USB module voor camerasysteem CamTech CDR1600

Pagina: 1
Acties:

• WP_Pj
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:21
Inleiding
Op mijn vakantiewerk (bij een supermarkt) zijn er een aantal cameramonitorsystemen. Één van deze systemen is recent kapotgegaan. Er zijn op het systeem twee USB poorten aanwezig, ze zijn nu allebei kapot. De ene was al voor mijn aanstelling kapot, de andere is een week geleden gemolesteerd.

Nu zou ik graag advies krijgen welk component ik moet aanschaffen om dit te repareren. Met deze hardware heb ik geen ervaring, en ik heb geen flauw benul wat ik nu voor vervanging moet aanschaffen.

Foto's van de operatie en de overleden module zijn hier te vinden.

Ik zoek een USB module die interfaced met een - oud - camerasysteem.
Om het apparaat te repareren moet ik een module op de kop zien te tikken (ASAP) die kan interfacen met de hardware, want zonder USB poort is de hele module waardeloos.

Wat is je budget?
Het budget is nagenoeg ongelimiteerd volgens de bedrijfsleider, maar het mag niet meer zijn dan €100.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Het maakt niet uit welk merk er inkomt, als het maar binnen no-time geleverd kan worden, en werkt voor ten minste 2 jaar, daarna wordt het hele systeem gemoderniseerd

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Het systeem wordt gebruikt door mensen die niets om computers geven, en het maar net gebruiken, dit is wel te zien aan de mishandeling bij de USB poort, en aan de stofverwijdering die er niet is. :9

Het gebruikte systeem is een CamTech CDR1600 de specs vindt je hier.

• brbr4thepc
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-01 13:05
Kun je niet een nieuwe USB connector erop solderen? Lijkt mij niet zo moeilijk

• WP_Pj
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:21
brbr4thepc schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:17:
Kun je niet een nieuwe USB connector erop solderen? Lijkt mij niet zo moeilijk
Om eerlijk te zijn is dat niet echt mijn Field of Expertise. Solderen heb ik al in jaren niet meer gedaan, en ik heb ook geen apparatuur ervoor. Het meest fijne zou een K&K USB poortje zijn (zelfde soort als wat er in zat), wat je aansluit, een hub erop, en iedereen is weer blij ;)