Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

A13 ontvlochten; vloek of zegen?

Pagina: 1
Acties:

• Soeski
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:02
Onderwerp: Het ontvlechten van de A13.

Periode: november 2014 - april 2015.

Sinds april 2015 is het nieuwe stuk klaar; de A13 t.h.v. Prins Clausplein is "ontvlecht". Dit betekent dat er een plan is uitgevoerd, dat meer dan 20 (!) jaar geleden door ir. Henk Sijsling is bedacht om de doorstroming beter te maken op het Prins Clausplein.

Voorheen kon je vanaf de A13 rechtsaf naar Den Haag en Zoetermeer/Utrecht. Dit was vaak een druk maar ook best gevaarlijk stuk, door het weven van het verkeer. Aanvoer vanaf de A4 naar Zoetermeer/Utrecht moest naar rechts (1 of 2 banen), aanvoer vanaf de A13 voor Den Haag moest 1 of 2 banen naar links. Dit liep regelmatig vol.

Het plan is uitgevoerd om vanaf de A13 één baan (!) te maken voor Den Haag / A12. Dit heeft de drukte en het gevaar op de A12 naar Zoetermeer/Utrecht zeker verminderd. De drukte naar A12 Den Haag natuurlijk niet, de aanvoer is immers hetzelfde (aantallen) alleen komen deze later pas bij elkaar en moeten over 2 banen de fly-over naar Voorburg nemen.

Ik rijd dit stuk elke dag, al jaren lang. Waar we voorheen "alleen" op de A4 naar Amsterdam in de file stonden, staan we nu ELKE DAG op de A13 ook stil. Al bij IKEA (Afslag Delft) zelfs, waar ik vlak bij woon. Immers, al het verkeer op de A13 voor Den Haag moet over één baan. Dit is simpelweg een drama, en ik snap niet hoe dit bedacht kan zijn.
Zeker heeft het ook te maken met het weggedrag van ons (op het laatste moment ertussen rammen, waardoor mensen erachter ineens moeten remmen en dus opstoppingen creëert), maar dan nog is het van de zotte dat dit nu over één baan moet. Mijn reistijd is dan ook behoorlijk toegenomen, terwijl de drukte op de A4 naar Amsterdam niet is afgenomen. Ik sta nu dus 2x aan te schuiven.

Ik kan op internet geen enkele reactie/forum/topic vinden over deze aanpassingen, NADAT deze opgeleverd is. Alleen maar artikelen dat "het fileprobleem hiermee eindelijk opgelost is" en "de drukte enorm af gaat nemen na de wijziging".
Het tegendeel is echter waar, voor de mensen op de A13. En dit is al de weg met de meeste files in NL.

Wat wil ik met dit topic? Discussiëren over deze situatie, niet om iets te veranderen (dat gaat 'm niet worden) maar ik ben benieuwd naar het sentiment bij andere mensen die óf naar Amsterdam/Leidschendam rijden en net zoals ik vaststaan nu, of mensen die naar Zoetermeer/Utrecht rijden en echt merken dat dit een verbetering is.
Ik snap simpelweg niet hoe je dit kan bedenken; het fileprobleem is groter geworden. De gevaarzetting zal wel afgenomen zijn, dat is ook wat waard.
Maar; Henk Sijsling, bedankt. Het plan dat je meer dan 20 (!) jaar geleden bedacht hebt en nu is uitgevoerd... is geen structurele verbetering. Ik snap dat dit plan 20 jaar geleden nog had gewerkt, maar anno 2015 zijn er iets meer auto's op de weg en had dit m.i. nooit zo uitgevoerd moeten gaan worden.

Maar; shoot :)

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:35
Ik moet zeggen dat de overgang van A13 naar de A12 echt veel vloeiender is geworden. In de oude situatie ging iedereen aan het begin van de rits strook stil staan en dat is er nu niet meer.

Hoe weet je dat deze specifieke aanpassing de oorzaak is dat je nu iedere dag vast staat bij Delft? Is dat ook niet gewoon de aantrekkende economie met het bijbehorende verkeer dat toeneemt?

• Soeski
Natuurlijk zijn er meer factoren van invloed, dat geloof ik. Echter zou die percentueel moeten zijn; exact sinds die verandering teweeg is gebracht is het elke dag raak. Matrixborden staan al aan bij IKEA Delft en dit was voorheen alleen als er een ongeval was of een pechgeval. Nu is het standaard elke ochtend rond 8.30. Ik ga al later naar werk om dit te voorkomen, maar ook dat is geen succes gebleken.
Ik geloof ook dat er een "gewenningsperiode" is, mensen moeten wennen aan een nieuwe situatie en dat maakt het altijd even drukker. Echter, dit is nu sinds half april open, het is eind juni. Mensen rijden dat stuk niet incidenteel; het meeste verkeer zal woon/werk zijn en mensen rijden daar dus, net als ik, elke dag. Of vaak. Ik zie letterlijk op baan 2 (middelste) mensen heel langzaam rijden, om te kijken waar ze er op het laatste moment nog tussen kunnen. Dit zorgt voor lange files. Dit zou niet gebeuren als de aanwas niet simpelweg ook te groot zou zijn voor één baan naar de A12; en ook daar zit het probleem. Er moeten teveel mensen naar de A12 vanaf de A13, wat voorheen over 2 banen ging; nu dus slechts over één baan!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:09

Standeman

Prutser 1e klasse

Nu rijd ik er amper tijdens de spits over dat stuk, maar op andere momenten vind ik het traject enorm verbeterd. Het is zeker een stuk veiliger geworden nu mensen niet meer hoeven te wisselen van strook om richting Zoetermeer / Den Haag te gaan. Verder heb ik het idee dat er buiten de spitstijden er ook veel minder file staat.

Voor mij is het dus een zegen..

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:12

Fiber

Beaches are for storming.

Ik zou nog even wachten met je definitieve oordeel over deze situatie tot de A4 is doorgetrokken, eind dit jaar, begin volgend jaar of zo...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Vanaf de andere kant van Delft, de opstopping op de A4 is compleet weg. De A13 liep ook voor de aanpassing al zeer regelmatig vast, dus dat is wat mij betreft niks nieuws.

Volgend jaar gaat de A4 naar rotterdam open, dan komt dr een stuk minder verkeer via de A13, en dan is 't probleem daar ook opgelost.. :)

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:04

empy

Rijdt rondjes

Apart om te lezen, zelf rijd ik namelijk elke dag vanaf afslag wateringen over de A4 richting Delft en heeft de ontvlechting er voor gezorgd dat er geen files meer staan op de afslag richting de A12. Doordat al het verkeer in de oude situatie hier 1 a 2 banen naar rechts moest weven om richting zoetermeer te gaan stond het hier af en toe vast tot aan de oprit bij Rijswijk/Delft.
Het is denk ik ook afwachten tot het doortrekken van de A4 eind dit jaar opgeleverd is om zo de stromen over de wegen te verdelen en daardoor ook de drukte over de A13 te verminderen. Er is namelijk vanuit het zuiden geen alternatief om richting Den Haag of Amsterdam te rijden.

edit:

Wat zij hierboven zeggen, sneller tikken de volgende keer :/ .

[ Voor 5% gewijzigd door empy op 30-06-2015 13:05 ]

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Ik rijd elke ochtend in de spits over dat ontvlochten stuk. a4 --> a12 (utrecht/zoetermeer) dan wel te verstaan.. Ik moet zeggen het is echt een genot tot nu toe 1 keer wat langzamer moeten rijden. Echter valt mij wel op dat de laatste tijd de file naar den haag op de flyover en het verkeer vanuit delf vaker vast lijkt te staan, maar daar heb ik (gelukkig) geen last van.

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

garriej schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:06:
Ik rijd elke ochtend in de spits over dat ontvlochten stuk. a4 --> a12 (utrecht/zoetermeer) dan wel te verstaan.. Ik moet zeggen het is echt een genot tot nu toe 1 keer wat langzamer moeten rijden. Echter valt mij wel op dat de laatste tijd de file naar den haag op de flyover en het verkeer vanuit delf vaker vast lijkt te staan, maar daar heb ik (gelukkig) geen last van.
Dat kan wel kloppen, ze zijn op dit moment aan het werk bij afrit Binckhorst. Bij de kruising zijn ze van 4 naar twee banen gegaan en dat maakt het een rotzooi. Heel irritant als je Den Haag probeert binnen te komen na 08:00.

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 29-10 10:32

garriej

Ik las ondertieten.

Standeman schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:09:
[...]

