of je ring die tegen een stuk aluminium/ijzer (waar je case ook van is) van de kast aan tikt.

4. Statische ontladingen. Op je sokken in een hoog tapijt je computer open schroeven kan ook ''leuk'' worden. Vooral in dit weer creeért de warmte sneller statische beladingen, als jij goed beladen bent en je raakt de kast aan (of een onderdeel in je computer) kan dit ook een knal geven.

Verder kan ik me niet even snel bedenken wat nog 'n knal kan geven...
Bekijk alsnog alle transformators of ze niet bol staan zoals ze in het bovenstaande filmpje uiteindelijk uitzien.
Je kan in je voeding kijken langs de FAN, het is wat lastig kijken maar je kan wel condensatoren zien. Vergeet je moederbord langs je CPU niet te checken ;)
Op het moederbord zie ik niks verkeerd, in de voeding kan ik moeilijk een condensator zien zonder deze te openen, dus het moet haast wel de voeding zijn. De computerkast staat vlak langs mij aan de linkerkant en daar kwam de knal ook vandaan, ik denk dat ik de voeding gewoon terug ga doen voor garantie want ik durf de pc toch niet meer aan te zetten zo.

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09:18
IK denk toch dat het heel goed de subwoofer kan zijn. Ik heb een logitech set gehad en die kon aardig ploffen. Hoe harder het geluid staat, hoe meer geluid het dan maakte.
desnoods maak je eerst een backup van je HD/SSD (of je laat ze er uit) en probeer het dan gewoon. Anders heb je toch gewoon garantie?

[ Voor 3% gewijzigd door Headshot_NL op 02-07-2015 14:42 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• jimske
Headshot_NL schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:42:
IK denk toch dat het heel goed de subwoofer kan zijn. Ik heb een logitech set gehad en die kon aardig ploffen. Hoe harder het geluid staat, hoe meer geluid het dan maakte.
desnoods maak je eerst een backup van je HD/SSD (of je laat ze er uit) en probeer het dan gewoon. Anders heb je toch gewoon garantie?
Ja ik kan het op zich wel proberen, maar dadelijk is alles kapot als die voeding niet goed werkt? weet niet of dat het risico waard is. En ja de subwoofer staat ook aan de linkerkant onder mijn bureau, maar het was echt een hele harde knal, en ik had mijn volume echt niet voluit uit, ik kan eens proberen of de speakers werken via de laptop.

• Headshot_NL
  • Laatst online: 09:18
ja de kans bestaat dat het toch je voeding was en vervolgens je PC sloopt door hem op te starten. Al denk ik dat hij er toen direct al mee gestopt was.
Maar heb je het als compleet systeem gekocht?

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v154 + HW P1

• jimske
Nee ik heb de onderdelen apart gekocht via azerty.nl en vervolgens via een handleiding in elkaar gezet.

• jimske
En inderdaad na die knal werkte mijn scherm nog, heb hem even daarna wel uitgeschakeld, dus ik weet niet wat dat betekent ? Ik heb geen rook gezien of een vreemde geur dus dat lijkt niet te kloppen met een ontplofte condensator

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-09 19:46
jimske schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:53:
En inderdaad na die knal werkte mijn scherm nog, heb hem even daarna wel uitgeschakeld, dus ik weet niet wat dat betekent ? Ik heb geen rook gezien of een vreemde geur dus dat lijkt niet te kloppen met een ontplofte condensator
Dus je zit al een dag zonder PC terwijl er vrij weinig op wijst dat je voeding ontploft is :P
Ik zou 'm gewoon weer aanzetten

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-11 14:07

Shunt

Boe

Ik kan je met bijna 99% zekerheid zeggen dat een knal waar je zo danig van schrikt dat er iets ontploft is niet door een component op je computer veroorzaakt is. Alle capaciteiten die je hebt die zo'n knal zouden kunnen veroorzaken zijn met zo'n mooi klepje uit gevoerd zoals in het filmpje te zien is zodat hij gaat sissen ipv knallen.

Verder zo'n knal zal ALTIJD iets van rook achter laten als het een elektrisch component is. De computers werken op rook en als de rook ontsnapt is dan doet hij het niet meer.

