Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krishh
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 15:53
Geachte Tweakers,

Ik heb al een tijdje de Powerline extender van TP-Link alleen loop ik momenteel nog tegen paar problemen aan.

http://www.tp-link.com/en...cat-18_TL-WPA4220KIT.html

Gisteravond heb ik mijn Ziggo router gereset, en de powerline geplaatst. Helaas lukt het mij niet om het netwerk te kunnen klonen. Heb het uitgevoerd zoals het in de handleiding staat, en ook nog een YouTube filmpje bekeken, maar helaas heeft het voor mij geen resultaat opgeleverd.

Nou heb ik 2 aparte netwerken, een van Ziggo en de ander van TP-Link, op zich ook prima aangezien de Ziggo router beneden staat en de Powerline in mijn slaapkamer.

Alleen is het probleem, zodra ik in mijn kamer op WiFi zit van de TP-Link ben ik wel verbonden, maar heb ik soms geen internet. Weet iemand misschien waar aan dit kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:01
Kun je wat meer info geven wat je config is, welke IP adressen, DNS, Gateway etc. ?
(niet om je set af te kraken, maar een powerline adapter die vervolgens een wifi extender koppelt.......mwa :| )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daxy
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:15
Powerline + Wifi in de slaapkamer is een goede oplossing, heb ik ook :) Sterker nog, ik zie nu dat ik ook de WPA4220 heb :D

Je hoeft niets speciaals op je Ziggo modem te doen, gewoon in een vrije LAN port prikken.
De WPA4220 heb ik zo ingesteld:
Network -> Zelf een statisch IP ingesteld buiten de DHCP scope van het Ziggo modem (Ziggo begint bij mij bij .10, .8 is voor de WPA4220)
Wireless Settings -> Bij SSID hetzelfde WiFi netwerk naam configureren met de hand
Wireless Security -> Kies hier ook dezelfde gegevens als bij je andere WiFi netwerk

Dit moet genoeg zijn en werkt perfect bij mij. Als je verbinding wegvalt heeft dat eerder te maken met de Powerline verbinding kwaliteit. Die is goed neem ik aan?

Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:39

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Alleen is het probleem, zodra ik in mijn kamer op WiFi zit van de TP-Link ben ik wel verbonden, maar heb ik soms geen internet. Weet iemand misschien waar aan dit kan liggen?
Doe eens beetje diagnostiek.

- krijg je in die gevallen een valide IP-adres?
- is dat uit een reeks die je router uitdeelt?
- kun je de default gateway (= je router) pingen?
- kun je voorbij de router (bijv naar 8.8.8.8) pingen?

Meest waarschijnlijke is gewoon dat er verstoring op je stroomnet zit en dat je daardoor de powerline-verbinding verliest. Maar check dat: je kunt een draad in de TL-WP4220 steken. Krijg je dan wel verbinding?

Als het aan je stroomlet ligt, kijk dan wat je kunt doen om dat te verbeteren:
- verlengdozen zijn funest voor PLC performance en stabiliteit. Zorg dat aan beide kanten de adapters direct in de muur geprikt zijn.
- probeer andere stopcontacten (boven en beneden) om te zien of je dan snellere/stabielere performance krijgt
- verplaats andere apparaten die mogelijk stoorbronnen zijn. Vooral goedkope stroomadapters voor LEDlichten of andere dergelijke low-voltage, low-current apparaten zijn notoir.
- ook grote lompe apparaten (je PC! - maar ook wasmachines en stofzuigers enzo) kunnen de boel verstoren. Ga letten op wat iedereen in het huis aan het doen is als het fout gaat. Goede kans dat je met wat opmerkzaamheid snel genoeg het probleem vindt.

Oslik blyat! Oslik!