Dat kan wel kloppen, ze zijn op dit moment aan het werk bij afrit Binckhorst. Bij de kruising zijn ze van 4 naar twee banen gegaan en dat maakt het een rotzooi. Heel irritant als je Den Haag probeert binnen te komen na 08:00.
Dat verklaard een hoop, maar is het dan ook niet zo dat de TS hier al last van heeft bij de Ikea?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Fiber schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:02:
Ik zou nog even wachten met je definitieve oordeel over deze situatie tot de A4 is doorgetrokken, eind dit jaar, begin volgend jaar of zo...
Dit. De A13 is momenteel gewoon een en al ellende. Als het ontlast is door de A4 zou het zomaar veel beter kunnen gaan. Of niet, maar dan weet je zeker dat het aan die ontvlechting ligt.

Heb zelf maar twee keer over de ontvlochten Ypenburg gereden in de spits sinds April - ook R'dam richting A'dam - en had niet de indruk dat het significant drukker was dan voorheen, maar goed, weinig meetpunten maakt het een weinig waardevolle ervaring.

Oslik blyat! Oslik!

• Soeski
Ik zie niet in hoe de verlengde A4 deze situatie zou moeten verbeteren? Je kunt dan op een alternatieve manier naar Rotterdam rijden (niet geheel over de A13), maar mensen die vanuit Rotterdam komen en naar de A12 Den Haag gaan, moeten nog steeds over de A13. De aanwas blijft dan toch gelijk, of mis ik iets?
Wel fijn om te lezen dat het voor jullie nu NAAR de A12 (Zmeer) beter is geworden, dat was ook de bedoeling natuurlijk. Minder gevaar is altijd beter.
Ik rijd sinds 2009 elke dag van de A13 naar de A4, en het heeft nog nooit zo structureel vastgestaan als sinds deze aanpassing. De file op de A4 bij Leidschendam (en vaak tot aan Zoeterwoude; daar ga ik er vanaf) was ik al aan gewend, maar nu dit erbij gekomen is heeft het de reistijd niet verlaagd.
Ik kan het ook echt niet alleen toewijzen aan de "crisis"; er zijn misschien wat meer auto's maar echt niet genoeg om nu de A13 vol te laten lopen vanwege die ene baan naar DH.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Soeski schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:15:
Ik zie niet in hoe de verlengde A4 deze situatie zou moeten verbeteren? Je kunt dan op een alternatieve manier naar Rotterdam rijden (niet geheel over de A13), maar mensen die vanuit Rotterdam komen en naar de A12 gaan, moeten nog steeds over de A13. De aanwas blijft dan toch gelijk, of mis ik iets?
Een flink deel van het verkeer dat nu "vanuit Rotterdam" komt - zowat alles uit Europoort of Zuid-Hollandse eilanden - zal straks over A4 rijden en niet A13. Juist omdat het ontvlochten is zal deze stroom niet meer mengen met het verkeer vanaf de A13 (tot op de A12 zelf).

Oslik blyat! Oslik!

• Standeman

Standeman

Prutser 1e klasse

garriej schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:13:
[...]

Dat verklaard een hoop, maar is het dan ook niet zo dat de TS hier al last van heeft bij de Ikea?
Lijkt me stug. Het is ook pas sinds vorige week.

• Soeski
dion_b schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:18:
[...]

Een flink deel van het verkeer dat nu "vanuit Rotterdam" komt - zowat alles uit Europoort of Zuid-Hollandse eilanden - zal straks over A4 rijden en niet A13. Juist omdat het ontvlochten is zal deze stroom niet meer mengen met het verkeer vanaf de A13 (tot op de A12 zelf).
Laten we het hopen! Eind 2015 zou dit, na 60 jaar, dan eindelijk klaar moeten zijn.
Vooralsnog moeten we het maar uitzingen. Maar dan nog; hoe je kan bedenken dat AL het verkeer over slechts één baan naar de A12 een fileprobleem gaat oplossen... ik weet het niet. Hooguit is het probleem nu verplaatst, niet opgelost. En niet in mijn voordeel ;)

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
dion_b schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:18:
[...]

Maar nog steeds moeten net zoveel auto's via de flyover de stad in dus qua aantallen maakt het niets uit.

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:12

Fiber

Beaches are for storming.

