Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-10 08:46

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Hoi allemaal,

Ik heb maar eens besloten een van mijn grootste ergenissen te uitten met als doel te kijken of er een oplossing is en zo niet of er dan meer mensen zijn die er zo over denken als ik, wat misschien ooit nog tot een oplossing kan leiden.

Het probleem dat ik heb is als volgt:

Ik wil dat, als mijn databundel verstreken of op is, mijn internet verbinding uitgezet wordt door mijn provider in plaats van het ongevraagd activeren van een dure dagbundel of het activeren van een buiten bundel tarief.

Ik weet dat het mogelijk is want als ik geen prepaid tegoed meer heb kan ik niet meer internetten. Waardeer ik op krijg ik gelijk weer toegang.

Misschien zie ik iets over het hoofd maar ik vind het eigenlijk gewoon te gek voor woorden dat deze manier van geld verdienen wettelijk nog toegestaan is. Er zal ongetwijfeld wel iets in de voorwaardes van mijn provider staan dat ze dit, zonder actief toestemming geven van mij, mogen doen maar elke keer als ik net even geen tijd gehad heb om op te waarderen en ik weer een berichtje krijg dat er weer een euro afgeschreven is voel ik mij bestolen.

Graag jullie mening/advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Andere provider kiezen die dat niet doet en dit keer wel de voorwaarden lezen? probleem opgelost.

[ Voor 3% gewijzigd door Fietsbel op 30-06-2015 12:49 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08:47
Begrijp weinig van je topic - waarom start je deze?

"Graag jullie mening/advies"

Mijn mening: ik zie het probleem niet, want bij mijn weten wordt de internetverbinding tegenwoordig nooit meer afgesloten maar wordt de snelheid omlaag gezet (en zijn er geen bijkomende kosten). Of hij nu uit wordt gezet of automatisch op lagere snelheid zonder bijkomende kosten maakt natuurlijk geen verschil. Ik ervaar je probleem dus niet. Bij een prepaid is het probleem er ook niet, geld op = connectie verbroken.

Mijn advies:
- Wat heb je zelf al gevonden?
- Wat zei je provider toen je deze belde?
- Welke provider heb je?
- Je gebruikt dus prepaid?

Volgens mij kun je wel instellen dat indien je internetbundel 'op is' (that is: de snelheid verlaagd wordt) je een nieuwe bundel bij koopt automatisch (dit is een verschil met wat ik eerder schetste: bij default wordt bij mijn weten de snelheid verlaagd tegen geen kosten, terwijl ik hier schets dat je automatisch X euro betaald om je originele snelheid te houden als je bundel op is). Volgens mij schets jij deze situatie. Ik zou hier dus even naar kijken..

Topic kan gesloten.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Ryan1981 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 12:43:
Hoi allemaal,

Ik heb maar eens besloten een van mijn grootste ergenissen te uitten met als doel te kijken of er een oplossing is en zo niet of er dan meer mensen zijn die er zo over denken als ik, wat misschien ooit nog tot een oplossing kan leiden.

Het probleem dat ik heb is als volgt:

Ik wil dat, als mijn databundel verstreken of op is, mijn internet verbinding uitgezet wordt door mijn provider in plaats van het ongevraagd activeren van een dure dagbundel of het activeren van een buiten bundel tarief.

Ik weet dat het mogelijk is want als ik geen prepaid tegoed meer heb kan ik niet meer internetten. Waardeer ik op krijg ik gelijk weer toegang.

Misschien zie ik iets over het hoofd maar ik vind het eigenlijk gewoon te gek voor woorden dat deze manier van geld verdienen wettelijk nog toegestaan is. Er zal ongetwijfeld wel iets in de voorwaardes van mijn provider staan dat ze dit, zonder actief toestemming geven van mij, mogen doen maar elke keer als ik net even geen tijd gehad heb om op te waarderen en ik weer een berichtje krijg dat er weer een euro afgeschreven is voel ik mij bestolen.

