connectie via rdp wil niet in win 8.1 maar wel onder linux

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-09 20:43
Mijn vrouw heeft een rdp bestrand waarmee ze verbinding kan maken met haar werk computer. Dat werkt vanuit linux gewoon.
Maar windows 8.1 doet er moeilijk over. Ik krijg geen verbinding. En de melding die ik krijg is nietszeggend.
Afbeeldingslocatie: http://s7.postimg.org/kycwkb0dj/rdp.jpg

Als ik erop google kom ik een microsoft pagina tegen die zegt dat ik op mijn windows computer een account met dezelfde gebruikersnaam moet hebben om in te kunnen loggen.

Why? Op de linux computer heb ik dat ook niet en daar kan ik wel gewoon met dezelfde inlogggeven inloggen (eerst met remmina, nu met krdc)

Kan er een ander probleem zijn waardoor ik geen verbinding krijg?

Ik heb mcafee er al afgeknald. Ik zit te kijken in de firewall instellingen of ik remote desktop toegang kan geven, maar ik kan de naam niet vinden in de lijst en ook de locatie waar het programma staan kan ik niet vinden, dus ik kan er geen "vertrouwde" applicatie van maken.

[ Voor 11% gewijzigd door DeRooney op 01-07-2015 15:10 . Reden: Specifieke info toegevoegd over error en linux rdp software ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:19

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

De foutmelding zou toch wel het minste kunnen zijn om te geven, niet?

Ik heb zo het idee dat de encryptie mogelijk in de weg zit, of dat je niet de account gegevens specificeert voordat je de verbinding zou willen maken (zou moeten kunnen als je meer opties open klapt). Standaard probeert het om je huidige gebruikersnaam mee te sturen. De Linux versies van RDP client (je zegt niet welke, ook jammer, want je hebt er een paar) geven de gebruikersnaam direct mee of komen met de vraag omdat ze op een oudere versie van het protocol verbinding proberen te maken.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Heb de post aangepast met de error en ook welke linux software ik gebruik.

Remmina gaf de laatste tijd ook regelmatig problemen al heb ik daar over gelezen in een topic op stack exchange dat hier een ander probleem aan ten grondslag kan liggen (iets met te oude packages geloof ik zo, kan het topic niet terug vinden maar is voor deze vraag ook niet belangrijk.

Ik heb de instellingen vanuit het rdp bestand al zo staan dat het adres met bijbehorende poort opgegeven is en dat ook de gebruikersnaam en het wachtwoord opgegeven worden. De gebruikersnaam staat al vooraf ingevuld en is correct

[ Voor 24% gewijzigd door DeRooney op 30-06-2015 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSnels
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-10 10:05
Zet je er wel het correcte domein bij?
Bijvoorbeeld DOMAIN\USERNAME of username@domain.local

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1-0-Ed
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-07 09:37
Wat DJSnels zegt - dat is meestal het probleem.

Het is ook mogelijk dat je vanaf het locale 'domein' van de computer waarmee je probeert te verbinden het domein mee komt. Dan kun je gewoon \ [username] gebruiken. Of eventueel [locale domein] \ [username].

Dat is vrijwel zeker je probleem; linux geeft geen domein mee...

Gravity sucks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRooney
Thanks! Ga ik daar even naar kijken. Ik kan me vaag iets herinneren over een cijfermatige combinatie voor de gebruikersnaam.

helaas, ook met het opgegeven domein kom ik er niet in.
Althans: wat ik meen dat het domein is werkt niet.
Onderstaande is wat ik op mijn linux machine zie:
Afbeeldingslocatie: http://s10.postimg.org/nn8w4dhth/IMG_0727.jpg

die 1160TS01 is het domein in dit geval?

En anders zou ik nog moeten gaan zoeken hoe ik het domein kan achterhalen.
ik snap niet waarom het in windows zo ingewikkeld moet zijn terwijl je via linux zonder gedoe dit kan doen.

"Ik kan me niet aanmelden bij de externe computer.
Als u zich niet kunt aanmelden, terwijl het aanmeldingsscherm wel wordt weergegeven, moet u uzelf toevoegen aan de groep Externe bureaubladgebruikers of aan een andere groep met beheerderrechten op de externe computer (u kunt ook aan de beheerder van de externe computer vragen of hij of zij u aan de desbetreffende groep wil toevoegen). Zie Een gebruikersaccount toevoegen aan een groep voor meer informatie."

http://windows.microsoft....t-remote-desktop-problems

dit kan niet waar zijn..

[ Voor 107% gewijzigd door DeRooney op 02-07-2015 11:02 ]

Pagina: 1