Soeski schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:00:
[...] ik weet het niet. Hooguit is het probleem nu verplaatst...
Zo gaat het bijna altijd. Er is bijna altijd weer een volgende bottleneck. En dan kun je de weg nog zo breed maken, als je allemaal dezelfde kant op wil tijdens de spits, dan sta je straks naast elkaar stil, in plaats van achter elkaar.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• Soeski
rikoos schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:07:
[...]

Maar nog steeds moeten net zoveel auto's via de flyover de stad in dus qua aantallen maakt het niets uit.
Ja, dat lijkt mij ook. En dat veroorzaakt files tot op de A13 en de A4...
Die fly-over kan niet verbreed worden; daar is niks meer aan te doen.
Misschien is de conclusie ook wel dat "Het Prins Clausplein" zijn tijd gehad heeft. Maarja, bouw maar even wat nieuws... :)

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Dit is natuurlijk een beetje een vreemd antwoord op de vraag van de topicstarter. Het zal allicht helpen voor de totale situatie, maar het staat verder los van de ontvlechting. Daarvan zou je verwachten dat het voor de rest van de A13 neutraal of licht positief moet uitpakken omdat er minder chaotisch in- en uitgevoegd hoeft te worden.

Ik rij er zelf alleen meer in de spits dus kan verder geen antwoord op de topicstarter geven :)
Wat wel vaak bij wegwijzigingen is, is dat er de eerste maanden na de oplevering juist meer file is doordat het verkeer moet 'wennen' (en wellicht moeten er nog wat verkeerssystemen opnieuw afgesteld worden).

Dat zag je ook bij de opening van de nieuwe Coentunnel en de aansluiting daarvan op de A5; 2x zo breed en een heleboel file, meer zelfs dan gedurende de werkzaamheden... Nu het na maanden 'wennen' eenmaal goed loopt is vziw de filedruk er wel afgenomen.

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01:21

steveman

Comfortabel ten onder

Ik kom van de A4 af en ga dan de A12 op richting Den Haag, en ik vind het zeker een verbetering :)

Van mij hoeft de A4 niet doorgetrokken te worden, lekker rustig nu (hoef maar tot Delft :D )

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• Bestla
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-11 22:26

Bestla

Kvinne

Ik rij elke dag om 6.30 uur via de A4 vanaf Leiderdorp richting Den Haag, en neem de afslag Leidschendam voor de richting Utrecht A12. Ik verlaat de A12 bij de afrit N209 Bleiswijk/Zoetermeer. In de middag vice versa naar huis.

Ik heb het een keer geprobeerd om via de A13 te rijden. Ik moet er dan af bij Rotterdam Airport om de N209 op te gaan. 's Middags is het inderdaad erg druk op de A13, en ik verwacht wel verbetering als de A4 helemaal klaar is.

Maar voor mij is de route A4 , A12 een filevrije route geworden. En als ik overwerk, dan is de A12 120km/uur ,en de A4 nog 130km/uur ook.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:24

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Wat momenteel wellicht ook mee speelt bij die drukte op die strook A4/A13 -> A12 ri Den Haag is dat er in Rijswijk aan de Haagweg wordt gewerkt. Verkeer dat normaal via die route Den Haag in duikt vanaf de A13, rijdt wellicht nu om via de Utrechtsebaan. En dat verkeer staat dan weer vast bij de werkzaamheden voor de Rotterdamsebaan bij de Binckhorst.

Als straks die Rotterdamsebaan af is (2017 oid?) dan zijn er 4 a 3 routes (N14, Utrechtsebaan, Rotterdamsebaan, Haagweg, Rijswijk/Den Haag - Zuid) Den Haag in vanaf de snelwegen A4, A12 en A13. Wellicht dat die utrechtsebaan dan nog veel verder ontlast is en dat ritsvlak nauwelijks nog gebruikt wordt.

@Redhawk hierboven: A4 130 km/u? ik dacht dat die 100 km/u was tussen Leidschendam en Leiden met trajectcontrole?

Edit2: 's Avonds niet dus, sinds kort... Erg verwarrend :(

[ Voor 19% gewijzigd door Yukkie op 02-07-2015 12:36 ]

We've got that ring of confidence

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:14
Ja, idd vervelend als er na 19.00 nog mensen met 100-110 op de linkerbaan voor je rijden :(.