Verder heb ik al jaren speakers van Logitech en die zijn gewoon totale ruk als het komt op spanning filters en filters op het in signaal. Heb me regelmatig onhandig hard geschrokken vanwege het aanraken van een plug van de speakers aan iets waar een lek stroom op stond of een statische lading.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Shunt schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:02:

Verder zo'n knal zal ALTIJD iets van rook achter laten als het een elektrisch component is. De computers werken op rook en als de rook ontsnapt is dan doet hij het niet meer.
precies, je magic smoke is nog aanwezig dus je pc zou het gewoon moeten doen ;)
Aanzetten zonder HD aangesloten dus, desnoods hang je wat fans en CD/DVD drives aan de voeding en verder niets, om die te testen (http://www.instructables....ower-Supply-without-a-PC/)

Voorts heb ook ik ervaring met de knallen die logitech speakersets kunnen geven als de connecties niet helemaal top zitten.

[ Voor 3% gewijzigd door Silent7 op 02-07-2015 15:16 ]

• jimske
Ik heb de condensatoren van de voeding nagekeken via de fan gaatjes en ik zie geen kapotte condensatoren of condensatoren die bol staan. Ook niet op het moederbord. Aangezien zo'n luide knap dus alleen van condensatoren af kan komen, kan het niet van de pc geweest zijn.Ik denk dus dat het dan toch de subwoofer moet geweest zijn van mijn logitech set, zou ik deze eventueel kunnen open om te kijken of daar een ontplofte condensator zit? btw De luidsprekers werken wel nog gewoon is dat niet raar na zo'n knal?

[ Voor 25% gewijzigd door jimske op 06-07-2015 17:25 ]

• Silent7
Nee dat kan, ik heb hier nog een Z3 in gebruik waar de aansluitkabel niet helemaal top meer van is. Soms moet ik die er even opnieuw goed insteken met altijd wat harde klappen tot gevolg maar daarna werkt het gewoon weer

• rikadoo
  • Niet online
Zou hem gewoon aanzetten, heb op mijn werk al verschillende voedingen gehad die kapotte elco`s hebben gehad. Deze starten helemaal niet meer op en de zekeringen waren eruit gevlogen. Gebeurde gewoon 0,0. Ik denk dat het idd je subwoofer is geweest waar je perongeluk de kabels van de boxen hebt aangeraakt oid, wellicht met je voeten? Als je aan de kabels zit van je speakers dan hoor je vaak ook gekraak of iets.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• jimske
Rikadoo, ik wil het ook graag geloven dat het zoiets simpel was, maar die speakers hebben nooit wat laten horen, laat staan zo'n enorme knal, en dat terwijl het volume laag stond. Ik blijf het raar vinden

• rikadoo
  • Niet online
jimske schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:05:
Rikadoo, ik wil het ook graag geloven dat het zoiets simpel was, maar die speakers hebben nooit wat laten horen, laat staan zo'n enorme knal, en dat terwijl het volume laag stond. Ik blijf het raar vinden
Laat het de voeding zijn, haal alle kabels los en verbind de groene en de zwarte met elkaar door middel van een paperclip. Zo maak je niets stuk mocht de voeding een knal geven. Kijk of die het doet (of de fan draait). Ik kan me zo niet 1 2 3 iets verzinnen wat zo`n "harde" knal geeft.

Afbeeldingslocatie: http://www.houseofhelp.com/forums/attachment.php?attachmentid=2816&d=1193431475

[ Voor 87% gewijzigd door rikadoo op 06-07-2015 19:45 ]

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-11 11:50
Al geprobeerd toevallig?

• jimske
Ik heb de paperclip test gedaan, en de fan van de voeding draait normaal

[ Voor 20% gewijzigd door jimske op 07-07-2015 22:08 ]

Verwijderd

jimske schreef op maandag 06 juli 2015 @ 17:21:
Ik heb de condensatoren van de voeding nagekeken via de fan gaatjes en ik zie geen kapotte condensatoren of condensatoren die bol staan. Ook niet op het moederbord. Aangezien zo'n luide knap dus alleen van condensatoren af kan komen, kan het niet van de pc geweest zijn.Ik denk dus dat het dan toch de subwoofer moet geweest zijn van mijn logitech set, zou ik deze eventueel kunnen open om te kijken of daar een ontplofte condensator zit? btw De luidsprekers werken wel nog gewoon is dat niet raar na zo'n knal?
Kwam dat niet gewoon uit de speakers als zijnde een geluid?

• jimske
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:00:
[...]

Kwam dat niet gewoon uit de speakers als zijnde een geluid?
Ik weet dat niet zeker, mijn pc kast staat vlak langs mijn scherm en de 2 logitech speakers ernaast, de subwoofer aan de kant van de pc maar dan onder de bureau. Het was echt wel een mega knal was mijn oor deed er pijn van. speakers hebben nooit niks een krimp gegeven daarom dat ik er wat twijfelachtig tegenover sta, maar de voeding lijkt wel nog gewoon te werken, en aangezien er niets anders binnen de pc is wat zo'n knal kan geven...

Verwijderd

Die logitech units zijn doorgaans vrij goed te demonteren. Volgens mij kon je altijd zo dat versterkerdeel van de subwoofer losschroeven. Als er condensatoren geploft zijn zitten ze op die versterkerplaat. Verder hebben die setjes m.i. geen condensatoren.

Je monitor weer wel overigens... meerdere.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2015 22:13 ]

• jimske
Verwijderd schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 22:12:
Die logitech units zijn doorgaans vrij goed te demonteren. Volgens mij kon je altijd zo dat versterkerdeel van de subwoofer losschroeven. Als er condensatoren geploft zijn zitten ze op die versterkerplaat. Verder hebben die setjes m.i. geen condensatoren.

Je monitor weer wel overigens... meerdere.
Dat zal ik eens bekijken dan, thanks!

• jimske
Scherm zal het wel niet geweest zijn aangezien die dus nog gewoon werkte na de knal

• jimske
Afbeeldingslocatie: http://nl.hardware.info/productinfo/104595/logitech-z623/fotos#open

Als ik dat achterste plaatje eraf haal van de subwoofer (set logitech z623) dan zie ik nog niks eigenlijk, alleen een printplaat maar die kan ik niet langs voor zien, daar zitten wrs de condensators op, maar kan die dus niet rechtstreeks zien via het gat

[ Voor 27% gewijzigd door jimske op 07-07-2015 22:44 ]

• Silent7
jongens, (of meisjes dat weet ik ook niet natuurlijk) voeding fan draait gewoon en al veel eerder in dit topic is aangegeven dat bij ontbreken van rook de kans dat een elcootje kaduuk is erg klein is.
Gewoon aansluiten die voeding en dan kan je kijken of hij boot, die voeding zal iig niets stukmaken nu.
meer gerustgesteld dat je voeding niets stuk zal maken nu en dat het hoogstwaarschijnlijk je logitechset is zal je voor je verder gaat niet kunnen krijgen ben ik bang ;)

Verwijderd

Ben je nu al een week je pc aan het onderzoeken? Mijn beeld is dat je er niet achter komt zonder je pc aan te zetten. Vroeg of laat moet je dat toch een keer doen. Haal eventueel zo veel mogelijk additionele onderdelen los zodat je die sowieso spaart. Opstarten zonder geheugen etc. Je hoort dan wel piepjes maar als je niks vreemds ziet en ruikt kun je daarna weer gaan opbouwen.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-11 07:45

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Was het niet gewoon de warmte? Mijn scherm knapt bijv soms best hard als 't plastic uitzet. Misschien was dit bij jou ook zo?

Professioneel Heftruck Syndroom

• jimske
Ik heb de pc dan toch maar terug aangezet, en so far so good, geen problemen tot nu toe... temperaturen normaal

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-11 14:07

Shunt

Boe

Man ik vraag me dan toch echt af of als ooit wat hoort knallen in je auto je auto ook een week links laat staan tot je ieder los onderdeel geïnspecteerd hebt om tot de conclusie te komen dat het mogelijk dan toch maar de uitlaat van de buurman was.

Je kan ook gewoon te voorzichtig zijn.
In het ergste geval als er iets kapot was zou dat onderdeel nog steeds kapot zijn en op een later moment het helemaal begeven. Het is niet zo dat in eens heel je PC smelt omdat er een component kapot is.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Pagina: 1