Toon posts:

Nieuwe tv kopen is niet meer leuk, advies nodig.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al meer dan een half jaar op zoek naar een nieuwe TV, maar ik word telkens als ik denk iets te hebben gevonden weer geconfronteerd met tekortkomingen van de tv welke voor mij dan weer een reden zijn om de tv niet aan te schaffen. Ik weet dat de vraag om advies heel vaak voorbij komt, maar ik word er nu gek van en heb jullie ervaringen nodig.
Ik heb nu een hd-ready plasma TV en deze is aan het eind van zijn latijn.
Wat voor mij van belang is, is een TV met een goed contrast en zwart waarden en ook een goede kijkhoek heeft. Ik ben allergisch voor Blooming, dse, judder en clouding.

Ik zoek een?
TV van minimaal 55 inch

Wat is je budget?
Mijn budget is rond 1800,- en maximaal 2000,-

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Regulier digitaal televisie kijken van ziggo, films en series van oa Netflix kijken. Ook films kijken via mijn raspberry pi 2 met kodi.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb gekeken naar de Sony kd-55x9005b en de Samsung 55HU7500, maar vond beide niet mooi genoeg qua zwart waardes en kijkhoek. Ik ben ook zeer aan het twijfelen over de LG 55EC930V, maar deze is FHD en ik weet niet of ik hier 5jaar verder mee kan.
De Panasonic 55cx800 of 55cx700 lijken ook op papier goed, maar gezien recente testen zijn hier de kijkhoeken ook niet ideaal.

Welke vragen heb je hier nog over?
Ik hoop dat iemand mij de goede richting in kan duwen zodat ik mijn 8 jaar oude plasma kan vervangen door een TV met beter beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:27

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

Ik zou zeggen; koop nu een goede maar dus goedkopere FHD en over 2-3 jaar een beter doorontwikkelde 4K.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Een 8 jaar oude plasma, ik weet niet welke je hebt, maar een goede kan nu nog wel eens even goed of beter zijn dan een moderne LCD.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
martinvdm schreef op maandag 29 juni 2015 @ 23:42:
Ik zou zeggen; koop nu een goede maar dus goedkopere FHD en over 2-3 jaar een beter doorontwikkelde 4K.
Bedankt voor je reactie.
Maar wat is dan een goede FHD met goed contrast en kijkhoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobinHood schreef op maandag 29 juni 2015 @ 23:49:
Een 8 jaar oude plasma, ik weet niet welke je hebt, maar een goede kan nu nog wel eens even goed of beter zijn dan een moderne LCD.
Ik heb nog een th42px80. Deze is hdready en begint kuren te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-10 21:38
Goede kijkhoeken én zwartwaardes is een combinatie die dan ook eigenlijk niet mogelijk is. IPS panelen hebben goede kijkhoeken, maar belabberde zwartwaardes, VA panelen hebben goede zwartwaardes, maar mindere kijkhoeken.

De enige technologie die dat (tegenwoordig) nog kan combineren is OLED, maar die heeft (in mijn ogen) nog teveel kinderziektes (vignettering, ABL, kleuruniformiteit etc.). En past niet binnen het budget.

Je zult dus echt een compromis moeten sluiten. Zijn kijkhoeken écht zo belangrijk voor je, of is het ook niet erg als de beeldkwaliteit iets minder is onder een hoek (bij de CX700 valt het mijns inziens bijvoorbeeld heel erg mee hoe erg het kwaliteitsverlies onder een hoek is en het contrast en de beeldkwaliteit zijn écht goed voor de prijs).

Als de kijkhoek echt belangrijk is zul je óf consessies moeten doen op het contrast en voor een IPS paneel binnen dit budget gaan (wat ik persoonlijk niet zou doen) óf je budget iets moeten opkrikken en voor een OLED gaan en de kinderziektes accepteren óf je budget significant opkrikken en voor een FALD IPS zoals de Panasonic AX900 gaan.

Allerlaatste oplossing is inderdaad nu settellen voor een goedkoop fullHD tv, met tekortkomingen (want voor fullHD gelden precies dezelfde beperkingen), en een paar jaar afwachten, tot bijvoorbeeld OLED is doorontwikkeld en goedkoper is geworden.

Edit: Blijkbaar is de Panasonic 55AX900 2299 euro op plattetv.nl op dit moment, minder boven budget dan ik dacht.

[ Voor 13% gewijzigd door InEtVa op 30-06-2015 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Voor 4K gaan lijkt mij zelf nog niet nuttig, het is al een discussie op zich of het voor een TV überhaubt nuttig is, gezien je behoorlijk dichtbij zou moeten zitten wil je het verschil zien.

Plasma is/was nou eenmaal een qua beeldkwaliteit geweldige techniek, LCD kan soms in de schaduw ervan staan, maar heeft inderdaad altijd concessies, vooral dus inderdaad of goed contrast, of goede kijkhoeken, beide op 1 scherm is vrij lastig.

V&A aangeboden: Panasonic TX-P50GT60 Zwart Met 1 Jaar Garantie is dan een leuk idee [ken de verkoper niet], maar dan heb je een mooie 50" moderne plasma, geen 55", maar wel plasma, ruim binnen budget. Zal alles rond zijn prijs moeiteloos verslaan als het op beeldkwaliteit aankomt.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ik sluit me aan bij Robin Hood. Het kopen van een 4K-televisie is in mijn ogen vooralsnog geen zinnige keuze. Behalve dat de meerwaarde sowieso discutabel is, voldoen de huidige modellen niet aan de nieuw blu- ray standaard. Er zijn zelfs modellen zonder HEVC-codec.

De genoemde plasma uit V&A is in ieder geval een topper. Deze heb ik zelf ook staan.

Mijn advies zou ook gaan naar een goede full-hd televisie. Je kan dan makkelijk binnen budget blijven en de komende jaren afwachten wat 4K en OLED gaan doen qua ontwikkeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RobinHood schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 00:08:
Voor 4K gaan lijkt mij zelf nog niet nuttig, het is al een discussie op zich of het voor een TV überhaubt nuttig is, gezien je behoorlijk dichtbij zou moeten zitten wil je het verschil zien.

Plasma is/was nou eenmaal een qua beeldkwaliteit geweldige techniek, LCD kan soms in de schaduw ervan staan, maar heeft inderdaad altijd concessies, vooral dus inderdaad of goed contrast, of goede kijkhoeken, beide op 1 scherm is vrij lastig.

V&A aangeboden: Panasonic TX-P50GT60 Zwart Met 1 Jaar Garantie is dan een leuk idee [ken de verkoper niet], maar dan heb je een mooie 50" moderne plasma, geen 55", maar wel plasma, ruim binnen budget. Zal alles rond zijn prijs moeiteloos verslaan als het op beeldkwaliteit aankomt.
Bedankt voor het meedenken, maar 950,- voor een tweedehands vind ik teveel en teveel risico. Ik vind een goed en uniform contrast denk ik nog belangrijker dan de kijkhoek. Ik heb een gezin met 2 kinderen en dus zal niet iedereen recht voor de tv kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
S1NN3D schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 07:39:
Ik sluit me aan bij Robin Hood. Het kopen van een 4K-televisie is in mijn ogen vooralsnog geen zinnige keuze. Behalve dat de meerwaarde sowieso discutabel is, voldoen de huidige modellen niet aan de nieuw blu- ray standaard. Er zijn zelfs modellen zonder HEVC-codec.

De genoemde plasma uit V&A is in ieder geval een topper. Deze heb ik zelf ook staan.

Mijn advies zou ook gaan naar een goede full-hd televisie. Je kan dan makkelijk binnen budget blijven en de komende jaren afwachten wat 4K en OLED gaan doen qua ontwikkeling.
Wat is dan een goede FHD in jouw ogen met een uniform goed beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:58

JvS

Ik heb hem zelf ook

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 08:52:
[...]

Een van de beste ia de Sony w8 serie, maar die is ook niet 100% uniform. Met name met lichte vlakken zag ik vignetten. Zwart Is wel prima en de kleurweergave ook maar het Is gewoon geen plasma contrast. En onder wat grotere hoeken werd het beeld weer minder mooi.

Ik heb hetzelfde dilemma als jij gehad en ik uiteindelijk een 50" p50vt50 plasma gekocht, 2ehands en ben er erg tevreden mee. Overigens voor 700 euro en zonder garantie. Ik raad dit toch sterk aan als je echt een waardige opvolger wilt. Anders misschien een nieuwe oled, maar die techniek Is mij nog te jong.

Uhd is imo overigens maar een gimmick met een coole specificatie waar je helemaal niets aan hebt op normale kijkafstand. Met een goede fhd kan je prima weet tien jaar doen.

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 30-06-2015 09:04 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xudonax
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 07-10 13:38
Ik heb zelf in de woonkamer een 42" Panasonic plasma staan uit 2013, en in de slaapkamer een Sony W6. Als ik ze niet naast elkaar heb staan dan vind ik persoonlijk het verschil lastig te zien, en de Sony W8 of W9 (review op T.net) zou nog wat beter moeten/kunnen zijn. Mijn typische gebruik is wel anders dan bij jou, ik heb namelijk géén TV aansluiting en kijk enkel Netflix en DLNA bronnen.

Wel erger ik me ontzettend aan de traagheid van de Sony W6 bij het opstarten. Ik zit zeker 30~60 seconden te wachten voordat ik eindelijk naar de smart interface kan, en tegen die tijd heb ik al Netflix gestart op de PS3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastadont
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-10 19:50
epische topicnaam trouwens... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Een uniform goed beeld is altijd betrekkelijk met een lcd televisie. De lcd-techniek is daar niet bepaald ideaal voor.

Een goede en betaalbaar alternatief is bijvoorbeeld een model uit de W8-serie van Sony. Of - als je er nog aan kan komen - een AS640-model van Panasonic.

Of toch een gebruikte plasma ergens vandaag halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
S1NN3D schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 07:39:

Xudonax schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:09:
Ik heb zelf in de woonkamer een 42" Panasonic plasma staan uit 2013, en in de slaapkamer een Sony W6. Als ik ze niet naast elkaar heb staan dan vind ik persoonlijk het verschil lastig te zien, en de Sony W8 of W9 (review op T.net) zou nog wat beter moeten/kunnen zijn. Mijn typische gebruik is wel anders dan bij jou, ik heb namelijk géén TV aansluiting en kijk enkel Netflix en DLNA bronnen.

Wel erger ik me ontzettend aan de traagheid van de Sony W6 bij het opstarten. Ik zit zeker 30~60 seconden te wachten voordat ik eindelijk naar de smart interface kan, en tegen die tijd heb ik al Netflix gestart op de PS3 :)
Ik vind traagheid bij het opstarten en bijvoorbeeld multitasking van ondergeschikt belang tov beeldkwaliteit. Is de beeldkwaliteit van een Sony FHD beter dan bijvoorbeeld een Panasonic cx700 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
S1NN3D schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:17:
Een uniform goed beeld is altijd betrekkelijk met een lcd televisie. De lcd-techniek is daar niet bepaald ideaal voor.

Een goede en betaalbaar alternatief is bijvoorbeeld een model uit de W8-serie van Sony. Of - als je er nog aan kan komen - een AS640-model van Panasonic.

Of toch een gebruikte plasma ergens vandaag halen...
Tweedehands vind ik een te groot risico en denk dat mensen die er een hebben deze niet zo snel wegdoen. Is een Sony uit de W8 serie qua beeld beter dan een Panasonic cx 700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:30:
[...]

Tweedehands vind ik een te groot risico en denk dat mensen die er een hebben deze niet zo snel wegdoen. Is een Sony uit de W8 serie qua beeld beter dan een Panasonic cd 700?
Beter is in de eye of the beholder. Persoonlijk ontwijk ik per definitie Sony & Samsung terwijl laatstgenoemde in de Pricewatch hier toch het meest wordt bekeken / gekocht / reviews heeft.