Advies: Laat je telefoon je dataverbinding uitschakelen na een X-verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01:27

Trouble

Everything is awesome

Ik vind dat de zelfredzaamheid weer ver te zoeken is. Waarom zou je er niet zelf voor moeten zorgen dat jouw verbinding uitgezet wordt als je bundel op is? Waar is je verantwoordelijkheidsbesef? Bundel op? Internet uit.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:20

FlyEragon

Alien Monkeys

Aan de andere kant heeft TS wel gelijk. Met prepaid is het gewoon internetten tot het op is, maar met een abo ga je opeens het veelvoudige betalen voor hetzelfde. Gewoon niet ethische bedrijfsvoering, punt uit.

Daarom advies aan TS: Stap wanneer het kan over naar een provider die geen buiten bundel tarieven rekent voor data, dit zijn naar mijn weten tele2, ben, t-mobile, hollandse nieuwe en misschien wel meer. Er zijn gewoon nog steeds teveel mensen die dit slikken, en daarom gaan ze er vrolijk mee door. Stem met uw portemonnee, dat is het makkelijkste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

1) Ga naar http://www.bellen.com/vergelijken/onbeperkt-abonnement
2) Selecteer bij "Internet buiten bundel" --> "Na bundel snelheid verlaagd"
3) Stap over naar een van de abonnementen aan de rechter kant

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Laatst online: 10-10 13:23

EnnaN

Toys in the attic

Vodafone kan het ook bij, maar dan moet je de blox 'beperkt internet' aanzetten afaik

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 03-09 21:26

Gertjuhjan

Software Engineer

Het ligt compleet aan welke provider je hebt, welke bundel je hebt en wanneer je deze bundel hebt afgesloten.
Op dit moment bij nieuwe abbonementen is het trend om de snelheid te verlagen (naar zeer traag niveau) zonder dat je voor de overschrijding betaald.

Heb je toevallig je provider al gebeld? De meese providers hebben namelijk een klantenservice en die kunnen jou vraag het beste beantwoorden.

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
De laatste reacties gaan allemaal over abonnementen, zie ik, maar TS heeft prepaid.
Overigens ben ik ook van mening, dat je internet op je telefoon zelf makkelijk kunt uitzetten, kost minder tijd, dan 't starten van 'n topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Marly schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:19:
De laatste reacties gaan allemaal over abonnementen, zie ik, maar TS heeft prepaid.
Overigens ben ik ook van mening, dat je internet op je telefoon zelf makkelijk kunt uitzetten, kost minder tijd, dan 't starten van 'n topic.
Waar in zijn eerste post heeft hij het over prepaid. Er wordt alleen gesproken over bundels.

Bij mijn weten is het prepaid tegoed gewoon op zodra je beltegoedkaart leeg is toch? Dus dan stop het internet toch van zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Marly schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:19:
Hij vergelijkt het juist met zijn prepaid, waar de dataverbinding wel stopt als zijn tegoed op is. En dat wil hij bij zijn abonnement ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gertjuhjan

Gertjuhjan

Software Engineer

Momus schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:27:
[...]

Hij vergelijkt het juist met zijn prepaid, waar de dataverbinding wel stopt als zijn tegoed op is. En dat wil hij bij zijn abonnement ook.
Klopt ja!

Oftewel hij wilt een abbonnement waar dit bij in zit. De meeste providers knijpen na overschrijding limiet de snelheid af, waar je niets voor hoeft te betalen. Zodra jij dan weer originele snelheid wilt, zal je wel bij moeten betalen, maar dat is alleen wanneer je daar zelf toestemming voor geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:44

MsG

Forumzwerver

2 opties:

1. Ga naar een provider die dat aanbied, of een provider die je alleen qua snelheid knijpt zodat je niet meer betaalt.

2. Knijp de verbinding aan jouw kant af na het verbruik van de bundel. Het is maar net welk perspectief je schetst, in weze doet jouw telefoon een internetrequest, dus de verantwoordelijkheid afschuiven lijkt me ook een beetje gek. Het verdienmodel is natuurlijk ook gebaseerd op wat mensen verbruiken buiten hun bundel. Zou dat allemaal keurig afgekapt worden, dan worden de abonnementen domweg duurder voor iedereen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Bij prepaid heb je ook databundels, wanneer die op zijn, gaat 't dataverbruik van 't resterende prepaid tegoed af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Palthe