Maar ik heb ook "last" van die aanpassing.
Toen ze ermee begonnen dacht ik: "het kan werken, mits er niets met de A12 richting Den Haag gebeurd. Anders gaat dat nu wel de A13 op."
Het is wel een verbetering dat die kruising niet meer nodig is.
Maar het nemen van die oprit gaat lastiger en trager. Gingen ze eerst met 100 of 90 van de A13 af, is dat nu maar zo'n 80 gok ik. En waar die afrit begint en mensen willen wisselen is nu ook lastiger te zien.
Mogelijk dat het iets beter zou worden als ze de afrit wat langer maken. Dus voordat je over de afrit van de A4-A12 rijdt.
En dan zit je nog met die mensen met een oude navigatiesysteem...

let the past be the past.

• rikoos
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11 16:39
Yukkie schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 12:33:
Als straks die Rotterdamsebaan af is (2017 oid?) dan zijn er 4 a 3 routes (N14, Utrechtsebaan, Rotterdamsebaan, Haagweg, Rijswijk/Den Haag - Zuid) Den Haag in vanaf de snelwegen A4, A12 en A13. Wellicht dat die utrechtsebaan dan nog veel verder ontlast is en dat ritsvlak nauwelijks nog gebruikt wordt.
Helaas maken ze nu de ingang voor Rijswijk (Hoornburg) van 2 naar 1 baan waardoor het dus daar bijna onmogelijk gaat worden om de stad in te gaan. Verder zal de Utrechtsebaan altijd een probleem blijven omdat er stoplichten staan op het einde. Er hoeft maar iets te gebeuren en het loopt weer vast. Direct na het einde is het natuurlijk ook drama met het steeds wachten door de overvloed aan stoplichten. Ik moet de mauritskade op want daar woon ik en ik doe over de laatste km soms meer dan 20 minuten (door die verschrikkelijke trams die in de spits ook nog extra veel rijden waardoor je nog langer stil staat).

Dus ja op sommige stukken is het beter maar Den Haag is gewoon een moeilijke stad voor auto's (welke grote stad eigenlijk niet ;-).

• Pierre Sec
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-09 21:29
Fiber schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:10:
[...]

Zo gaat het bijna altijd. Er is bijna altijd weer een volgende bottleneck. En dan kun je de weg nog zo breed maken, als je allemaal dezelfde kant op wil tijdens de spits, dan sta je straks naast elkaar stil, in plaats van achter elkaar.
Ik zit al een tijdje voor werk in Hoofddorp. De oprit naar de A4 was voorheen 1 baan. Daardoor stond het in hoofddorp zelf altijd vast voor de oprit. Hoera, dat zijn nu 2 banen! Maar het gevolg is nu dagelijks file op de A4, waar het verkeer uit hoofddorp de weg op komt. De toestroom op de A4 is simpelweg te groot geworden op dat punt.

• Tomatoman
  • Laatst online: 19-11 15:42

Tomatoman

Fulltime prutser

Eerst maar even een link naar de schematische wijzigingen (pdf) geven, zodat voor iedereen duidelijk is waar we het nu over hebben.

Vervolgens het verschil tussen rijstrook en rijbaan maar weer eens herhalen, omdat die begrippen tot nogal wat spraakverwarringen leiden.
Afbeeldingslocatie: http://www.wegenwiki.nl/images/Rijbaan.gif
Iedere rijbaan bestaat dus uit een of meer rijstroken.

Het probleem in de oude situatie bestond eruit dat twee forse verkeersstromen elkaar in een weefvak kruisten: verkeer van de linker rijstroken moest in het weefvak naar rechts (richting Zoetermeer) en verkeer vanaf de rechter rijstroken moest naar links (richting Den Haag). 's Ochtends was er vaak file richting Den Haag, waardoor ook het verkeer richting Zoetermeer vast kwam te staan. De gedachte van de ontvlechting is dat deze twee kruisende verkeersstromen uit elkaar worden getrokken, zodat ze elkaar niet meer hinderen.

Wat ik uit de reacties begrijp is dat in de nieuwe situatie vanaf de A4 2 rijstroken uitvoegen, die vervolgens splitsen: 1 rijstrook richting Zoetermeer en 1 rijstrook richting Den Haag. Een soortgelijke situatie is er vanaf de A13: 2 rijstroken, die worden gesplitst in 1 rijstrook richting Zoetermeer en 1 rijstrook richting Den Haag. Vervolgens worden de beide rijstroken richting Zoetermeer samengevoegd tot 2 rijstroken, net als de rijstroken richting Den Haag.

