Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Hoi allen,

Ik wil aan mijn werkgever het verzoek doen over te gaan naar Mac. Ik heb al besloten de 15" MacBook Pro Retina met de M370X videokaart: ik doe nog wel eens aan videobewerking en veel aan DTP-werk.

Tot zover prima. Nu is m'n volgende stap twee monitoren eraan te koppelen. Mijn idee is om deze dock te gaan gebruiken, die de mogelijkheid heeft tot het aansluiten van de twee monitoren.

Waar ik nog wel mee zit, is de maximale resolutie van die beide monitoren. Als hij in de dock staat, zal het scherm van de MBP zelf dus niet gebruikt worden, maar ik zie allerlei tegenstrijdige berichten over de maximale resolutie van de externe schermen. Daarnaast heb ik geen idee of het nog uitmaakt hoe ik ze aansluit.

30 fps is voor mij niet een optie, dus dat zal de maximale resolutie vast beperken (?).

Wie o wie kan me helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marijn100
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-09 12:42
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8UTInqLFpwjjLua9zcAQsVYU/medium.png
Afkomstig van de Apple Store website, heb je hier wat aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het nieuwe model MBPr 15" met AMD graphics kan twee 4K monitoren op 60Hz aansturen. Ik had al twee 4K beeldschermen en sinds deze week ook een nieuwe MacBook Pro Retina en het werkt fantastisch, veel soepeler dan het model van eind 2013 dat dual 4K op 30Hz deed. Voor typografie is hidpi natuurlijk geweldig. Je zou kunnen kijken naar bijvoorbeeld twee Dell UP2414Q monitoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• don_jorg
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08 09:46
Dank allebei! Dan werkt het dus inderdaad zoals ik wil.

Marijn: dat stukje '3840x2160 pixels' deed me afvragen of het twee schermen met elk die resolutie of in het totaal van beide schermen was.

Inderdaad, 30Hz is te weinig om 'normaal' mee te kunnen werken :( Maar 60Hz, twee keer 4k, dat gaat een mooie opstelling worden! Kijken of m'n baas het ook mooi vindt :P