Gewoon zelf regelen met je telefoon inderdaad.
Als ze het zouden afsluiten heb je hier weer allemaal klachten dat die actie dan weer niet goed is "want wie zijn zij wel om zomaar mijn internet af te sluiten? Ik wil gewoon extra betalen als ik over mijn limiet heen zit, nu mis ik al mijn whatsappjes!" ;-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Laatst online: 14:45

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik zie het probleem niet, stel gewoon op je telefoon in dat hij na x MB verbruik in een maand mobiele data uitzet.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Overigens is de titel natuurlijk volkomen onjuist. Toen het contract afgesloten werd, is de contractant akkoord gegaan met de voorwaarden, dat MB's buiten de bundel los berekend worden.
Er wordt dus helemaal niet ongevraagd geld van het tegoed van de contractant afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Het wordt van z'n prepaid tegoed afgeschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Marly schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:46:
Het wordt van z'n prepaid tegoed afgeschreven.
Daar geldt dan toch hetzelfde voor?

[ Voor 21% gewijzigd door Momus op 30-06-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelNLD
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-10 12:07
Eigen verantwoording en die is al begonnen toen je je abonnement afgesloten hebt. Daartegen zijn er vast wel apps te vinden die je kunnen helpen om dit probleem voor je op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Trouble schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:38:
Ik vind dat de zelfredzaamheid weer ver te zoeken is. Waarom zou je er niet zelf voor moeten zorgen dat jouw verbinding uitgezet wordt als je bundel op is? Waar is je verantwoordelijkheidsbesef? Bundel op? Internet uit.
Ga jij iedere 5 minuten kijken of je internetbundel al op is? Of na iedere pageview? Is dat wat je zelfredzaamheid noemt?

Het is 2015, computers zijn heel er goed in het bekijken en vergelijken van getalletjes, dat moet je niet eens zelf willen doen...

Als je nu aanvoert dat de zelfredzaamheid zit in het zoeken van een provider / pakket dat wel werkt zoals TS wil dan geef ik je gelijk, maar dat is niet wat je daar typt :P

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Momus
Paul schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:00:
[...]
Ga jij iedere 5 minuten kijken of je internetbundel al op is? Of na iedere pageview? Is dat wat je zelfredzaamheid noemt?

Het is 2015, computers zijn heel er goed in het bekijken en vergelijken van getalletjes, dat moet je niet eens zelf willen doen...

Als je nu aanvoert dat de zelfredzaamheid zit in het zoeken van een provider / pakket dat wel werkt zoals TS wil dan geef ik je gelijk, maar dat is niet wat je daar typt :P
De zelfredzaamheid zit in de telefoon. Nagenoeg elke telefoon heeft een datateller, en anders zijn er apps voor te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Kijk het leeft dus wel zie ik, doet me goed!

Even reageren:

Algemene reactie: Ja ik zit er idd aan te denken om naar een andere provider te gaan die dit niet doet maar het zou me niet verbazen als andere providers dit bij prepaid ook doen vandaar de adviesvraag en daar heb ik al antwoorden op gezien, mijn dank hiervoor.

Ik ken de optie om het in te stellen op mijn telefoon. Heb geen ervaring of dit betrouwbaar is en of wat de telefoon zegt dat je verbruikt hebt overeen komt met wat de provider zegt. Neemt niet weg dat het eigenlijk niet zo zou moeten zijn dat ik mijn telefoon moet gaan configureren om te voorkomen dat mijn provider automatisch geld van mijn tegoed afhaalt.
Trouble schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:38:
[...]