Dat systeem werkt prima, mits de verkeersstromen op de beide rijstroken richting Den Haag redelijk in balans zijn. Het gaat er niet alleen om dat het verkeer over de 2 rijstroken - stroomafwaarts van het voormalige weefvak - voldoende capaciteit hebben, maar ook dat elk van de twee afzonderlijke rijstroken vanaf de A4 en de A13 voldoende capaciteit heeft. Zo niet, dan is dat een nieuwe bottleneck die er voorheen niet was.

Als straks de A4 Midden-Delfland gereed is, is dat naar verwachting geen probleem. Dan rijdt een deel van het verkeer vanaf Rotterdam richting Den Haag over de A4 en een ander deel over de A13. Het verkeer wordt dan enigszins verspreid over de beide verbindingswegen vanaf de A4 en de A13 naar Den Haag.

Waarom werkt het op dit moment dan niet? Dat is heel simpel: verkeer vanaf Rotterdam kan nu nog niet gebruik maken van de A4 en neemt dus massaal de A13. Gevolg: de verbindingsweg vanaf de A13 naar Den Haag - die enkele rijstrook dus - wordt overbelast, wat resulteert in file.

Wat anderen al wat minder uitgebreid zeiden: gewoon nog even geduld hebben dus. Pas als de A4 Midden-Delfland in gebruik is, is de eindsituatie bereikt waarop de ontvlechting is ontworpen. Als het probleem er over een jaar nog steeds is wordt het tijd om na te denken over aanvullende maatregelen.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:14
SPee schreef op donderdag 02 juli 2015 @ 14:03:
Gingen ze eerst met 100 of 90 van de A13 af, is dat nu maar zo'n 80 gok ik.
Leuk; het bord met 80 hebben ze nu ook een stuk verder naar voren geplaatst.
Dus na 300 meter van de afslag mag je dus maar 80.
Voorheen ging je er met 100km/u vanaf, had je nog een km rijbaan en pas 500 meter na die wisselstrook het bord.
Ik hoop echt dat ze opschieten met die A4, want anders wordt het komende winter alleen maar file-rijden.

(oh, BTW: Het verkeer dat straks via de A4 gaat, komt nu al de A13 via een enkele baan op. Met een scherpe bocht, zodat je wel moet afremmen tot 50km/u. Dus wij zijn de komende maanden nog de L.. :X )

let the past be the past.

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:16

vhal

ಠ_ಠ

Ik herken je probleem eigenlijk niet. Ik rij dagelijks het traject Berkel & Rodenrijs - Leiderdorp via de A13 - A4 en op dit stukje wat recent gewijzigd is sta ik zelden in de file. Hooguit dat het wat langzamer rijdt maar meer niet. Het tijdstip dat ik het punt passeer varieert tussen 7:15 en 7:30

Een stuk verderop ter hoogte van Leidschendam is het overigens wel drama. Eigenlijk apart daar het voorheen altijd wel doorreed staat het meestal nu vast omdat mensen op twee plekken moeten ritsen.

De "verbreedde" *kuch...kolder...kuch* A4 bij Leiden/Leiderdorp/Zoeterwoude zou ik eerder een miskleun willen noemen. Zelfs RWS geeft min of meer al toe dat de huidige situatie niet naar verwachting is.

http://www.omroepwest.nl/...taat-doet-extra-onderzoek

Gek he, als je wederom een flessenhalssituatie creëert in een nieuw jasje. De oude 3 x 80km/h situatie was een stuk beter qua doorstroming.

Om even terug te keren naar de nieuwe situatie en de A13/A4 MDL, ik vraag mij af of de verkeersdrukte in Rotterdam hiermee zal verminderen. Op een gemiddelde werkdag staat het al gigantisch vast op het stuk A16 bij de Van Brienenoordbrug en de A20 richting HvH en de andere kant weer op. Misschien dat het project A13-A16 hier nog in kan voorzien... http://www.a13a16rotterdam.nl/

[ Voor 16% gewijzigd door vhal op 14-07-2015 20:17 ]

Strava

Verwijderd

beneluxtunnel richting schiedam is ook zo een rotpunt. je kunt voor de tunnels ritsen/zigzaggen en erna. als er een file staat rijden ze dus door de tunnel om de file te '' ontwijken '' om vervolgens op het einde proberen in te voegen en dan weer de weg richting hoek van holland te blokkeren. ze zouden de weg na de beneluxtunnel onmogelijk moeten maken om nog van richting te kunnen veranderen.