In de context van de topicstart, heb ik nog wel een paar vraagjes. Je zegt allergisch te zijn voor blooming, judder etc maar je definieert niet wat voor zaken je graag kijkt. Het is bijvoorbeeld een heel ander verhaal als je rustige beelden kijkt tegenover hardcore voetbal. Dit stelt dus enige andere eisen aan de (post-)processing van een TV en als je dit weet te definieren, kan men meer info geven.

Ook wil ik vast meegeven dat als je wil gamen (nu of over 3 jaar) op je TV, dat je even extra moet gaan letten op de input-lag van de TV maar ook goed moet nadenken over het aantal aansluitingen op je TV (of via een receiver, ook dat heb ik niet inzichtelijk voor jouw setup).

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
MAX3400 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:40:
[...]

Beter is in de eye of the beholder. Persoonlijk ontwijk ik per definitie Sony & Samsung terwijl laatstgenoemde in de Pricewatch hier toch het meest wordt bekeken / gekocht / reviews heeft.

In de context van de topicstart, heb ik nog wel een paar vraagjes. Je zegt allergisch te zijn voor blooming, judder etc maar je definieert niet wat voor zaken je graag kijkt. Het is bijvoorbeeld een heel ander verhaal als je rustige beelden kijkt tegenover hardcore voetbal. Dit stelt dus enige andere eisen aan de (post-)processing van een TV en als je dit weet te definieren, kan men meer info geven.

Ook wil ik vast meegeven dat als je wil gamen (nu of over 3 jaar) op je TV, dat je even extra moet gaan letten op de input-lag van de TV maar ook goed moet nadenken over het aantal aansluitingen op je TV (of via een receiver, ook dat heb ik niet inzichtelijk voor jouw setup).
Ik kijk regulier digitale (hd)tv. Ik kijk ook regelmatig sport ( f1, motorsport, tennis). Ik ben van plan netflix veel te gaan gebruiken alsook mijn Kodi voor films en series.

Qua gaming zal het voornamelijk Xbox 360 games (niet online) zijn.

Ik zal qua audio ook een nieuwe Yamaha ysd-2500 soundbar aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:30:
Is een Sony uit de W8 serie qua beeld beter dan een Panasonic cx 700?
Het is niet de bedoeling om het topic te kicken door binnen 24 uur meerder keren achter elkaar te posten. Als de laatste post van jezelf is en je wil iets wijzigen of aanvullen, gebruik dan de "wijzig"-knop.

Welke jij beter vindt, moet je natuurlijk zelf bepalen. Check bijvoorbeeld deze reviews van de Sony en Pansonic eens. Laatstgenoemde is overigens een 4K-model en persoonlijk zie ik daar geen meerwaarde in voorlopig. Of dit voor jou wel/niet geld moet je ook zelf bepalen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-10 13:05
Bespaar jezelf een hoop geld en zoek een goedkope 2e hands plasma. Heb vorig jaar een Samsung uit de 8000 serie gekocht (toen topmodel, met een hoog review cijfer) maar ben nog iedere dag teleurgesteld van de beeldkwaliteit.

In mijn homecinema hangt nog de laatste pioneer 500A en die maakt qua beeldkwaliteit gehakt van de Samsung. Dit valt overigens alleen maar goed op bij bluerays en andere hoge kwaliteit input. Bij gewoon tv kijken is de Samsung prima :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• john_ven24
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-10-2024
JvS schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 08:58:
[...]

Een van de beste ia de Sony w8 serie, maar die is ook niet 100% uniform. Met name met lichte vlakken zag ik vignetten. Zwart Is wel prima en de kleurweergave ook maar het Is gewoon geen plasma contrast. En onder wat grotere hoeken werd het beeld weer minder mooi.

Ik heb hetzelfde dilemma als jij gehad en ik uiteindelijk een 50" p50vt50 plasma gekocht, 2ehands en ben er erg tevreden mee. Overigens voor 700 euro en zonder garantie. Ik raad dit toch sterk aan als je echt een waardige opvolger wilt. Anders misschien een nieuwe oled, maar die techniek Is mij nog te jong.