Precies, bundel op, internet uit, niet voor dure prijs meer internet (terwijl ik liever een nieuwe bundel aanschaf) zonder dat ik daar toestemming voor geef.

Het lijkt me toch niet onredelijk om als klant in controle te zijn van wat je uitgaven zijn en wanneer je wel of geen internet wil in plaats van dat de provider dat voor je bepaald?
EnnaN schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:50:
Vodafone kan het ook bij, maar dan moet je de blox 'beperkt internet' aanzetten afaik
Thanks dit kende ik nog niet, ik ga eens kijken of dit er is voor prepaid.
palthe schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:35:
Gewoon zelf regelen met je telefoon inderdaad.
Als ze het zouden afsluiten heb je hier weer allemaal klachten dat die actie dan weer niet goed is "want wie zijn zij wel om zomaar mijn internet af te sluiten? Ik wil gewoon extra betalen als ik over mijn limiet heen zit, nu mis ik al mijn whatsappjes!" ;-).
Dit is in mijn ogen minder kwalijk dan zomaar geld innen voor iets waar ik niet om gevraagd heb.
Momus schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:42:
Overigens is de titel natuurlijk volkomen onjuist. Toen het contract afgesloten werd, is de contractant akkoord gegaan met de voorwaarden, dat MB's buiten de bundel los berekend worden.
Er wordt dus helemaal niet ongevraagd geld van het tegoed van de contractant afgeschreven.
Titel beschrijft precies hoe ik het ervaar. Dat het in de voorwaarden afgedekt is betekend niet dat ik het daar mee eens hoef te zijn. Tja, dan kan ik idd van provider wisselen, op dit moment niet wetende of ik daar in hetzelfde schuitje terecht kom. Vandaar mijn advies vraag.
CamelNLD schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:50:
Eigen verantwoording en die is al begonnen toen je je abonnement afgesloten hebt. Daartegen zijn er vast wel apps te vinden die je kunnen helpen om dit probleem voor je op te lossen.
Ik ben mij er zeker van bewust dat dit ongetwijfeld in de voorwaarden staat of iets dergelijks en dat ik uiteindelijk zelf verantwoordelijk ben, maar vraag jij je ook niet af hoeveel dit geintje hun uiteindelijk oplevert?

Automatische verlenging van bundel is voor mij ook geen optie, dat is nu volgens mij automatisch al zo, maar ik heb niet altijd voldoende tegoed op mijn telefoon staan en dan wordt de bundel uitgezet en begind hij weer duur te slurpen. Staat er wel genoeg op en wilde ik dit keer de databundel niet dan zit ik ook aan vast als ik niet oplet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
[b]Ryan1981 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:18:[/b

[...]

Thanks dit kende ik nog niet, ik ga eens kijken of dit er is voor prepaid.
Vodafone Blox Onbeperkt Internet is er alleen voor abonnementen, maar driekwart van de reacties hier gaan er ook vanuit, dat je een abonnement hebt, vandaar de verwarring.
't Meeste, wat hier gezegd wordt, geldt niet voor prepaid. Dus: gewoon de data-teller in je telefoon in de gaten houden en internet uitzetten, wanneer je bundel ten einde loopt. Gewoonlijk krijg je zo rond 80% nog wel een waarschuwings-sms.
En uiteraard ook je telefoon zo instellen, dat hij niet ongemerkt toch nog data verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kobus71
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 25-05 15:23
Ik snap die reacties niet die het maar normaal vinden dat een provider zelf even bepaald dat TS een nieuwe bundel nodig heeft.
Slaat tog helemaal nergens op.

Ik zou daar echt achter heen gaan, en het niet pikken.
Succes Ryan, je moet je niet zo laten behandelen/gebruiken door bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelNLD
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-10 12:07
Ryan1981 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:18:
Ik ben mij er zeker van bewust dat dit ongetwijfeld in de voorwaarden staat of iets dergelijks en dat ik uiteindelijk zelf verantwoordelijk ben, maar vraag jij je ook niet af hoeveel dit geintje hun uiteindelijk oplevert?

Automatische verlenging van bundel is voor mij ook geen optie, dat is nu volgens mij automatisch al zo, maar ik heb niet altijd voldoende tegoed op mijn telefoon staan en dan wordt de bundel uitgezet en begind hij weer duur te slurpen. Staat er wel genoeg op en wilde ik dit keer de databundel niet dan zit ik ook aan vast als ik niet oplet.
Nee eerlijk gezegd niet. Ik pas altijd nog wel redelijk op met wat ik verbruik. Als ik op zo'n 97% zit dan zet ik mijn internet uit en zet ik hem aan wanneer ik hem nodig ben (lees: als ik ervoor bereid ben extra te betalen, ik ga geen 10mb bundel kopen om alleen mijn messenger berichten even te lezen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Momus schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:04:
De zelfredzaamheid zit in de telefoon. Nagenoeg elke telefoon heeft een datateller, en anders zijn er apps voor te vinden.
Weer wat geleerd. Android heeft het sinds 4.0 zelf, voor iPhone kan ik het niet in 2 minuten gevonden krijgen :+

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sky Lynx
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02:37
@TS: wellicht dat HollandsNieuwe iets voor je is. Hun abonnementsvorm heeft alle eigenschappen van een prepaid, oftewel op = op.

Je krijgt net als bij iedere andere provider voor een vast bedrag per maand je bel/sms/internetbundel, maar als je bundel op is dan kun je ook niet meer bellen/sms-en/internetten. Keiharde grens waar je van tevoren op af kunt. Zo heb je nooit extra kosten, en hoef je tegelijkertijd ook niet in de gaten te houden dat je een bepaalde grens overschrijdt. Je hoeft ook verder niets te doen, je merkt vanzelf dat je niet meer kunt bellen/sms-en/internetten. Eventueel kun je een waarschuwings-sms-je krijgen als je bundel bijna op is zodat je toch een reminder krijgt.

Uiteraard kun je nog wel gebeld of ge-sms't worden door anderen. Wil je dan eventueel toch verder bellen/sms-en/internetten, dan kun je via iDeal extra tegoed erbij kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trouble
  • Laatst online: 01:27

Trouble

Everything is awesome

Paul schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 16:00:
[...]

Ik heb een app, Data Manager, waarmee ik instel hoeveel data ik kan gebruiken en die geeft een waarschuwing als ik in de buurt kom voordat de maand om is.

Zelfredzaamheid, eigen verantwoordelijkheid, het komt op hetzelfde neer.

| 17 December 1991 | De Nerdette |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimTimX
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09 12:26
Sky Lynx schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 18:18:
@TS: wellicht dat HollandsNieuwe iets voor je is. Hun abonnementsvorm heeft alle eigenschappen van een prepaid, oftewel op = op.

Je krijgt net als bij iedere andere provider voor een vast bedrag per maand je bel/sms/internetbundel, maar als je bundel op is dan kun je ook niet meer bellen/sms-en/internetten. Keiharde grens waar je van tevoren op af kunt. Zo heb je nooit extra kosten, en hoef je tegelijkertijd ook niet in de gaten te houden dat je een bepaalde grens overschrijdt. Je hoeft ook verder niets te doen, je merkt vanzelf dat je niet meer kunt bellen/sms-en/internetten. Eventueel kun je een waarschuwings-sms-je krijgen als je bundel bijna op is zodat je toch een reminder krijgt.

Uiteraard kun je nog wel gebeld of ge-sms't worden door anderen. Wil je dan eventueel toch verder bellen/sms-en/internetten, dan kun je via iDeal extra tegoed erbij kopen.
Ik denk dat op=op niet het probleem is. Het lijkt erop dat TS bedoelt dat als hij van zijn prepaid tegoed een databundel koopt, het internet na het verbruiken van zijn bundel uitgeschakeld wordt. Dit in plaats van dat hij tegen buiten-bundel-tarief zijn prepaid tegoed opvreet aan data.
In dit geval is het dus ook op-is-op, alleen niet aan het einde van zijn bundel maar aan het einde van zijn totale tegoed.

