Dag Tweakers, na nuttige adviezen in andere subfora in het verleden kom ik nu hier advies vragen!
Deze week wil ik graag een camera kopen voor o.a. volgende doeleinden.
Afgelopen maanden heb ik veel foto's gemaakt met een vrij oude Canon 1000D + 18-55mm lens - 0.28m/0.9ft (niet van mij), ik was vrij tevreden met de kwaliteit van de foto's maar video's kon ik er helaas niet mee maken.
dSLR of systeemcamera?
Ik heb even getwijfeld tussen een dSLR of een systeemcamera waarbij het grootste tegen argument voor een systeemcamera de digitale zoeker is, daarbuiten vind ik de grootte van een dSLR niet een groot bezwaar. Uit wat ik lees krijg ik het gevoel dat ik met mijn budget betere kwaliteit kan verwachten bij een dSLR (correct me if I'm wrong!)
nieuw of occasion
Vaak koop ik electronica tweedehands op Tweakers of Marktplaats, in het geval van een camera heb ik daar een minder goed gevoel bij. Tweedehands bij een winkel met garantie lijkt me wel prima, http://www.cameratools.nl/ werd mij laatst aangeraden.
Deze modellen trokken mijn aandacht;
CANON EOS 100D+ EF-S 18-55 IS STM 400 euro
Nikon d3300 + 18-55mm 470 euro (eigenlijk boven budget..)
Canon EOS 1200D + 18-55 300 euro
Hebben jullie suggesties of tips over deze modellen en waar ik in deze wellicht lage prijscategorie aan moet denken?
Deze week wil ik graag een camera kopen voor o.a. volgende doeleinden.
- Foto's van producten & prototypes (student Industrieel Ontwerpen)
- Filmen + nabewerking (bijv. aftermovies), hiervoor wil ik aankomend jaar ook een steadycam / camera stabilizer maken.
- Foto's op evenementen, portret/groepsfoto's
- Vakantie/recreatiefotografie
Afgelopen maanden heb ik veel foto's gemaakt met een vrij oude Canon 1000D + 18-55mm lens - 0.28m/0.9ft (niet van mij), ik was vrij tevreden met de kwaliteit van de foto's maar video's kon ik er helaas niet mee maken.
dSLR of systeemcamera?
Ik heb even getwijfeld tussen een dSLR of een systeemcamera waarbij het grootste tegen argument voor een systeemcamera de digitale zoeker is, daarbuiten vind ik de grootte van een dSLR niet een groot bezwaar. Uit wat ik lees krijg ik het gevoel dat ik met mijn budget betere kwaliteit kan verwachten bij een dSLR (correct me if I'm wrong!)
nieuw of occasion
Vaak koop ik electronica tweedehands op Tweakers of Marktplaats, in het geval van een camera heb ik daar een minder goed gevoel bij. Tweedehands bij een winkel met garantie lijkt me wel prima, http://www.cameratools.nl/ werd mij laatst aangeraden.
Deze modellen trokken mijn aandacht;
CANON EOS 100D+ EF-S 18-55 IS STM 400 euro
Nikon d3300 + 18-55mm 470 euro (eigenlijk boven budget..)
Canon EOS 1200D + 18-55 300 euro
Hebben jullie suggesties of tips over deze modellen en waar ik in deze wellicht lage prijscategorie aan moet denken?