Oh wat is het weer 'lekker' weer, en zelfs al is het officieel nog geen hittegolf; mijn laptop heeft het nog warmer als dat ik het heb. Aangezien ze toch alweer wat ouder begint te worden, en in games niet of nauwelijks nog mee kan komen is het eens tijd voor een nieuwe desktop.
Maar voordat het zover is wil ik nog even een laatste check uitvoeren, niet dat ik verwacht dat er nog wijzigingen komen maar als iemand nog iets zou aanpassen hoor ik het graag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming, Streaming, Devven, eigenlijk moet het beestje gewoon alles kunnen doen zonder te stotteren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Uiteindelijk word er ongeveer €600,- uitgegeven, maar voor €350,- komt er een basis te staan welke word aangevuld met een GPU in range van de R9 280x. Voor nu ben ik de CPU power nodig, en die kan m'n laptop niet leveren aangezien die eruit klapt onder flinke load.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
+ standaard randapparatuur en een Windows 8.1 licentie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een vrij standaard lijstje met componenten die je hier vaker langs zal zien komen.
Extra processorkoeling zal onnodig zijn, de stock blazers van Intel zijn erg stil en houden de processor ruimschoots onder de 60c, al helemaal in deze behuizing. Mocht dit toch niet het geval blijken te zijn dan word deze op den duur vervangen door een standaardkeuze als de pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
De tube koelpasta is niet echt voor dit systeem (Al zal ik het wel gebruiken), 2 andere systemen hier in huis zijn toe aan een nieuw laagje en de tube MX-1 in m'n gereedschapskistje vertrouw ik ook niet helemaal meer..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bang4buck, het hoeft echt niet het stilste of zuinigste systeem te zijn; idle is de behuizing iig onhoorbaar en onder load zal ik waarschijnlijk toch met een headset op aan het gamen zijn. Meer lawaai als m'n laptop momenteel maakt zal er toch niet uit komen.
Ga je overklokken?
De GPU uiteindelijk wel.
Maar voordat het zover is wil ik nog even een laatste check uitvoeren, niet dat ik verwacht dat er nog wijzigingen komen maar als iemand nog iets zou aanpassen hoor ik het graag.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gaming, Streaming, Devven, eigenlijk moet het beestje gewoon alles kunnen doen zonder te stotteren.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Uiteindelijk word er ongeveer €600,- uitgegeven, maar voor €350,- komt er een basis te staan welke word aangevuld met een GPU in range van de R9 280x. Voor nu ben ik de CPU power nodig, en die kan m'n laptop niet leveren aangezien die eruit klapt onder flinke load.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 R HE103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 II Advanced | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Crucial MX100 128GB | € 74,96 | € 74,96 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 74,96 | |
+ standaard randapparatuur en een Windows 8.1 licentie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 180,50 | € 180,50 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 64,51 | € 64,51 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 50,51 | € 50,51 |
| 1 | Antec VPF Series 450W | € 51,30 | € 51,30 |
| 1 | Arctic Silver 5 - 3,5 gram | € 5,95 | € 5,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 352,77 | |
Een vrij standaard lijstje met componenten die je hier vaker langs zal zien komen.
Extra processorkoeling zal onnodig zijn, de stock blazers van Intel zijn erg stil en houden de processor ruimschoots onder de 60c, al helemaal in deze behuizing. Mocht dit toch niet het geval blijken te zijn dan word deze op den duur vervangen door een standaardkeuze als de pricewatch: Cooler Master Hyper 212 EVO
De tube koelpasta is niet echt voor dit systeem (Al zal ik het wel gebruiken), 2 andere systemen hier in huis zijn toe aan een nieuw laagje en de tube MX-1 in m'n gereedschapskistje vertrouw ik ook niet helemaal meer..
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bang4buck, het hoeft echt niet het stilste of zuinigste systeem te zijn; idle is de behuizing iig onhoorbaar en onder load zal ik waarschijnlijk toch met een headset op aan het gamen zijn. Meer lawaai als m'n laptop momenteel maakt zal er toch niet uit komen.
Ga je overklokken?
De GPU uiteindelijk wel.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken