ik ben momenteel bezig met plannen voor een racesimulator met triple monitor setup.
Nou heb ik een monitor gevonden namelijk de Asus Rog Swift 27" 1440p 144Hz 1ms.
Ten eerste is het waard om voor 1440p te gaan boven een 1080p anders kan een ander monitor ook. nog een voordeel van de Asus Rog Swift is de dunne randen om het scherm wat ideeal is voor een surround setup.
Mijn vraag is nu wat voor een videokaart en hoeveel videokaarten moet ik hebben voor een triple monitor setup voor de Asus Rog Swift 27" 1440p 144Hz (of evt een andere monitor setup).
Mijn pc setup ziet er momenteel als volgt uit (ideeën/suggesties zijn altijd welkom):
Intel i7 5820k Processor
MSI X99A Gaming 7 Motherboard
2400MHz 16Gb DDR4 RAM geheugen
Creative Sound Blaster Z Sound Card
500Gb SSD Samsung EVO
2Tb HDD WD Black
(Mogelijke videokaart?) EVGA GTX 980Ti Hybrid
Het doel is om racespellen(Asetto Corsa, Project Cars, Raceroom Experience en iRacing) te spelen op 144Hz met een minimale framerate van 60FPS.
Ik hoor het wel in de reacties
Bij voorbaat dank
Nou heb ik een monitor gevonden namelijk de Asus Rog Swift 27" 1440p 144Hz 1ms.
Ten eerste is het waard om voor 1440p te gaan boven een 1080p anders kan een ander monitor ook. nog een voordeel van de Asus Rog Swift is de dunne randen om het scherm wat ideeal is voor een surround setup.
Mijn vraag is nu wat voor een videokaart en hoeveel videokaarten moet ik hebben voor een triple monitor setup voor de Asus Rog Swift 27" 1440p 144Hz (of evt een andere monitor setup).
Mijn pc setup ziet er momenteel als volgt uit (ideeën/suggesties zijn altijd welkom):
Intel i7 5820k Processor
MSI X99A Gaming 7 Motherboard
2400MHz 16Gb DDR4 RAM geheugen
Creative Sound Blaster Z Sound Card
500Gb SSD Samsung EVO
2Tb HDD WD Black
(Mogelijke videokaart?) EVGA GTX 980Ti Hybrid
Het doel is om racespellen(Asetto Corsa, Project Cars, Raceroom Experience en iRacing) te spelen op 144Hz met een minimale framerate van 60FPS.
Ik hoor het wel in de reacties
Bij voorbaat dank