HDD advies gevraagd

Pagina: 1
Acties:

• Enflame
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-07-2015
Ik zoek een?
Betrouwbare harde schijf 1-2TB voor desktop, gebruikt voor opslag, multimedia en torrents.

Wat is je budget?
~100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Na veel ellende gehad te hebben met Seagate wil ik absoluut geen Seagate schijf weer. Ik zoek dan ook naar een relatief betrouwbaar merk.
Reden is het falen van mijn 2TB harde schijf waarbij ik een groot deel van mijn data kwijt ben geraakt. :-(

Eigen idee
Zelf zat ik aan WD te denken en dan de blue uitvoering? Echter zie ik geen variant groter dan 1 TB.

Advies wordt op prijs gesteld. :)

EDIT: Ik heb een goed gevoel over de WD blue, ondanks dat deze maar 1 TB is maar dat is op het moment geen probleem. Voorlopig ga ik dus voor deze schijf tenzij er betere suggesties zijn. Ook de WD Black schijf zal ik overwegen.

[ Voor 49% gewijzigd door Enflame op 01-07-2015 17:29 ]

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Ik heb een WD Green 2TB, erg tevreden mee :D . Zeer stil, ik hoor hem alleen met het op spinnen, verder eigenlijk niet. Daarnaast is ie simpelweg snel voor een hdd ondanks dat ie 5400rpm is. Ik heb er verschillende games op staan, met flink wat andere bestanden, maar erger me nergens aan ondanks dat ik door een SSD verwent ben :P . Oja, dat is ook tevens een reden om een back-up te maken van al je data ;) . Iedere HDD kan plots kapot gaan (eigen ervaring).

Lord-The-Gamer (L-T-G)

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-02 19:04
Als je betrouwbaarheid wil zal je moeten kijken naar hgst en wd black. En heb zelf 5 seagates. En totaal 0,0 problemen mee. En zoals pwillemske zegt. BACKUP!!!! En dan het liefst buitens huis.

• Enflame
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 10-07-2015
Ja helaas ben ik er op de harde manier achtergekomen dat HDD's niet al te betrouwbaar zijn.

Dus een green schijf. Zou deze ook snel genoeg zijn voor multimediagebruik itt alleen opslag? Het hele power saving gebeuren schrikt me een beetje af namelijk.

Programma's en dergelijke heb ik op een SSD staan en dat werkt prima idd.