Uhd is imo overigens maar een gimmick met een coole specificatie waar je helemaal niets aan hebt op normale kijkafstand. Met een goede fhd kan je prima weet tien jaar doen.
Same here, ik heb een half jaar terug een p55vt50 gekocht voor 1000 euro met een jaar garantie van marktplaats met iets van 800 branduren. Ben er hardstikke tevreden mee, en inderdaad, het was dit of een OLED tv waar je nog niet zeker van weet hoe het beeld er over 3 - 5 jaar uitziet.

SH|T Happens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Malt007 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:52:
Bespaar jezelf een hoop geld en zoek een goedkope 2e hands plasma. Heb vorig jaar een Samsung uit de 8000 serie gekocht (toen topmodel, met een hoog review cijfer) maar ben nog iedere dag teleurgesteld van de beeldkwaliteit.

In mijn homecinema hangt nog de laatste pioneer 500A en die maakt qua beeldkwaliteit gehakt van de Samsung. Dit valt overigens alleen maar goed op bij bluerays en andere hoge kwaliteit input. Bij gewoon tv kijken is de Samsung prima :-)
Ok, maar stel ik ga voor een tweedehands vt50. Waar ga ik die in godsnaam nog vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• My_self
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:45
Een nieuwe TV kopen is inderdaad niet leuk meer. Ik zat enkele maanden geleden in precies dezelfde situatie en daarom heb ik eens goed nagedacht over wat nu eigenlijk een moderne TV zou moeten doen. In mijn geval: beeld geven. Geluid is een optie.

Ik ben uiteindelijk helemaal afgestapt van de "televisies" die de meeste winkels verkopen. Ik heb me goed ingelezen in deze apparaten, maar alle "extra functionaliteit" die je erbij krijgt blijkt in de praktijk helemaal niet zo handig en zelfs niet gebruikt te worden. Zonde van het geld.

Resultaat: ik heb een Iiyama ProLite LH5580S-B1 gekocht. Op de gok, want er zijn amper tot geen reviews over te vinden.

Wat het apparaat biedt is puur full-HD beeld (LED), geluid (maar dat wordt niet gebruikt i.v.m. extern systeem) en that's it. Geen overige poespas, gewoon wat ik wil. Alhoewel het een behoorlijk bedrag is wat je betaald voor dit scherm is het de prijs (voor mij) meer dan waard.

Start erg snel op (< 1 sec.), de kijkhoeken zijn uitstekend, evenals de zwartwaarden. Tevens wordt je niet gestoord door allerlei logo's en typeaanduidingen, want die zijn er simpelweg niet en is de afstandbediening lekker simpel. Eerlijk gezegd gebruik ik de afstandsbediening helemaal niet. Ook is het aantal aansluitingen ruim in orde.

Momenteel heb ik een surround-sound systeem aangesloten via HDMI. Aan de versterker heb ik er een mediacenter (KODI) en een Apple TV op aangesloten. Er lopen dus 2 kabels naar het scherm (audio/video via HDMI + stroom) en dat was het. Met opzet heb ik geen televisieabonnement in verband met de vele reclame die je te zien krijgt. Scheelt tevens weer een extra kastje (decoder) (glasvezel).

Eigenlijk is het scherm van Iiyama bedoelt voor de zakelijke markt (24/7), maar doordat ik alleen beeld wil hebben zonder al die (vertragende) extra's bij de huidige televisies is mijn keuze (na lang zoeken!) hierop gevallen. De schermen van Iiyama hebben precies hetgeen wat ik zoek. Ik betaal voor wat ik echt nodig heb.

Het was overigens wel een gok, want een zakelijk product aanschaffen voor consumentengebruik betekend in veel gevallen overkill. Echter ben ik super tevreden met de aanschaf, want ik stoor me nergens aan. Snel, minimalistisch ontwerp en geen overbodige functionaliteit.

Het is overigens vooral het ontwerp wat me erg aanspreekt. De randen zijn erg dun te noemen (±8 MM) en voor mij een voordeel dat het een VESA-bevestiging bevat. Ik wilde het sowieso aan de muur hangen, dus een poot is niet nodig (krijg je er ook niet bij). Je betaald dus ook hier niet voor wat (in mijn geval) niet nodig is.