Overigens zou HollandsNieuwe dan nog wel een oplossing zijn, namelijk omdat je dan geen extra bundels hoeft te kopen maar uit je maandelijkse tegoed voor een schappelijke prijs kan internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Dusss ik even googlen naar andere providers, kom ik bij mijn eerste provider het volgende tegen:
Negatief beltegoed

Bij * kun je altijd je gesprek en internetsessie afmaken, zelfs wanneer je beltegoed tijdens het gesprek of internetsessie op raakt. Je wordt dus niet direct afgesloten waardoor het mogelijk is dat je een negatief saldo krijgt. (Let op: Bij intensief internet gebruik kan het gaan om meer dan enkele euro's). Zuiver je beltegoed dan zo snel mogelijk aan zodat je weer kunt bellen, SMS'en & internetten op je mobiel. We raden je aan om regelmatig je beltegoed te checken via * en voor je internetverbruik een MB meter App te downloaden.
Krijg je toch de rillingen van :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Ryan1981 schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 15:09:
Dusss ik even googlen naar andere providers, kom ik bij mijn eerste provider het volgende tegen:

[...]

Krijg je toch de rillingen van :P
Niet echt, ik zie ze daar juist een goede service bieden. Het laatste gesprek dan wel internetsessie kan je nog afmaken, en daarna is het gedaan tot je het tegoed weer aanvult. Dat vind ik een stuk beter dan midden in een telefoongesprek eruit gegooid worden (zal maar net een belangrijk telefoontje zijn) of midden tijdens een download of een spelletje ineens geen internet meer (heb je bijv. de andere MB's die je al gebruikt had voor die download ook nutteloos gebruikt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Dennism schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 17:15:
[...]

Niet echt, ik zie ze daar juist een goede service bieden. Het laatste gesprek dan wel internetsessie kan je nog afmaken, en daarna is het gedaan tot je het tegoed weer aanvult. Dat vind ik een stuk beter dan midden in een telefoongesprek eruit gegooid worden (zal maar net een belangrijk telefoontje zijn) of midden tijdens een download of een spelletje ineens geen internet meer (heb je bijv. de andere MB's die je al gebruikt had voor die download ook nutteloos gebruikt).
Blijkbaar verwacht jij regelmatig belangrijke telefoongesprekken te voeren waarbij jij de opbellende partij bent. Voor jou is prepaid dan misschien niet de juiste optie.
Ik heb prepaid omdat ik eigenlijk nooit bel, en alleen maar wat watsapp gebruik en af en toe internet. Het enige telefoongesprek waarvan ik denk dat het belangrijk kan zijn is 112 en dat is gratis.

Ik snap echt niet hoe je deze constructie nog kan verdedigen hoor. Zo als ik deze constructie lees, ben je dus niet alleen al je beltegoed kwijt, maar kun je ook nog een negatief tegoed opbouwen van onbekende hoogte. Er staat meer dan enkele euro's en niet wanneer je afgekapt wordt. Laten we het er op houden dat het misschien vergelijkbaar is met de limiet die ze in het buitenland hebben dan kun je dus minimaal 60 euro in het rood te komen staan. En dan weet ik nog niet eens hoe je provider het behandeld als je dat niet wil betalen.

Deze "service" zie ik toch echt als een zeer onwenselijke constructie om mensen die niet opletten geld af nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Tja, zoveel mensen zoveel wensen. Niemand verplicht je om bij een bepaalde provider te gaan. Staan hun voorwaarden je niet aan dan kies je een andere. Het lijkt er meer op dat je blijft hangen in je negatieve punt.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Fietsbel schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:07:
Tja, zoveel mensen zoveel wensen. Niemand verplicht je om bij een bepaalde provider te gaan. Staan hun voorwaarden je niet aan dan kies je een andere. Het lijkt er meer op dat je blijft hangen in je negatieve punt.
Tja daarom heb ik dit topic gestart, om dit negatieve punt te bespreken en te kijken hoe anderen er over denken eigenlijk een beetje de hoop dat het zoveel aandacht krijgt dat er wat aan gedaan wordt maar die hoop is al een beetje verdwenen :P

Mee eens dat ik moet overstappen, welke provider adviseer jij? Vodafone, Symio, KPN, T-mobile, Hollandse nieuwe heb ik nu vergeleken en vallen al af omdat ze of hetzelfde doen of in het geval van hollandse nieuwe kan ik geen prepaid vinden op hun website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Nu online
Ryan1981 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 09:58:
[...]

