Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Film kijken en browsen op TV
Wat mag het systeem gaan kosten?
Lekker goedkoop
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al HD's en SSD en Kingston
2 x 4GB 1333MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Simpel moederbord, CPU, voeding, kast + een stille koeler, audio en video integrated
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel heeft bij mij altijd de voorkeur maar iets anders is ook geen probleem
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, redelijk zuinig en moet soepel de grootste films kunnen afspelen. HDMI en optische audio out (5.1) vereist
Ga je overklokken?
Nee
Mijn Shuttle HTPC barebones geeft momenteel de geest dus ik zoek een vervanger. Volgens mij kun je tegenwoordig met de goedkoopste/langzaamste pc's al doen wat ik wil dus ik ben niet van plan veel geld uit te geven.
Waar ik momenteel aan denk als basis is:
pricewatch: ASRock B85 Anniversary
pricewatch: Intel Celeron G1820 Boxed
pricewatch: Supermicro SNK-P0046P
Voeding en kast heb ik nog niet uitgezocht, er moeten minstens 3 HD's in de kast passen.
Vraagje: is de koeler goed genoeg? Heb gewoon de goedkoopste passieve uitgezocht maar weet verder niet waar ik op moet letten.
Ook hoor ik graag verdere op en aanmerkingen. Bij voorbaat dank!
Film kijken en browsen op TV
Wat mag het systeem gaan kosten?
Lekker goedkoop
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb al HD's en SSD en Kingston
2 x 4GB 1333MHz DDR3 Non-ECC CL9 DIMM
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Simpel moederbord, CPU, voeding, kast + een stille koeler, audio en video integrated
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Intel heeft bij mij altijd de voorkeur maar iets anders is ook geen probleem
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil, redelijk zuinig en moet soepel de grootste films kunnen afspelen. HDMI en optische audio out (5.1) vereist
Ga je overklokken?
Nee
Mijn Shuttle HTPC barebones geeft momenteel de geest dus ik zoek een vervanger. Volgens mij kun je tegenwoordig met de goedkoopste/langzaamste pc's al doen wat ik wil dus ik ben niet van plan veel geld uit te geven.
Waar ik momenteel aan denk als basis is:
pricewatch: ASRock B85 Anniversary
pricewatch: Intel Celeron G1820 Boxed
pricewatch: Supermicro SNK-P0046P
Voeding en kast heb ik nog niet uitgezocht, er moeten minstens 3 HD's in de kast passen.
Vraagje: is de koeler goed genoeg? Heb gewoon de goedkoopste passieve uitgezocht maar weet verder niet waar ik op moet letten.
Ook hoor ik graag verdere op en aanmerkingen. Bij voorbaat dank!
[ Voor 3% gewijzigd door nodog op 30-06-2015 09:51 ]