Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
Algemene upgrade voor mijn pc voor algemeen gebruik; gamen, office, ...

Wat is je budget?
niet al te veel geld aangezien ik al een basis heb. Minder is beter natuurlijk, maar als ik voor 100€ een veel beter component heb is dat mooi meegenomen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeur. Enkel 3e rangs Chinese nep moet ik niet hebben.

Mijn systeem is momenteel dit:

1 x GIGA-BYTE GA-P55-UD3 (P55, 2 x pci-e, raid) (GA-P55-UD3)
1 x ARCTIC Freezer 7 Pro Rev. 2 (s775, s939, s1366, s1156) (FREEZER 7 PRO REV2)
1 x ASUS RADEON HD5850 (725 mhz, 1024 mb, DDR5, 4000 mhz, 256 bit, 11, fan) (90-C3CH41-L0UAY00T)
1 x KINGSTON ValueRam (4096 mb, 1333 mhz, CL9, 1.5 v, non-ecc, unbuffered, kit of 2)
1 x INTEL Core i5 750 (2.66 ghz, 8 mb, s1156, 95 watt, boxed) (BX80605I5750)
1 x ANTEC Sonata III (black, 500 watt, atx) (0761345-08142-9)
1 x SSD 64gb

En met de nieuwe BestBuy Guide vond ik het de ideale gelegenheid om eens te upgraden aangezien ik merkte dat ik in de laatste nieuwe games toch niet meer zo goed meekon op vlak van settings. Aangezien ik volledig uit de hardware wereld ben en geen flauw idee meer heb wat tegenwoordig goed ik heb ik me dan ook volledig op die guide gebaseerd.

Ik had de volgende stukken al geselecteerd (case en alles gaat gewoon gehouden blijven)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JcBxpuv.png

Specifieke vraagjes:
1/ Prijs-kwaliteit goed als upgrade? Heb gezien dat er nieuwe videokaarten aankomen, maar die gaan wssl nog vrij hoog zijn van prijs.
2/ Wat met CPU? Gaat die bottenecken? Beter nieuwe?
3/ Wat met moederbord? Kan ik dat gewoon recuperen?

Bedankt voor de info!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Eerlijk gezegd, ik zou geen 970 meer aan jouw cpu knopen. Met je huidige GPU is het nog een leuk ding, maar met een 970 gaat die toch op een gegeven moment bottlenecken, zeker als die nog stock loopt. Het ligt natuurlijk heel erg aan de game, maar bij Crysis en BF4 (en andere grote MP games) ben je dan echt aan de beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Overklokken naar 3,6GHz/4GHz is sowieso eigenlijk wel noodzakelijk als je zo'n snelle videokaart wil kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door -The_Mask- op 01-07-2015 11:21 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beter dan dat ik ook een nieuwe cpu koop, aangezien ik toch weer een aantal jaar verder wil. Mijn huidige pc is samengesteld in 09/2009 , heb er dus zo'n dikke 5 jaar mee gedaan vooraleer hij het moeilijk begon te krijgen. Dan geef ik liever nu iets meer geld uit, dan binnen 2 jaar weer te moeten upgraden. In de BB guide staat een Intel Core i5-4460 Boxed, overkill of goede koop? Kan ik gewoon moederbord en koeler houden? Of beter ook upgraden? Koeler gaat precies niet meer lukken, aangezien het een andere socket is.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2015 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik zou het nog niet doen, als je hem een flinke overklok kan meegeven van zo'n 4GHz dan doet die helemaal niet zoveel onder voor een Core i5 4460, welke niet overklokbaar is.

[ Voor 8% gewijzigd door -The_Mask- op 01-07-2015 14:12 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus CPU overclocken en dan extra ram en GPU bijsteken?
Overclocken zou normaal eenvoudig moeten zijn voglens deze manual: http://www.legionhardware...overclocking_guide,1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 14:27:
Ok, dus CPU overclocken en dan extra ram en GPU bijsteken?
Dat lijkt mij de beste keuze idd.
Overclocken zou normaal eenvoudig moeten zijn voglens deze manual: http://www.legionhardware...overclocking_guide,1.html
Het is niet zo moeilijk idd, zolang je maar weet wat je doet.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 20:22

Esumontere

Floep, banaan.

Idd overklokken. Als je een nieuwe CPU zou kopen moet je ook een nieuw moederbord halen, gezien de 4460 een andere socket heeft dan de 750.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allright, in het weekend eens zien wat we kunnen doen!
Pagina: 1