Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Maartinho
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-11 19:24
Hee Allemaal,

Ik heb sinds een jaar of 2 een iPod nano. Nieuwste generatie, prima ding, zeker blij mee. Enige minpunten die ik kan bedenken zijn dat ik echt het idee heb dat iTunes is gebouwd om mij te irriteren. En dat het apparaat Max 16gb is.

Nou heb ik alleen aan livesets al minimaal 16gb staan. En nu begin ik mij te irriteren aan het feit dat ik de iPod elke week.moet updaten als het om muziek gaat.

Eisen dus:
- minimaal 64gb (of het liefst meer)
- 150 - 200 euro (eigenlijk was 150 al Max, maar heb het idee dat ik dit moest bijstellen)
- het liefst met micro sd kaart die ik zelf kan inprikken

Naar wat ik zelf heb gezocht vond ik vele malen de sandisk sansa clip plus. Alleen gaat hier Max een micro sd van 32gb in gaat.

Daarnaast heb ik gevonden de fiio x reeks. De x1 lijkt me wel wat en kan sd kaarten aan tot 128gb en de x3 kan zelf 2 van zulke kaarten aan. De prijs van de x3 begint echter pas bij 258 euro. En dat word me echt wat veel.

Laatste optie die ik zelf kon vinden was de iPod classic echter aangezien deze niet meer gemaakt word.moet ik dan marktplaats afspeuren.

Iemand nog opties? En naar walkmans van 1200 euro voor 128gb versies zoek ik dus niet. :p

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Hmm, dan moet ik mijn Clip+ eens streng aanspreken dat hij eens heel snel mijn 64GB mSD kaartje moet gaan negeren ;)

Mijn Rockboxed Clip+ doet het prima op een 64GB kaartje namelijk, staat nu voor 55GB of meer aan muziek op, en dat gaat meer dan prima.

Zelf zou ik zeker [weer] dat ding nemen, er zit goed geluid in, lekker stevig, goede accu, lekker klein en gapless playback met Rockbox.

People as things, that’s where it starts.

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Je geeft verder niet veel eisen aan. Wat voor koptelefoon gebruik je, is accuduur belangrijk, navigatie, formaat.

Als je 64gb sd kaartjes in fat32 formateert lezen oude apparaten ze wel. Je moet ze alleen volschrijven via een kaartlezer en niet via de mp3speler zelf. Je kunt wel tegen een file limiet aanlopen. Dat is mijn ervaring.

Je hebt ook nog de Sandisk clip sport. Alleen zit hier geen rockbox op en de software is een beetje knullig. Werkt verder wel prima als je niet super veel gaan navigeren. Heeft een veel betere accuduur dan de clip+ en een wat groter scherm.

Iaudio valt nog net binnen de prijsklasse.

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2017 11:45 ]

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:46

FeaR

In GoT we trust

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Maartinho
BARACUS schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 01:14:
Je geeft verder niet veel eisen aan. Wat voor koptelefoon gebruik je, is accuduur belangrijk, navigatie, formaat.

Als je 64gb sd kaartjes in fat32 formateert lezen oude apparaten ze wel. Je moet ze alleen volschrijven via een kaartlezer en niet via de mp3speler zelf. Je kunt wel tegen een file limiet aanlopen. Dat is mijn ervaring.

Je hebt ook nog de Sandisk clip sport. Alleen zit hier geen rockbox op en de software is een beetje knullig. Werkt verder wel prima als je niet super veel gaan navigeren. Heeft een veel betere accuduur dan de clip+ en een wat groter scherm.

Iaudio valt nog net binnen de prijsklasse.
Ik heb verder ook geen eisen. Zal om te luisteren sennheiser oortjes gebruiken uit de cx serie of een hd205 dus audiofiel durf ik mezelf niet te noemen. Verder hoeft het apparaat puur en alleen muziek te spelen. Ik moet eerlijk zeggen dat de clip+ er wel goed voor staat qua prijs. Maar heb toch het idee dat er apparaten moeten zijn waar je voor net iets meer geld net iets meer waar voor je geld krijgt.

Dan zou ik.bijvoorbeeld liever voor de fuze gaan. Weet iemand of het oude type fuze nog verkrijgbaar is ergens?

En hoort dit topic wel naar mobile aankoop advies trouwens?

• BARACUS
Maartinho schreef op zondag 05 juli 2015 @ 00:11:
[...]

Ik heb verder ook geen eisen. Zal om te luisteren sennheiser oortjes gebruiken uit de cx serie of een hd205 dus audiofiel durf ik mezelf niet te noemen. Verder hoeft het apparaat puur en alleen muziek te spelen. Ik moet eerlijk zeggen dat de clip+ er wel goed voor staat qua prijs. Maar heb toch het idee dat er apparaten moeten zijn waar je voor net iets meer geld net iets meer waar voor je geld krijgt.

