Onkyo HT-S7705 HDMI ARC werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-10 13:08
Hallo,
Ik heb een Samsung TV (UE55JU7000) en heb deze aangesloten op een Onkyo HT-S7705 set via ARC. Alles lijkt goed te gaan kwa communicatie tussen de twee apparaten behalve het geluid. De TV detecteert de receiver en andersom ziet de receiver een tv met CEC, maar er komt geen geluid uit. Ik kan met Onkyo well muziek afspelen via een usb en het beeld van zijn user interface zie ik ook op tv. Ik snap niet wat het probleem is. Ik kan hier wat hulp voor gebruiken. Alvast bedankt.

P.S. Ik heb een HDMI cabel uit 2010 gebruikt. Zou het daar aan liggen?

[ Voor 7% gewijzigd door rashmatash op 30-06-2015 19:29 ]

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grandisimo
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 11-02 22:06
Bij de tv externe speakers ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeszondag
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-09-2024
welke input staat geselecteerd op de Onkyo als je probeert het geluid van de Samsung via arc weer te geven? Bij mij schakelt de Onkyo automatisch naar tv-cd. En gebruik je de hdmi uit- ingang op beide apparaten die arc ondersteunen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
Input van Onkyo staat inderdaad op tv/cd. Op de receiver is een HDMI port "OUT VIDEO (ARC)" waar ik de de kabel in heb gestoken. De tv heeft een "HDMI IN (ARC)" waar ik het andere einde in heb gestoken. Anynet+ is aan, maar als ik detect device doe dan vindt hij de Onkyo niet (maar weet op de een of andere manier wel dat een receiver aan de tv hangt, raar...)

Ik ga vanmiddag een andere nieuwere kabel proberen. Misschien dat het daar aan ligt.

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ook met een nieuwe kabel heb je geen garantie op succes. ARC is een onvoorspelbaar iets en er zijn vele combinaties van apparatuur waarbij het gewoonweg niet lekker werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keeszondag
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 24-09-2024
rashmatash schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:01:
Input van Onkyo staat inderdaad op tv/cd. Op de receiver is een HDMI port "OUT VIDEO (ARC)" waar ik de de kabel in heb gestoken. De tv heeft een "HDMI IN (ARC)" waar ik het andere einde in heb gestoken. Anynet+ is aan, maar als ik detect device doe dan vindt hij de Onkyo niet (maar weet op de een of andere manier wel dat een receiver aan de tv hangt, raar...)

Ik ga vanmiddag een andere nieuwere kabel proberen. Misschien dat het daar aan ligt.
bedoel je niet andersom? ingang op reciever en uitgang op tv?
edit: mijn fout, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rashmatash
Ik heb een nieuwe kabel gekocht en het werkt nu (soort van). Het probleem was dat de oude kabel hdmi 1.3 onderseunt en ARC functionaliteit pas vanaf hdmi 1.4 er in zit. Ik heb nu wel geluid, maar het beeld om mijn receiver te bedienen is weg. Het kan blijkbaar niet tegelijk. Ik vind het niet echt robuust werken. Maar ja, het geluid doet het in ieder geval.

[RashMatash]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamjam
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 30-01 17:46
Is het verder nog opgelost. Heb een soort gelijk probleem.
Pagina: 1