Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

WiFi, goed wachtwoord maar toch verkeerd

Pagina: 1
Acties:

• firevlam90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-07-2023
Geachte medetweakers,

Ik woon hier nu op kamers en heb een probleem met de WiFi voor mijn pc. Wifi voor mijn tablet, mobiel en alle andere WiFi appareten in dit huis werken tot behoren.

Als ik het netwerk selecteer vraagt hij om een netwerkbeveiligingssleutel, als ik deze intoets zijn er 3 mogelijkheden of hij zegt dat het wachtwoord niet klopt of hij laat me door tot een 2e 'voer een netwerkbev... in' of hij zegt 'ḱan geen verbinding maken met het netwerk'' en dan moet ik de netwerk weer opnieuw selecteren.

Ik heb wel eens verbinding kunnen maken door gewoon de hele tijd het wachtwoord in te vullen of de optie 'Ŕechts-naar-links leesvolgorde'' geselecteerd en daarna het wachtoord ingevuld.

De WiFi blijft dan alleen de volgende dag als ik de pc op slaapstand zet of mijn pc gewoon nooit uitdoe, bij aflsuiten/opnieuw opstarten valt deze 100% weg en dan geeft hij aan dat de profiel van het bestaande netwerk niet overeenkomt met wat er op de pc al aanwezig is.

Echter had ik mijn pc op slaapstand en is deze toch uiteindelijk weer weggevvallen.

Mijn pc heeft een 802.11n draadloze LAN-adapter voor PCI-ExpressCard met een antenne eraan (Draadloze netwerkverbinding) en een Microsoft Virtual WiFi Miniport Adapter (Draadloze netwerkverbinding 2), met deze 2e heb ik ook steeds aan en uit geschakeld om te proberen om verbinding te maken.

De router is een Experia Box v8 Astoria Networks, arcadyan. Kanaal: automatisch

Verbinding maken door op de knop op de router te drukken werkt niet.

Ik denk zelf dat het iets met de pc of mijn LAN-adapter is, omdat alle andere apparaten wel gewoon vast WiFi hebben. Als er iemand weet hoe je dit op kan lossen hoor ik 't graag :).

Ik zou niet zo snel en frequent antwoord kunnen geven, ik ga hier 2 daagjes weg, waar ik naar toe ga heb ik wel WiFi.

Groet,

Jacco

[ Voor 3% gewijzigd door firevlam90 op 30-06-2015 23:23 ]

• Loena
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-09-2023
Check even of je wel de juiste drivers geinstalleerd hebt. Dit veroorzaakt jouw probleem...

• firevlam90
Drivers van de LAN-adapter? Die installeerde zichzelf bij het opstarten als het goed is. Ik zal alle drivers updaten als ik weer is internet heb.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 29-11 16:18

D4NG3R

kiwi

:)

De driver die bij het opstarten word geinstalleerd is die uit de standaard Windows library komt of van de library van MS als je internetverbinding hebt, vaak zijn dit relatief universele drivers. Zorg er dus voor dat je de juiste driver van de daadwerkelijke fabrikant download.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Zeehond
  • Registratie: Juni 2015
  • Niet online

Zeehond

FP Admin & Powermod/ Mod W&M

Seal with it!

Mischien dat de experiabox even onieuw opstarten, of een ander WiFi wachtwoord instellen het probleem oplost.

200 fish found!

• firevlam90
Ik heb de driver(s) gedownload en kheb nu meteen verbinding kunnen maken. :D
Bedankt voor jullie hulp Senpai's.

Moge de Tweakers goden over jullie waken.
Pagina: 1