Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Outlook auto reply met onderwerp regel in het bericht

Pagina: 1
Acties:

• RizzyNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05-2022
Beste mensen,

Voor werk is dit de vraag voor Outlook autoreply voor een algemene mailbox:

ipv subject: ontvangstbevestiging wil ik graag: subject: ontvangstbevestiging mail met als onderwerp:….(en dan datgene wat de mailer invult).

Nou heb ik geprobeerd door een aantal scriptjes, via deze link: http://superuser.com/ques...with-unread-message-count

Eerst kreeg ik dus wel een autoreply terug met dit script hieronder geplakt. Ik gebruikte in Outlook via alt+f11 de VB editor.

Private Sub myOlItems_ItemAdd(ByVal Item As Object)

End Sub

Sub AutoResponse(objmsg As Outlook.MailItem)

' define my reply message
Dim objReply As MailItem
' let's get ourselves the inbox!
Dim inbox As MAPIFolder
Set inbox = Application.GetNamespace("MAPI"). _
GetDefaultFolder(olFolderInbox)

' Let's get this reply going!
Set objReply = objmsg.Reply
' Subject Re: their subject. Standard
objReply.Subject = "Re: " & objReply.Subject
' Body - you define this, use the variable for the unread count in inbox
objReply.Body = "Your email has been received. I currently have " & inbox.UnReadItemCount & " unread emails in my inbox and I will get yours as soon as I can"

' Send this thing!
objReply.Send
' Reset
Set objReply = Nothing

End Sub

Dit heb ik van deze site gepakt maar natuurlijk in het Nederlands aangepast. Het werkte wel en ik zag dus dat: objReply.Subject = "Re: " & objReply.Subject

Het commando moet zijn dat ik moet gebruiken alleen had ik Re: verwijderd, dat ging niet goed volgens mij. Ik ben geen scripter dus veel weet ik er niet van.

Ik was niet tevreden, ik wou natuurlijk niet: uw email is ontvangen met het onderwerp RE: (Re, wou ik weghalen). Dat werkte niet, het werkte vervolgens helemaal niet meer. Ik denk ook niet echt dat het daar aan zal liggen.

Ik ontvang niks meer, ik stel de regel in op alle binnenkomende berichten. Ik laat een script uitvoeren, waarom werkt het niet meer?

Gewone regels via de wizard maken, werkt wel. Ik snap het niet, omdat het wel werkte :(

Ik vermoede dat omdat ik veel testjes doe het als spam gezien werd. Hoe kan ik dit het beste testen en uitvoeren? Weet iemand dit? Ik zit hier al een tijdje mee te prutsen :o

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:36
Als ik jou was zou ik gewoon een kant en klaar pakket ala Exclaimer Autoresponder gebruiken hiervoor. Dat is namelijk een stuk makkelijker te beheren en het werkt ook direct. Je kunt ook bv aangeven wanneer welke autoreply actief is (bv buiten kantooruren). Ik heb er in ieder geval hele goede ervaringen mee.

Edit : even ook ter verduidelijking waarom dit ook nooit lekker gaat werken met je vbscript en je echt aangewezen bent op 3rd party software (of anders EWS van Exchange, uitgaande van een exchange omgeving uiteraard) : je hebt server side rules en client side rules. Je rule om een script uit te voeren kan alleen op de client draaien dus Outlook zou ook continu aan moeten staan en verbonden moeten zijn met de server alvorens de rule werkt (dus als outlook bv vastloopt dan werkt de autoreply al niet meer).
De enige manier om dus op de correcte manier een dynamische autoreply te hebben is dmv 3rd party software (of dmv EWS )

[ Voor 50% gewijzigd door Killah_Priest op 04-07-2015 16:47 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Als je zelf script, vergeet dan ook niet te checken dat er geen loop ontstaat. Als de andere kant ook een autoresponders heeft wil je niet oneindig blijven mailen ;)

offtopic:
Scripts zijn beter leesbaar als je [ script ] ... [ / script ] tags gebruikt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• RizzyNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-05-2022
Dankjulliewel voor de duidelijke antwoorden!

De regels voor de standaard auto-reply draait nu al via een client. Of laat ik het zo zeggen, ik heb het ingesteld via een client. Er hoeft geen systeem voor aan te blijven. Ik login als gebruiker van de algemene mail. En het werkt, misschien omdat het een Citrix omgeving is. Het draait inderdaad op een Exchange.

Ik wil het proberen via een script, maar ik zoek even de kosten uit van dit programmaatje voor op de server.