Al enige tijd draait er een ESXi omgeving in mijn server park thuis die laatst gemigreerd is naar 6.0. Helaas ben ik het een beetje zat aan het worden om voor elk wissenwasje een nieuwe OS te installeren (inmiddels al een aantal maanden een soort ovf klaar staan) maar het blijft veel werk,
Ik heb de laatste tijd veel gelezen over Docker en ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met Docker als de host OS. Dus i.p.v. ESXi alleen een boot2docker image draaien? Of is er een betere lichte OS die als docker host kan dienen?
Er draaien wat MySQL Databases, een webserver, plex en wat andere vms op ESXi die ook via een container zouden kunnen draaien.
Ik hoor graag jullie meningen.
Ik heb de laatste tijd veel gelezen over Docker en ik vroeg mij af of iemand ervaring heeft met Docker als de host OS. Dus i.p.v. ESXi alleen een boot2docker image draaien? Of is er een betere lichte OS die als docker host kan dienen?
Er draaien wat MySQL Databases, een webserver, plex en wat andere vms op ESXi die ook via een container zouden kunnen draaien.
Ik hoor graag jullie meningen.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!