Dan zou ik.bijvoorbeeld liever voor de fuze gaan. Weet iemand of het oude type fuze nog verkrijgbaar is ergens?

En hoort dit topic wel naar mobile aankoop advies trouwens?
De Fuze is misschien nog refurbished op Ebay te vinden uit de UK. De Fuze met de draaischijf, niet de 2e versie fuze met touch bediening want dat is een ruk apparaat. Maar de ervaringen zijn iet al te best qua levensduur.

De clip+ of sport is zo'n beetje de beste prijs/kwaliteit verhouding die je gaat vinden. Daartussen zit een vrij groot gat voor betere apparaten.

Sandisk 8gb - 50 euro.
fiio 0gb - 120 euro
iaudio 16gb - 160 euro.

Als voorbeeld. Zo'n iaudio m2 gaat 90 uur op 1 acculading tegenover een clip+ die met moeite 12 gaat halen. Je krijgt wel een touchscreen en dat vinden sommige mensen weer een ramp.

Ik persoonlijk vind zo'n Sandisk ideaal omdat het weinig kost, klein is en rustig kapot mag gaan. Mijn Iaudio vind ik weer fantastisch om wat serieuzer te luisteren en navigeert wat beter met veel opties.

Ik zit nog te loeren op een x1 :P

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Maartinho schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:19:
Enige minpunten die ik kan bedenken zijn dat ik echt het idee heb dat iTunes is gebouwd om mij te irriteren.
Dan gebruik je toch andere mediaspelersoftware zoals winamp met iPod plugin? iTunes is nu eenmaal zwaar k*t als software en gelukkig totaal niet nodig :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Google eens op ipod classic + SSD. Die vind je veel op ebay, heb je opeens een classic met ssd van 256gb of meer.
http://www.ebay.com/bhp/ipod-classic-240gb

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2015 14:23 . Reden: Link ]

• Maartinho
Verwijderd schreef op zondag 05 juli 2015 @ 14:21:
Google eens op ipod classic + SSD. Die vind je veel op ebay, heb je opeens een classic met ssd van 256gb of meer.
http://www.ebay.com/bhp/ipod-classic-240gb
Bedankt voor de tip, helaas valt dit niet helemaal binnen mijn budget..

Ik kwam nu deze ipod touch kloon tegen:

http://www.lenco.com/nl/p/xemio-tab-540-2/

En ik vraag me af of iemand weet hoe het zit met de geluidskwaliteit hiervan? Als dit vergelijkbaar is met de sansa clip of de X1 dan is dit ook nog een optie. Gezien de prijs (80 euro) en het feit dat er gewoon minimaal een 32gb sdkaart in kan, kan je er voor dat geld geen buil aan vallen lijkt me.

Ben dan alleen zeer benieuwd naar de kwaliteit van zowel het geluid als dat van het apparaat zelf.

• BARACUS
Maartinho schreef op zondag 05 juli 2015 @ 15:27:
[...]

Bedankt voor de tip, helaas valt dit niet helemaal binnen mijn budget..

Ik kwam nu deze ipod touch kloon tegen:

http://www.lenco.com/nl/p/xemio-tab-540-2/

En ik vraag me af of iemand weet hoe het zit met de geluidskwaliteit hiervan? Als dit vergelijkbaar is met de sansa clip of de X1 dan is dit ook nog een optie. Gezien de prijs (80 euro) en het feit dat er gewoon minimaal een 32gb sdkaart in kan, kan je er voor dat geld geen buil aan vallen lijkt me.

Ben dan alleen zeer benieuwd naar de kwaliteit van zowel het geluid als dat van het apparaat zelf.
Kwaliteit van het geluid is van elke moderne speler hetzelfde. Het verschil zit in de bouwkwaliteit, eq, verschillende opties, handige navigatie, power output etc.

Ik zou geen enkele reden kunnen geven om een Lenco te kopen tenzij dit een verborgen pareltje blijkt te zijn. Maar dat lijkt me sterk. Ik verwacht hele onhandige software en navigatie met een slechte accuduur.

De beste opties zijn al gegeven. Dat is gewoon de standaard advies van alle liefhebbers.

• Maartinho
BARACUS schreef op maandag 06 juli 2015 @ 19:40:
[...]

Ik zou geen enkele reden kunnen geven om een Lenco te kopen tenzij dit een verborgen pareltje blijkt te zijn. Maar dat lijkt me sterk. Ik verwacht hele onhandige software en navigatie.
Reden waarom ik hier voor zou gaan is juist omdat het apparaat op Android draait. Maar ben wel benieuwd hoe stabiel dit dan draait
Pagina: 1