Blijkbaar verwacht jij regelmatig belangrijke telefoongesprekken te voeren waarbij jij de opbellende partij bent. Voor jou is prepaid dan misschien niet de juiste optie.
Ik heb prepaid omdat ik eigenlijk nooit bel, en alleen maar wat watsapp gebruik en af en toe internet. Het enige telefoongesprek waarvan ik denk dat het belangrijk kan zijn is 112 en dat is gratis.

Ik snap echt niet hoe je deze constructie nog kan verdedigen hoor. Zo als ik deze constructie lees, ben je dus niet alleen al je beltegoed kwijt, maar kun je ook nog een negatief tegoed opbouwen van onbekende hoogte. Er staat meer dan enkele euro's en niet wanneer je afgekapt wordt. Laten we het er op houden dat het misschien vergelijkbaar is met de limiet die ze in het buitenland hebben dan kun je dus minimaal 60 euro in het rood te komen staan. En dan weet ik nog niet eens hoe je provider het behandeld als je dat niet wil betalen.

Deze "service" zie ik toch echt als een zeer onwenselijke constructie om mensen die niet opletten geld af nemen.
Ik zie het eigenlijk niet als veel anders dan de mogelijkheid om (tijdelijk) rood te staan bij de bank. Iets dat vrij algemeen geaccepteerd is, en niet heel anders werkt dan dit. Maar meningen kunnen uiteraard verschillen. Feit is natuurlijk wel dat onoplettendheid geen excuus mag zijn, je kent de spelregels wanneer je het product afneemt houd er dan ook rekening mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Ryan1981 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:14:
[...]

Tja daarom heb ik dit topic gestart, om dit negatieve punt te bespreken en te kijken hoe anderen er over denkenen eigenlijk een beetje de hoop dat het zoveel aandacht krijgt dat er wat aan gedaan wordt maar die hoop is al een beetje verdwenen :P

Mee eens dat ik moet overstappen, welke provider adviseer jij? Vodafone, Symio, KPN, T-mobile, Hollandse nieuwe heb ik nu vergeleken en vallen al af omdat ze of hetzelfde doen of in het geval van hollandse nieuwe kan ik geen prepaid vinden op hun website.
Een topic openen om het te bespreken is uiteraard prima. Maar wanneer iemand z;n mening geeft is dat vervolgens onacceptable om een afwijkend standpunt te hebben. Welke provider je wel moet hebben weet ik niet. Er zijn zat (virtuele)providers, de voorwaarden zijn ook duidelijk en dan kun je op basis daarvan prima een keuze maken.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Dennism schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:16:
[...]

Ik zie het eigenlijk niet als veel anders dan de mogelijkheid om (tijdelijk) rood te staan bij de bank. Iets dat vrij algemeen geaccepteerd is, en niet heel anders werkt dan dit. Maar meningen kunnen uiteraard verschillen. Feit is natuurlijk wel dat onoplettendheid geen excuus mag zijn, je kent de spelregels wanneer je het product afneemt houd er dan ook rekening mee.
De optie om rood te staan heb ik dan ook direct uitgeschakeld bij mijn bank :p Ik zorg dat ik altijd genoeg geld op mijn rekening heb. Als ik deze vergelijking door zou trekken zou bedrijf X dus mijn bankrekening helemaal leeg kunnen halen als ik vergeet mijn bundel te verlengen of mijn internet uit te zetten. Dit is een van de redenen waarom ik prepaid heb. Ik ben zelf nooit gedupeerd maar de horror verhalen van mensen die terugkomen van vakantie met een torenhoge telefoonrekening zijn waar!

