Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Glasvezel KPN Internet + iTV over 1 utp

Pagina: 1
Acties:

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11 14:28
Gisteren is mijn glasvezel verbinding werkend gemaakt. Nu loopt er 1 UTP kabel naar de woonkamer en deze wil ik gaan gebruiken voor iTV en internet daar. Ik heb een TP-Link TL-SG1005D, simpele unmanaged gigabit switch. Wanneer ik deze aansluit en vervolgens mijn tv kastje en mijn acces point werkt de tv nog wel, alleen de accespoint niet. Ik las in een ander topic hier op tweakers dat er nog iemand was bij wie deze switch niet werkte om iTV en internet op te delen.

Voor zover ik weet zou het tegenwoordig gewoon moeten werken met een unmanaged switch, alleen is de vraag welke?

Ik heb een Experiabox V9 voor als dat nog verschil maakt.

• markisoke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-11 12:38
Je hebt hiervoor een managed switch nodig, 2 stuks wel te verstaan.
1 waar je Experiabox staat en 1 naar de woonkamer.

2 van deze zouden dus al voldoende zijn en met de software die erbij zit ook heel makkelijk te configureren: pricewatch: TP-Link TL-SG105E

Vervolgens kies je 2 VLAN's (bijvoorbeeld 11 voor internet, 12 voor tv)

Er gaat dan een kabel van experiabox poort 3 naar switch (VLAN 11)
Vervolgen nog een kabel van experiabox poort 4 (tv) naar switch (VLAN 12)

Vervolgens een kabel van swtch naar switch (VLAN 11 & 12)

Vervolgens weer een kabel van switch naar apparaat voor internet (VLAN 11)
En nog een kabel van switch naar TV (VLAN 12)

Dit is de enige optie, of nog een extra kabel trekken.

• dennisk.
  • Registratie: September 2010
  • Niet online
De Experiabox van KPN heeft flexpoorten, waardoor het mogelijk is om één kabel te gebruiken voor het signaal. Een unmanaged switch aan de andere kant van de kabel moet voldoende zijn om itv en internet werkend te hebben.

Is je accespoint een router? Die kan je dan ook gebruiken i.p.v. je switch.

Wat precies het probleem is met je accespoint weet ik niet, maar het aanschaffen van managed switches zal niet nodig zijn. Probeer het eens met een andere unmanaged switch of accespoint? Op die manier kan je uitsluiten waar het probleem vandaan komt.

Reviews

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 27-11 14:28
Nee ik gebruik Unifi AP Pro's. Ik ga vanavond het nog eens bekijken met een andere switch.

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:32
Ben geen netwerk goeroe dus het hoe en waarom exact uitleggen gaat me niet lukken maar kans is zeer groot dat je het moet zoeken in IGMP snooping.

• Polster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 29-11 03:47
Zoals hierboven wordt gezegd. Door een domme switch achter een flexpoort van de Experia box te hangen kun je zowel een tv-decoder als computer aansluiten. Het gaat echter mis als je er een wifi-router of AP achter hangt vanwege alle multicast-verkeer dat er overheen gaat. Er zijn een paar opties:

1.) Hang de AP aan een aparte poort van je Experiabox
2.) Kijk bij de settings van je AP of je multicast verkeer / IGMP packets kunt droppen
3.) Is dat allemaal geen optie dan moet je een managed switch er tussen zetten die multicast verkeer kan droppen op de poort waar je de AP op aansluit.
Pagina: 1