[ Voor 2% gewijzigd door My_self op 30-06-2015 10:34 . Reden: Link naar product toevoegt. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-10 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Geen id. Zal iig wel goed opletten.
Degene die een goede VT50 heeft en hem wegdoet lijkt me niet helemaal sporen :-)

Plasma heeft nog steeds een voordeel tov van de andere TV's. En als je een recentelijk model hebt
50 of 60 serie zeg maar. Dan heb je echt nog een mooi beeld.

Zelf heb ik nog een G10. En zelfs die doet me nog wel eens verbazen.
Maar die 42" mag echt wel groter. En zit zelf ook met het dilemma wat gaat mijn TV vervangen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:17:
[...]

Ok, maar stel ik ga voor een tweedehands vt50. Waar ga ik die in godsnaam nog vinden?
Als je je eis naar 50 inch bijstelt heb je 2 goede keuzen op vraag&aanbod staan. Een GT60 en een pioneer 5090.

De Panasonics uit de laatste jaren zijn overigens ook niet probleemvrij :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Mijn VT50 heb ik op marktplaats gekocht en dat is gewoon een kwestie van speuren en toeslaan als je een GT50/GT60 of VT50/VT60 ziet.

Overigens was mijn VT50 met de standaard instellingen erg groen/geel en heb ik wel een soort calibratie gedaan (met een colorimeter). Daarna was-ie perfect. De VT60/GT50/GT60 hebben hier minder last van, maar de VT50 is gewoon een kwestie van goed instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeNL90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-08 20:25
Vele nieuwe modellen in het topsegment zullen al snel Ultra HD zijn.

Er is nu net een nieuwe van Sony uitgekomen, de 55x8505c de voorganger was de 55x8505b. Deze heeft quantum dots wat zich moet vertalen in betere kleuren dan de LCD-LED tv's. Quantum dots zouden ook minder black-light bleeding moeten hebben.

Voor de rest heeft de tv van sony nu AndroidTV erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

MikeNL90 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:46:
Vele nieuwe modellen in het topsegment zullen al snel Ultra HD zijn.

Er is nu net een nieuwe van Sony uitgekomen, de 55x8505c de voorganger was de 55x8505b. Deze heeft quantum dots wat zich moet vertalen in betere kleuren dan de LCD-LED tv's. Quantum dots zouden ook minder black-light bleeding moeten hebben.
Dat is niet waar. De enige manier om backlight bleeding te verminderen is door een erg goed paneel (dat is dus onafhankelijk van de Backlight waarin QD worden toegepast), of eventueel door local dimming toe te passen. Maar ook dat kan net zo goed met normale LED backlight als met QD led backligts.

Het klopt dat nieuwe TV's vaak snel UHD zijn. Als die TV goed is, moet je hem ook vooral kopen, Maar ik zou het nooit als eis gebruiken omdat het met <60" tv's op >3m kijkafstand gewoon simpelweg geen toegevoegde waarde heeft (ook in de toekomst niet, dat argument snap ik nooit zo goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-10 17:46
DarkSide schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:25:
Geen id. Zal iig wel goed opletten.
Degene die een goede VT50 heeft en hem wegdoet lijkt me niet helemaal sporen :-)

Plasma heeft nog steeds een voordeel tov van de andere TV's. En als je een recentelijk model hebt
50 of 60 serie zeg maar. Dan heb je echt nog een mooi beeld.

Zelf heb ik nog een G10. En zelfs die doet me nog wel eens verbazen.
Maar die 42" mag echt wel groter. En zit zelf ook met het dilemma wat gaat mijn TV vervangen.
Helaas ken ik ook personen die de VT50 al 3x hebben moeten omruilen in de garantie vanwege problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Ik ben zeer te spreken over de LG smart TV's met WebOS, echt geniaal.
Werkt heel soepel, het werkt behoorlijk snel (behalve 1e x booten na update oid), is uitgebreid en lekker makkelijk.

Heb er zelf eentje met 3D erbij. Prima.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-10 21:33

DarkSide

theres no place like ::1

Mektheb schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:45:
[...]

