Hoe betrouwbaar zijn met Google Shopping gevonden winkels?

Pagina: 1
Acties:
  • 599 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 05:14
Hallo tweakers,

Ik ben zelf bezig met een aanschaf van een sony camera en nou heb ik gezocht op google.de vervolgens op shopping gedrukt en kom uit op dit https://www.google.de/sho...aUVdfFN4nSUdTxisAK#online
Nu vraag ik mij af hoe betrouwbaar de shops zijn die google shopping aangeeft en of de verzendkosten gratis ook voor NL geld.
Wat ik verder al heb gevonden op het forum is dat je geen doune +invoerrechten+btw extra hoeft te betalen.
P.s. dit is voor het eerst dat ik iets in het buitenland wil bestellen boven de €10,-

[ Voor 6% gewijzigd door dbz1985 op 01-07-2015 17:39 . Reden: Reden waarom ik deze info wil heb ik toegevoegd onderaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:02
Wat zei een van de webshops toen je aan ze vroeg of verzenden naar Nederland gratis is? ;)

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
Ja daar heb je een punt, maar dan nog de duidelijkheid hoe betrouwbaar de resultaten zijn van google shopping...zo is duidelijk een prijsverschil met de sony pj620 van €70,- tussen NL en DE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Google shops vinden is iets dat je kan vergelijken met beslist.nl.

Deze bedrijven betalen Google voor de vermelding en clicks tussen de shops.

Google screent wel bedrijven die willen aanbieden, net als beslist.nl op diverse punten, maar is geen garantie voor levering of tegen oplichting etc.

Als je een shop in Duitsland krijgt doorverwezen, dan denkt Google dat je in Duitsland zit en krijg je dus de Duitse voorwaarden te zien en niet de Nederlandse voorwaarden.

Gratis verzending is iets vanuit China, aangezien China de verzendkosten betaald voor stimulatie van de handel. Duitsland doet dit dus niet en ben je dus afhankelijk van de verkopende partij of deze dit zo afspreekt met jou.

In alle gevallen importeer je goederen binnen in de EU en daarvoor bestaan dus regels van de belastingdienst, waarbij je aanvullende kosten kan krijgen bovenop je bestelling die je doe bij de Duitse webshop.

De wetgeving waar mee je koop op internet sluit is waarschijnlijk dan ook de Duitse wetgeving en deze kan afwijken van de Nederlandse wetgeving (bescherming consument)

[ Voor 8% gewijzigd door Breezers op 01-07-2015 18:00 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbz1985
Breezers schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 17:57:
Google shops vinden is iets dat je kan vergelijken met beslist.nl.

Deze bedrijven betalen Google voor de vermelding en clicks tussen de shops.

Google screent wel bedrijven die willen aanbieden, net als beslist.nl op diverse punten, maar is geen garantie voor levering
of tegen oplichting etc.

Als je een shop in Duitsland krijgt doorverwezen, dan denkt Google dat je in Duitsland zit en krijg je dus de Duitse voorwaarden te zien en niet de Nederlandse voorwaarden.

Gratis verzending is iets vanuit China, aangezien China de verzendkosten betaald voor stimulatie van de handel. Duitsland doet dit dus niet en ben je dus afhankelijk van de verkopende partij of deze dit zo afspreekt met jou.

In alle gevallen importeer je goederen binnen in de EU en daarvoor bestaan dus regels van de belastingdienst, waarbij je aanvullende kosten kan krijgen bovenop je bestelling die je doe bij de Duitse webshop.

De wetgeving waar mee je koop op internet sluit is waarschijnlijk dan ook de Duitse wetgeving en deze kan afwijken van de Nederlandse wetgeving (bescherming consument)
Hartelijk dank voor je reactie.
Hier kan ik wat mee.
Ik ga de gok wagen met paypal betaling binnen nu en 2 weken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08:51
Breezers schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 17:57:
Kun je een voorbeeld geven van extra kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
exelletor schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:12:
[...]

Zijn geen extra kosten voor aan verbonden, er is vrij verkeer van goederen binnen EU. Wel moet een bedrijf dat veelvuldig aan Nederlanders verkoopt, in NL BTW afdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
exelletor schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 20:12:
[...]

O.a. is de btw marginaal hoger in NL. Bestel je bij bijv. Amazon.de, dan zie je prijs A en bij afrekenen betaal je A plus verschil tussen de Duitse en NL btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat is toch uiteindelijk iets waar geen algemene conclusies voor te trekken zijn en op een aankoopkeuze neerkomt. En daar is SF niet voor bedoeld. Vandaar een slotje :)

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.