Mini itx check

Pagina: 1
Acties:

• Shiqan
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-12 18:48
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit wordt mijn nieuwe PC, dus zal voor alles gebruikt worden. Dus ook gamen en dan voornamelijk FPS zoals BF4.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Rond de 700 euro inclusief beeldscherm

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een 280x

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Gekozen voor een mini itx simpelweg omdat ik er anders geen plek ervoor heb! Tenminste, niet zonder een nieuw bureau te kopen en dan is het budget voor de pc weg :) Gekozen voor de Node 304 omdat het een mooie case is en redelijk goedkoop. WIlde eerst voor de Inwin 901 gaan maar door de combinatie van een hoge prijs en de usb poorten aan de verkeerde kant ben ik uiteindelijk bij de 304 beland.

Ga je overklokken?
Nope

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 180,50€ 180,50
1Gigabyte GA-B85N Phoenix€ 79,17€ 79,17
1Fractal Design Node 304 Zwart€ 72,95€ 72,95
1BenQ RL2455HM Zwart€ 179,-€ 179,-
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 50,51€ 50,51
1Fractal Design Integra M 550W€ 58,-€ 58,-
1Crucial BX100 250GB€ 81,95€ 81,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 702,08

Aangezien dit mijn eerste build is zijn er echter nog een hele hoop vragen, zelfs na een aantal weken flink lurken om dit deel van het forum.
  • Processer en ram heb ik van alle andere builds overgenomen. Dus dat zal wel goed zitten :)
  • Moederbord twijfelde ik tussen deze Gigabyte en de Asrock B85 M ITX, denk niet dat het heel veel uit maakt maar de site van Asrock is zo'n puinhoop dat ik daar geen goed gevoel bij heb. Wellicht dat iemand een iets beter onderbouwde keuze kan weerleggen?
  • Voeding, geen idee. Case is ook van fractal design en voeding is speciaal gemaakt voor cases zoals Node 304 dus zal wel goed zitten? 550W is meer dan zat als ik de overige topics mag geloven.
  • Nog tips voor een monitor, ik weet echt niet waar ik moet beginnen.
Wellicht dat dit niet hier hoort, maar als ik alles in elkaar gezet heb aan welke drivers moet ik denken?

Alvast bedankt!

• wout123
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-11 09:15
Ziet er goed uit, voeding is inderdaad overkill voor deze build (450W is voldoende, pricewatch: Seasonic S12G 450W) Je hebt er geen HDD in zitten zie ik, je bent niet van plan films / andere games er op te zetten die niet op je SSD passen of heb je deze al?

Het scherm is een TN paneel met 60Hz, lijkt mij zonde. Kies of een IPS/PLS paneel van 60/75Hz of een 120/144Hz TN paneel. TN heeft slechtere kleurenweergave dan IPS, maar met lagere response times en (in dit geval dus niet) hogere refreshrates (soepeler beeld)

Dus voor IPS (samsung noemt het PLS) pricewatch: Samsung S24D390HL Blauw, Zwart

en voor 144Hz moet je wat extra geld neertellen (goedkoopste is 229)

/edit
Wat vind je van deze case:
pricewatch: Silverstone Sugo Series 13 (plastic front panel met nep aluminium finish), is iets goedkoper.

Heb je al een toetsenbord, muis en headset (imo must voor BF4)?

[ Voor 16% gewijzigd door wout123 op 30-06-2015 16:59 ]

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Ik zou inderdaad een IPS/AMVA scherm nemen. De pricewatch: Iiyama ProLite X2483HSU-B1 Zwart is een aanrader. AMVA paneel, goede refresh rate, reactietijd, contrast en kijkhoek. De schermen met hoge refresh rates zijn leuk als je ook daadwerkelijk frames in die frequentie kunt produceren. Met een 280X is dat zeer onwaarschijnlijk bij moderne games, tenzij je misschien op de laagste settings gaat gamen. Maar dat doet niemand. ;) Bovendien heb je dan nog steeds een TN paneel.

• Shiqan
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 01-12 18:48
@Wout123 & @JoepD, bedankt voor de suggesties en uitleg! Zal een keuze gaan maken uit de IPS/AMVA schermen die te vinden zijn.

HDD is voorlopig nog niet nodig, dat kan altijd nog worden toegevoegd. Tot op heden nooit meer dan 160gb aan programmas/games gebruikt, en heb nog een externe harde schijf die indien nodig gebruikt kan worden.
De case die je aanraadt ziet er zeker ook goed uit, maar Node 304 vind ik er net iets mooier uitzien.
Headset, muis en toetsenbord zijn aanwezig al is die laatste aan vervanging toe. Maar dat komt wel goed :)

• Quilt
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Voor 12€ meer heb je een vergelijkbaar moederbord met een Intel Dual Band Wireless-AC 7260:
pricewatch: MSI Z87I AC

Het kan soms wel fijn zijn om wireless/bluetooth op je pc te hebben.