Toon posts:

Marlux platenspeler draait veel te snel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vorige keer dat ik hier wat postte werkte hij niet wat bleek: er moest een snaar in. (meisjes met electra haha)
Anyway ... nu heb ik een snaar maar de platen speler draait veel te snel.

Wel komt er geluid uit, en .. is hij inmiddels aan de praat.

Het type dat ik heb is een Marlux MX66. Een oudje dus ongeveer 40 jaar.

Ik ben benieuwt of iemand hulp kan bieden. :>

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:30
Heb je het juiste toerental ingesteld voor de plaat die je wil spelen?
33, 45 of 78 toeren.

Aan alles komt een eind.

Verwijderd

Topicstarter
Ja hij staat op 33 toeren maar zelfs dat ik nog te snel ... heb de hele middag het een en ander zitten proberen maar het wil niet echt lukken ...

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:07
klinkt een 45 toeren singeltje wel goed? (als je de platenspeler op 33 of 45 RPM hebt ingesteld? en zo ja op welke stand klinkt deze goed?

Vaak zit er aan de onderkant van de platenspeler of onder de draaischijf een tweetal schroefjes waar je het toerental mee kunt bijstellen.

Maar misschien is de instelknop gewoon niet goed. Daarom voordat je die schroefjes gaat zoeken en draaien die eerste vraag.

• M0Dzilla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10-2025
Of het 'wieltje' op het motortje staat niet goed, weet niet hoe het bij marlux werkt (heb de mijne niet meer)... Bij Thorens is het een soort armpje wat de riem op het dikke of het dunne deel duwt, wellicht dat deze klemt?

• Baggeraar
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-01 22:07

Baggeraar

Wat een gebagger..

Zie je überhaupt verschil wanneer je tussen 33 en 45 toeren schakelt?

Dat ding heeft geen stroboscoop aanpassing voor zover ik kan zien, dus zoveel kan er niet aan misgaan.

Wat is precies "Te snel", is dat "chipmunk snel" of eerder te snel dat de stem ietwat vervormd lijkt?

Verwijderd

Of hij zou ook op een verkeerd voltage kunnen staan..
Pagina: 1