Nieuwe media streamer kopen met kodi

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liping32
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-12-2021
Dag,

Wij hebben een ATV2 thuis om gebruik te kunnen maken van kodi. Nu las ik onlangs dat kodi niet meer ondersteund wordt op de ATV en wil ik overstappen naar een andere media streamer.

- RikoMagic MK80 Plus
-Tronsmart Draco AW80

komt volgens een bepaalde site als beste uit de bus... maar zou graag willen weten of te tweakers hier ook mee eens zijn. Of kan iemand mij een andere aanraden?
Ik wil gewoon kodi kunnen kunnen kijken zonder dat het continu opstart, want dat is zwaar irritant Daarnaast heb ik thuis een Synology wat erop moet werken.

Ik hoo graag jullie mening!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flans
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 14-10 12:15
Liping32 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:54:
Ik wil gewoon kodi kunnen kunnen kijken zonder dat het continu opstart, want dat is zwaar irritant.
Hier ben je me kwijt, wat bedoel je hiermee?

Qua mediaspelers je zou nog eens kunnen kijken naar een Intel NUC, heb ik thuis staan en bevalt erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Waarom geen Raspberry Pi 2? Apparaat kost weinig (€40,-) en kan veel!

Enige wat je daarbij moet regelen zijn hdmi kabeltje en voeding (kan eventueel met oplader van je telefoon).

[ Voor 46% gewijzigd door arjen9551 op 30-06-2015 19:47 ]

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

Daniel36

vernieuwde formule

Behuizing erbij, cec via de tv en even een muis/tobo om de boel in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liping32
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 22-12-2021
Ik dacht dat de Rasperry Pi traag was.. ik heb geen zin in al het gebuffer.. moet eentje zijn die werkt via een Powernet adapter. Ik dacht nu aan een Amazon Fire tv media speler met 2 G ram... wat is hier de mening van tov een Rasperry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Idanue
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 15-10 15:35
Hier erg goede ervaringen met een intel NUC met Openelec, nog nooit iets tegen gekomen dat hij niet af kan spelen en als je hem aan zet dan in ongeveer 10-15 seconden opgestart. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
Liping32 schreef op maandag 06 juli 2015 @ 15:33:
Ik dacht dat de Rasperry Pi traag was.. ik heb geen zin in al het gebuffer.. moet eentje zijn die werkt via een Powernet adapter. Ik dacht nu aan een Amazon Fire tv media speler met 2 G ram... wat is hier de mening van tov een Rasperry?
Raspberry Pi 2(!) is verre van traag is mijn mening. Mogelijk is dit ook wel afhankelijk van de videoformats die je gaat afspelen. Ik pak eigenlijk alleen maar 720p versies (vnml omdat ik de 1080p versies de extra HD ruimte niet waard vind :p).
Verder had ik hiervoor een Raspberry Pi B+ en die was inderdaad een stuk trager.

Intel NUCs (zoals in dit optic ook genoemd) zijn ook erg mooie apparaten!

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:19

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Zelf net een HP ChromeBox gekocht, OpenELEV erop gezet... Bevalt prima, dual core Celeron met 4Gb. en 16Gb. SSD is ruim voldoende. Start ook in enkele seconden op.

Moet alleen zelf nog even een fijne remote voor dat ding vinden...

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Pagina: 1