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik kom in de spitsuren niet op de A13, maar op de tijden dat ik kwam lijkt het vloeiender te zijn geworden?

Ervaar je het vooral richting den haag of juist vanaf den haag?
December dit jaar gaat de nieuwe A4 open. :)
Soeski schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:15:
Ik zie niet in hoe de verlengde A4 deze situatie zou moeten verbeteren? Je kunt dan op een alternatieve manier naar Rotterdam rijden (niet geheel over de A13), maar mensen die vanuit Rotterdam komen en naar de A12 Den Haag gaan, moeten nog steeds over de A13. De aanwas blijft dan toch gelijk, of mis ik iets?
Vanuit rotterdam zal de aanwas natuurlijk veel minder worden. Mensen die in het westen/zuiden wonen hebben nu de mogelijkheid om via de A4 binnen te komen.
Soeski schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:11:
[...]

Ja, dat lijkt mij ook. En dat veroorzaakt files tot op de A13 en de A4...
Die fly-over kan niet verbreed worden; daar is niks meer aan te doen.
Misschien is de conclusie ook wel dat "Het Prins Clausplein" zijn tijd gehad heeft. Maarja, bouw maar even wat nieuws... :)
2020 is de Rotterdamsebaan in den haag af. Dan komt een groot deel van het verkeer via knooppunt Ypenburg.
Standeman schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 13:09:
[...]

Heel Den Haag ligt open. In augustus wordt het waarschijnlijk nog erger, want dan is de haagweg voor binnenkomend verkeer afgesloten. En dat zal tot het eind van dit jaar nog wel zo blijven.

Hier wordt trouwens over de resultaten van de Sijsling-variant gesproken: http://www.wegenforum.nl/...php?f=269&t=8919&start=30

[ Voor 38% gewijzigd door kmf op 27-07-2015 23:25 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Tomatoman
  • Laatst online: 19-11 15:42

Tomatoman

Fulltime prutser

kmf schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:19:
[...]

December dit jaar gaat de nieuwe A4 open. :)
Dat waag ik te betwijfelen. De tunneltechnische installaties zijn nog niet gereed, terwijl er daarna ook nog minstens 4 maanden nodig gaan zijn voor opleiding en training van operators en hulpdiensten. Dat gaat dus nooit lukken voor het eind van het jaar.
Overigens kan ik je nu ook al vertellen dat het bij de A2 Maastricht erg krap gaat worden, om dezelfde reden.
Hier wordt trouwens over de resultaten van de Sijsling-variant gesproken: http://www.wegenforum.nl/...php?f=269&t=8919&start=30
En dat was al in 2009. Zelfs in 2001, toen ik in Rijswijk ging wonen en in Den Haag werkte, werd er al gesproken over de genoemde ontvlechting.

Een goede grap mag vrienden kosten.

• kmf
  • Niet online

kmf

Tomatoman schreef op maandag 27 juli 2015 @ 23:34:
[...]

Dat waag ik te betwijfelen. De tunneltechnische installaties zijn nog niet gereed, terwijl er daarna ook nog minstens 4 maanden nodig gaan zijn voor opleiding en training van operators en hulpdiensten. Dat gaat dus nooit lukken voor het eind van het jaar.
Overigens kan ik je nu ook al vertellen dat het bij de A2 Maastricht erg krap gaat worden, om dezelfde reden.
Ik hoop dat de planning gehaald wordt, en als ik zie de planning zo zie is het nog vrij realistisch: https://a4delftschiedam.m...k+naar+het+einde+van+2015

In de detailplanning van de verschillende onderdelen zal de weg midden augustus al klaar zijn (asfalteren). De rest van het jaar is dan bedoeld voor het installeren en testen tunneltechnische installaties. Dit is enkel voor de landtunnel.

Hier een paar leuke foto's
https://www.flickr.com/ph...03/sets/72157653931707660
En dat was al in 2009. Zelfs in 2001, toen ik in Rijswijk ging wonen en in Den Haag werkte, werd er al gesproken over de genoemde ontvlechting.
Die topic is in 2009 gestart, maar de laatste pagina's (kan zijn dat die voor jou anders zijn dan mij vanwege foruminstellingen) gaat over de situatie na invoering.

[ Voor 3% gewijzigd door kmf op 27-07-2015 23:57 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1