En idd ik ben het met je eens dat het geen excuus is, maar de spelregels zijn in dit geval wel in het voordeel van de provider en niet van de klant terwijl het wel mogelijk is om de klant de keuze te geven of hij buiten bundel tarieven wil hebben (of rood wil staan zoals bij de bank).
Fietsbel schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 10:19:
[...]

Een topic openen om het te bespreken is uiteraard prima. Maar wanneer iemand z;n mening geeft is dat vervolgens onacceptable om een afwijkend standpunt te hebben. Welke provider je wel moet hebben weet ik niet. Er zijn zat (virtuele)providers, de voorwaarden zijn ook duidelijk en dan kun je op basis daarvan prima een keuze maken.
hey hey, ik heb nooit gezegt dat jij geen ander standpunt mag hebben, natuurlijk mag dat, maar ik hoop wel dat het toegestaan is hier over te discussieren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Mijn provider heeft sinds kort een nieuwe prepaid vorm waarop ik overgestapt ben, en jawel je kan nu de 1 euro bundel uitzetten. Dat dus direct gedaan maar ik maak me nu wel zorgen dat als ik het vergeet en ik heel snel veel MB's download, misschien nog duurder uit ben dan die 1 euro. Helaas nog steeds geen optie om je internet helemaal uit te zetten als je bundel verloopt.

€ 1 per dag met een maximum verbruik van 100 MB per dag (bij verbruik van meer dan 100 MB per dag wordt het extra verbruik afgerekend voor € 0,10 per MB). Je kunt de dagbundel uitzetten, je betaalt dan €0,10 per MB.

• Abz87
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 04-10 21:06
Eigenlijk geef je hier aan dat de 1 euro bundel goedkoper is om aan te hebben ipv uit. Misschien een belangrijke vraag, wat is je gemiddelde dataverbruik? Ik snap dat je prepaid hebt maar als je verbruik wat hoger is dan kun je net zo goed een sim only nemen.
Ryan1981 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 16:04:
Mijn provider heeft sinds kort een nieuwe prepaid vorm waarop ik overgestapt ben, en jawel je kan nu de 1 euro bundel uitzetten. Dat dus direct gedaan maar ik maak me nu wel zorgen dat als ik het vergeet en ik heel snel veel MB's download, misschien nog duurder uit ben dan die 1 euro. Helaas nog steeds geen optie om je internet helemaal uit te zetten als je bundel verloopt.

€ 1 per dag met een maximum verbruik van 100 MB per dag (bij verbruik van meer dan 100 MB per dag wordt het extra verbruik afgerekend voor € 0,10 per MB). Je kunt de dagbundel uitzetten, je betaalt dan €0,10 per MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan1981

Ryan1981

Je ne sais pas

Topicstarter
Mijn maandverbruik ligt heel laag, minder dan 200 MB. Dit is ook waarom ik overgestapt ben op de nieuwe abonnementsvorm. Ik verwacht ook niet snel veel MB's te downloaden. Tot nu toe was het altijd zo dat zodra mijn bundel verliep er direct 1 euro afgeschreven werdt, ook al had ik maar een paar KB verbruikt. Ik verwacht ook niet dat ik meer ga gebruiken zeker nu het 10 ct per MB is maar ik kon me nog wel herinneren dat ik soms niet het "je bundel is verlopen" smsje kreeg en ik de volgende ochtend wakker werdt met de melding je beltegoed is laag.

Wat ik nog steeds jammer vind is dat ze niet gewoon kunnen zeggen: Bundel op = internet uit. Als mijn prepaid op is dan kan het ineens wel. Het is in mijn geval nooit zo dat ik niet zonder internet kan. Is er echt een noodsituatie dan bel ik wel.

Maargoed het is iig al beter nu ik niet direct 1 euro kwijt ben.
Pagina: 1