Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert17
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 08-04-2019
Goedemiddag,

Om even terug te komen op mijn moederboord AHCI upgrade verhaal.

Hier >Asus P5KPL-AM-Se bios Mod - voor AHCI<

Ik heb dit hele verhaal geprobeerd echter werken 2 van de 3 links niet.
Uiteindelijk heb ik alles wel gevonden maar het floppy gebeuren dat is nu niet mogelijk.

Nu is mijn vraag kan ik de .rom file van de p5kpr niet downloaden en die gewoon flashen met EZflash in mijn bios?

ik hoop dat mijn vraag zo duidelijk is en als er vragen zijn hoor ik het graag.

En gelieve niet na 1 antwoord wat iedereen uiteraard kan vinden op i-net mijn topic sluiten ik wil graag een probleem oplossen.

danku

>Link naar topic<

http://vip.asus.com/forum...;board_id=1&model=P5K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een romfile flashen van een ander bord lijkt me niet verstandig, dat werkt vaak namelijk niet, tenzij de borden identiek zijn.
Als je een goede bios hebt, dan zou ik gewoon flashen vanuit de bios of vanaf USBstick, dat zou dan gewoon moeten werken, de kans bestaat alleen dat je een CRC error krijgt als je dus een andere bios pakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert17
Klopt dat dacht ik dus ook.

Alleen word er in de bovenstaande wordaround uitgelegd dat je deze 2 biosen dus wel met elkaar kan flashen.

vandaar mijn vraag kan dit ook al je op windows 8.1 draait en kan het dan gewoon via EZ-Flash van Asus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als ik me niet vergis dan heeft dit bord gewoon een losse bioschip. Als je het verneukt kun je dus altijd nog een hotflash doen op een ander bord (of een nieuwe bios kopen bij bijv flashbios.org).
Dan kun je het gewoon proberen en kijken hoe dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert17
In dat geval ga ik het gewoon proberen en lukt het niet jammer dan dan koop ik voor 85 euro wel een andere wat nieuwer mobo bedankt voor je hulp TERW_DAN