Toon posts:

Gezocht: Twin Tuner DVB-T receiver met CI en USB Recording.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gezocht DVB-T Receiver.

eissen:
USB Recording (het mag ABSOLUUT NIET via een harde schijf gaan)
Twin Tuner
CI(+) Slot, of waar in ieder geval een smardcard in kan.

En daar zit de lastigheid nu dus, bij alle die ik nu kan vinden stuit ik op hetzelfde probleem:
of er zit wel een CI slot in maar geen Twin Tuner, of hij heeft wel een Twin Tuner maar geen CI slot.

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:16

Tazzios

..

Is het nog de moeite waard?
In het geval dat ze er mee blijven doorgaan zullen ze toch moeten overschakelen op DVB-T2 om interessant te blijven.

nieuws: KPN: prijsverhoging Digitenne wordt veroorzaakt door terugloop van abonnees
"Eind 2017 loopt de vergunning voor KPN's dvb-t-licentie af. Onduidelijk is nog of de telecomaanbieder na die tijd Digitenne in de lucht zal houden."

[ Voor 12% gewijzigd door Tazzios op 30-06-2015 15:43 ]

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-01 22:24
Kun je toch gewoon een sattuner van 2 dvb-t tuners voorzien?

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 27-01 16:22
Ga je vanawege de ruimtebesparing voor een twin tuner? Ik heb namelijk nog twee fire dtv kaarten liggen. Deze worden via FireWire aangesloten. In elke tuner zit een apart CI slot. Ik heb daar veel gebruik van gemaakt in mijn Digitenne tijd.

Carpe Diem

Verwijderd

Topicstarter
Tazzios schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:42:
Is het nog de moeite waard?
In het geval dat ze er mee blijven doorgaan zullen ze toch moeten overschakelen op DVB-T2 om interessant te blijven.

nieuws: KPN: prijsverhoging Digitenne wordt veroorzaakt door terugloop van abonnees
"Eind 2017 loopt de vergunning voor KPN's dvb-t-licentie af. Onduidelijk is nog of de telecomaanbieder na die tijd Digitenne in de lucht zal houden."
Ja ik woon in een zorghuis waar geen fatsoenlijke bekabelde TV is en schotel mag alleen als er helemaal geen bekabelde TV mogelijk is :( :(
En zelf een andere TV provider nemen mag/kan ook NIET :( :(

Verwijderd

Topicstarter
Kan deze het niet?:
http://www.24parts.nl/dvb...-dvbt400-ci-p-137305.html

Wel erg duur moet ik zeggen.

• Tazzios

Tazzios

..

http://regiowebshop.nl/co...er-hybrid-detail?Itemid=0
met de DVB-C/T/T2 dual tuner kom je uit op 210. Kun je later eventueel nog een andere tuner inzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik alleen niet snap, is hoe je deze moet aansluiten, er zit geen scart of HDMI op.
Of moet dit dan gewoon doen via een gele videokabel?:
http://pdf.ampire.de/DVBT400-CI.pdf

Op 1 of andere webshop staat: TV totaal,De beste DVB-T Tuner van deze wereld.

• Tazzios

Tazzios

..

Geel inderdaad en als je ook geluid wilt hebben ook wit en rood. Is hetzelfde signaal als via de scart.
HDMI is overbodig met DVB-T signaal.

Maar ik zou voor de vu solo gaan die ik eerder heb genoemd.
- goedkoper
- meer mogelijkheden (linux)
- HDMI
- toekomst proef (DVB-T2)

edit:
de DVBT400-CI:"This dvb tuner is developed for motor vehicle use only" vandaar ook de verder wat vreemde stroom(12/24v) en monitor aansluitingen.

[ Voor 21% gewijzigd door Tazzios op 01-07-2015 16:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tazzios schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 16:25:
Geel inderdaad en als je ook geluid wilt hebben ook wit en rood. Is hetzelfde signaal als via de scart.
HDMI is overbodig met DVB-T signaal.
Helemaal overbodig? Er bestaat toch ook zoiets als HD upscalling?

• Tazzios

Tazzios

..

Als ze dat in het apparaat hadden ingebouwd was hij nog duurder en is het voor 'motor vehicle use' ook wat overdreven.
Het nut van het upscale van dvb-t signaal laat ik dan nog even buiten beschouwing.

Mogelijke andere optie naast de VU+:
Via welke provider heb je nu internet? is daar geen app voor om te mee kijken ( Ziggo TV bijvoorbeeld)

[ Voor 50% gewijzigd door Tazzios op 02-07-2015 09:06 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tazzios schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 09:04:
Als ze dat in het apparaat hadden ingebouwd was hij nog duurder en is het voor 'motor vehicle use' ook wat overdreven.
Het nut van het upscale van dvb-t signaal laat ik dan nog even buiten beschouwing.

Mogelijke andere optie naast de VU+:
Via welke provider heb je nu internet? is daar geen app voor om te mee kijken ( Ziggo TV bijvoorbeeld)
Via zakelijk internet heb je zonder de juiste gegevens, geen klantennummer/gegevens voor de App.
Verder wil ik gewoon op een normaal TV scherm kijken, KPN Play zou straks natuurlijk wel kunnen.

• Tazzios

Tazzios

..

Dan blijft deze optie over:
Tazzios schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 10:02:
http://regiowebshop.nl/co...er-hybrid-detail?Itemid=0
met de DVB-C/T/T2 dual tuner kom je uit op 210. Kun je later eventueel nog een andere tuner inzetten.
Zonder je eerste eis zou je wel de helft goedkoper uit kunnen zijn met een 'topfield tf5300k'.

Verwijderd

Topicstarter
Tazzios schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:58:
Dan blijft deze optie over:

[...]

Zonder je eerste eis zou je wel de helft goedkoper uit kunnen zijn met een 'topfield tf5300k'.
Tja ik wil nu eenmaal een ontvanger die echt 100% stil is en dat kan met een Harde schijf nu eenmaal NIET.
Een harde schijf maakt al geluid en vaak zit er dan ook nog een ventilator in.

• Tazzios

Tazzios

..

Wat vindt je dan van de optie die ik heb aangegeven, daar heb je nog niet op gereageerd.

Verwijderd

Topicstarter
Tazzios schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 15:17:
Wat vindt je dan van de optie die ik heb aangegeven, daar heb je nog niet op gereageerd.
Lijkt me prima, maar ik probeer eerst nog sateliet TV voor mekaar te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de box inmiddels binnen maar kan maar 1 gecodeerd kanaal opnemen, dan kan ik alleen nog een andere niet gecodeerd kanaal bekijken.
Hoe dit op te lossen?
Pagina: 1