Toon posts:

Monitors worden niet detected?!Help!

Pagina: 1
Acties:

• mylifex
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 02-07-2015
Beste Mensen,

Ik ben me de afgelopen 2 dagen suf aan het zoeken naar een oplossing..
Het probleem is namelijk als volgt:

Ik wil een 2e en eventueel inmiddels een 3e monitor aansluiten. Ik heb in de winkel de juiste DVI-> VGA koppelstukjes gehaald alleen hij wil mijn monitor maar niet connecten, zelfs niet detecteren.

Ik dacht dat het misschien zo kon zijn dat de monitor zelf kapot zou zijn, wat mij overigens heel erg sterk leek, en heb een andere monitor gepakt die ik nog had staan op het werk die het zeker te weten doet.

Maar helaas, bij beide monitoren geeft hij wel gewoon stroom maar detecteert geen van beide schermen.
Mijn hoofdmonitor is HDMI aangesloten en hier heb ik geen problemen mee.

Ik heb alle software, drivers etc. al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
Het is een ASUS R9 290x videokaart die net 1 dag oud is.
Bij mijn vorige videokaart de 280x gaf hij overigens hetzelfde probleem.

Ik heb al veel topics gelezen maar kom er niet aan uit.
Ik kan zelfs niks meer bedenken waar het hem in kan zitten.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen!

Mvg,
VGA? Misschien eens tijd voor een fatsoenlijk scherm dan? :p

Maar DVI is digitaal en VGA is analoog, dit kan alleen omgezet worden met een actieve converter of je videokaart moet DVI-I uitgangen hebben dan kun je een verloopje van DVI naar VGA gebruiken, aangezien bij DVI-I ook een analoog signaal wordt meegestuurd.

Je kan het zo vinden of de aansluitingen DVI-I (analoog en digitaal) of DVI-D (alleen digitaal zijn). Je kan het zelfs zien aan de connector zelf.

C1 t/m C4 zijn voor het analoge VGA signaal, als dit niet op de videokaart zit dan heeft de videokaart geen ondersteuning hiervoor en zijn het DVI-D poorten.

De videokaart zal sowieso geen twee DVI-I poorten hebben, hooguit één, maar aan jouw verhaal te horen geen. Overigens past een verloopje in principe ook helemaal niet op een DVI-D aansluiting dan ziet die er of half in of je drukt de pinnetjes krom.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• brambo123
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 16:44
Denk dat -The_Mask- gelijkt heeft.
Ik gok dat je deze hebt:
https://www.asus.com/Grap...0XDC24GD5/specifications/
DVI Output : Yes x 2 (DVI-D)
HDMI Output : Yes x 1
Display Port : Yes x 1 (Regular DP)
HDCP Support : Yes
Alleen DVI-D, dus verloop naar VGA gaat niet werken.

• mylifex
Bedankt voor je antwoord -The_Mask-

Ik heb het net gecontroleerd en inderdaad, het zijn 2 DVI-D aansluitingen, ik wist echter het verschil hiertussen nog niet maar nu dus wel! Ook weer wat geleerd haha!

Dan wordt het inderdaad tijd dat ik een nieuw scherm zal aanschaffen.

Misschien een suggestie? Hoeft geen super duur scherm te zijn als 2e scherm.
Er zijn zoveel leuke schermen, kun je niet wat info geven over je huidige PC en scherm. Wat je budget is en wat dat scherm allemaal moet laten zien.

Overigens kan Kid Jansen je meer over schermen vertellen.
En als die zin heeft komt die wel in dit topic kijken, omdat hij nu een melding krijgt dat iemand hem quote. :)

AMD Nieuwsdiscussie

• mylifex
Mijn budget zal ongeveer rond de 350 liggen.

Mijn pc specs:
i5 4670K @ 3.40ghz
AMD r9 290x 4gb
16 gb RAM @ 1600

Verder is mijn monitor een LG 27 of 28 inch led scherm (precieze uitvoering durf ik niet met zekerheid te zeggen)

Ik werk met photoshop, game en record dus ik denk dat 2 schermen meer dan voldoende moeten zijn om alles te laten zien.

Bijvoorbeeld mijn record tools op mn 2nd screen en game of edit program op mijn mainscreen zodat ik snel kan switchen en controleren.

• pwillemske
  • Registratie: november 2014
  • Niet online
Een budget van 350 euro, photoshop = goede kleuren. Je zou de Dell 2515H moeten overwegen :D . 1440p 25" ips scherm, voor ongeveer 320-330 euro :)

Lord-The-Gamer (L-T-G)

mylifex schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 18:40:
Verder is mijn monitor een LG 27 of 28 inch led scherm (precieze uitvoering durf ik niet met zekerheid te zeggen)
Type staat waarschijnlijk wel achterop.

AMD Nieuwsdiscussie

• Silence
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 18-11 15:11

Silence

Godlike

pwillemske schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 19:02:
Een budget van 350 euro, photoshop = goede kleuren. Je zou de Dell 2515H moeten overwegen :D . 1440p 25" ips scherm, voor ongeveer 320-330 euro :)
Ga sowieso voor een 1440p IPS scherm (geloof me je wil nooit meer wat anders)
Aan jou de keus of je 25 of 27 inch wilt nemen

BDekker.nl Teamspeak & Gaming Community - Inventaris - Steam

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee