Toon posts:

eerst gpu of eerst monitor

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een?
gpu en/of monitor

Wat is je budget?
100-150 euro gpu, 150 euro monitor

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
bij voorkeur geen msi voor de gpu (zeer slechte ervaring met het merk en de garantie)
Samsung monitor bevalt prima

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
word voornamelijk voor arma 3 gebruikt.
mijn huidige Samsung sync master 22 inch heeft een maximale resolutie van 1600x1200 en draai arma 3 nu met 30-40 fps afhankelijk van de server.
Mijn doel is binnenkort een maatje groter te gaan wat mijn monitor betreft (24" ofzo) maar twijfel of ik niet beter eerst mijn huidige gpu kan upgraden.
heb ook zitten denken nog een hd6950 er bij te zetten in crossfire maar weet niet of dat met de nieuwe generatie gpu's nog zin heeft

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 238,95€ 238,95
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 82,95€ 82,95
1Sapphire HD6950€ 0,-€ 0,-
2Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C8€ 79,62€ 159,24
1Corsair CX750M€ 79,90€ 79,90
1Sandisk Solid State Drive 128GB€ 49,99€ 49,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 611,03

• RGAT
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Tja als je een betere gpu wilt omdat je een nieuw scherm wilt, is het dan niet handig het scherm eerst maar eens te halen en dan te kijken of je meer gpu kracht nodig hebt, en hoeveel meer? ;)
In het ergste geval moet je een tijdje gamen op dezelfde resolutie en overige settings als nu, in het beste geval werkt het ook prima.

Fixing things to the breaking point...

• Puddi Puddin
  • Registratie: December 2014
  • Nu online
Door sparen voor een r9 280/gtx960 of een r9 290 je hebt zo mooi systeem en dan zo'n graphicscard

Verwijderd

Topicstarter
dan zal ik binnenkort eerst maar eens een monitor gaan bestellen.
deze Samsung zit mooi binnen budget en is het maximum wat in mijn bureau past dus ondanks de reactie tijd van 5 ms lijkt me deze een prima keuze.
Overigens heeft mijn huidige scherm 15ms reactie tijd dus ga er weer op vooruit.
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung S24C450B Zwart€ 145,14€ 145,14
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 145,14
Demian Brunt schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 06:49:
je hebt zo mooi systeem en dan zo'n graphicscard
tsja op zich is het een prima kaart maar inmiddels al wel een paar jaar oud.
als ik een beetje rond kijk in de benchmarks zelfs gelijk of beter dan de r7 serie gpu's
vorige week draaide ik nog een amd x2 3800 met 6gb ddr2 en een van de eerste 1tb hdd's
een i5, ddr3 en een ssd is dus al een hele verbetering en heb daar ook niet te veel op bespaard maar dat heeft als gevolg dat de gpu nog even achter blijft.

Een r9 zal dan wel een 2dehands worden Gezien de nieuwprijs.

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 15:08
Als je nog even wilt sparen kan je ook proberen die HD 6950 wat te overklokken. Verder is de 6950 een prima kaart voor zijn tijd. Ik heb hem afgelopen December pas vervangen omdat ik alles ging vernieuwen maar hij kwam toen nog prima mee op full hd op high/ultra @ 30-45 FPS in elk spel.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX9070XT

Verwijderd

Topicstarter
de temperatuur loopt nu al op tot zo'n 80-85 graden dus overklokken lijkt me niet zo heel verstandig.
koeler er van vervang ik sowieso al omdat ik die eventueel mee kan nemen naar een andere kaart misschien dat de temperatuur dan een beetje naar beneden gaat en overklokken loont.
arma is sowieso niet echt gpu heavy maar vooral cpu heavy

Draai hier op 1680x1050 met AA aan
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/f3xn2q.jpg

• TheTinusNL
  • Registratie: Juli 2014
  • Niet online
Het is, zoals RGAT al zei, handig om eerst een nieuwe monitor kopen, en dan pas kijken of/hoeveel kracht je tekort komt qua videokaart.
Als je dat weet kun je daarna rustig gaan kijken naar een nieuwe videokaart, want ik verwacht dat er hier een daar wel wat prijzen zullen gaan dalen vanwege de nieuwe AMD kaarten en Nvidia's prijsdalingen buiten de USA.

Informaticus of vakkundig Googler?

Pagina: 1