Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutch-guy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-09 11:09
Hoi,

Een week geleden heb ik bij mij thuis het project domotica gestart, om eens te kijken of het in mijn situatie voordelen bied. Een soort test traject dus.

Als test case wil het verbruik van de wasmachine kunnen volgen om een notificatie te sturen als deze klaar is.

Voor dit project gebruik ik een RPI2, RaZberry en een Fibaro wall plug. Voor de software kant gebruik ik domoticz.

I ben een redelijk ervaren C#,Java programmeur en heb vorig jaar al een project gedaan waarbij ik op een rpi1 development en deploy met eclipse moest doen in python. Voor dit project zou ik het liefst weer een d&d opzet hebben, maar ik zou graag willen weten of er alternatieven zijn voor eclipse en of de hele d&d straat.

Op google kom ik eigenlijk altijd terug bij eclipse, ook IntelliJ lijkt mogelijkheden te kunnen bieden. Maar ik was benieuwd of de ervaren rotten hier een andere optie hebben.

Alvast bedankt voor het lezen en ik hoop te horen.

Groeten,

Thijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Move naar PRG, gezien de vraag gerelateerd is aan development ipv domotica

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Ik snap je vraag niet helemaal. Zoek je een IDE voor Lua die ook deployment mogelijkheden heeft?
De manier van deployen hangt natuurlijk heelemaal af van de infrastructuur die aanwezig is. Heb je verschillende targets? Gebruik je buildservers?

Ik gebruik zelf voior de incindentele Lua development PHPStorm (vergelijkbaar met IntelliJ) met een Lua plugin. PHPStorm heeft simpele FTP deployment ondersteuning.