Helaas ken ik ook personen die de VT50 al 3x hebben moeten omruilen in de garantie vanwege problemen.
Klopt. Ze zijn niet helemaal probleem vrij.
Waarom je, denk ik, extra moet opletten.
Als je een goede VT50/60 hebt. Waarom doe je hem dan weg?
Als je een slechte VT50/60 hebt, Waarom zou je die dan willen kopen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
WhatsappHack schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:48:
Ik ben zeer te spreken over de LG smart TV's met WebOS, echt geniaal.
Werkt heel soepel, het werkt behoorlijk snel (behalve 1e x booten na update oid), is uitgebreid en lekker makkelijk.

Heb er zelf eentje met 3D erbij. Prima.
Zoals ik al had aangegeven vind ik beeldkwaliteit veel doorslaggevender dan OS of ingebouwde mediaplayer etc.
Ik wil graag tv kijken zonder problemen met en in het beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mektheb schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:45:
[...]

En dus ben ik weer terug bij af. Dit is nu juist mijn probleem, ik wil alleen maar goed beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
Dan op zoek naar een Pioneer. Wel oud maar nog steeds onovertroffen als puur beeldscherm.

Ook een volledig uit ontwikkelt product en volgens mij probleemvrij. Won vorig jaar nog een test van de ZT60, het uitloop reference model van Panasonic.

Helaas heeft de 60" een nogal dikke lelijke lijst, maar de 50" vind ik er nog behoorlijk strak uitzien voor zijn leeftijd. Ander groot nadeel, de prijs... richitng de 1000 euro voor een 5-6 jaar oud model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:52:
[...]

Zoals ik al had aangegeven vind ik beeldkwaliteit veel doorslaggevender dan OS of ingebouwde mediaplayer etc.
Ik wil graag tv kijken zonder problemen met en in het beeld.
Die is subliem. :)
RR is 200Hz standaard, en volgens LG is dat dan 700Hz met die engine van ze. Wat daar van is weet ik niet; maar ik weet wel dat het beeld zeer scherp en vloeiend is; prima geschikt voor alles incl. gaming.

[ Voor 4% gewijzigd door WhatsappHack op 30-06-2015 12:07 ]

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

DarkSide schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 11:48:
[...]

Als je een goede VT50/60 hebt. Waarom doe je hem dan weg?
Om een grotere tv te kopen of omdat je voor OLED bent gegaan :).

Die problemen met het beeld kan je overigens wel goed herkennen. Plasma heeft twee risico's: Image retention en vlekkerige kleurweergave. Door er simpelweg een lichtgrijs egaal vlak op te projecteren zie je direct of het scherm deze problemen heeft.

Mijne is overigens ook niet 100% kleuregaal, maar vele vele malen minder 'on egaal' dan een sony LCD panel is. Ik heb het vergeleken met een sony W805B en W828B, dat zijn wel de toppers als het gaat om goede kleurweergave en uitstekend (voor LCD) contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 23:56:
Maar wat is dan een goede FHD met goed contrast en kijkhoeken?
De kijkhoek zou ik me geen zorgen om maken. Ja, kleuren vanaf de zijkant zijn misschien minder mooi, maar dat valt in het niet bij het compleet verzieken van de aspect-ratio als je aan de zijkant zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tehh
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online
InEtVa schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 00:00:
Goede kijkhoeken én zwartwaardes is een combinatie die dan ook eigenlijk niet mogelijk is. IPS panelen hebben goede kijkhoeken, maar belabberde zwartwaardes, VA panelen hebben goede zwartwaardes, maar mindere kijkhoeken.

[...]
Nu weet ik niet hoe je huiskamer er uit ziet, maar waarom combineer je geen tv met een VA paneel met een draaibare wall-mount? Vogels heeft in elk geval mooie muursteunen. Is mooi te maken i.c.m. het infrezen van een kabelgoot.
Op die manier kan je waar je maar wilt zitten zonder je zorgen te hoeven maken over zwartwaardes en je kan voor de helft van je budget klaar zijn tenzij je alles laat infrezen en afwerken, dan ben je alsnog die 2k wel kwijt.

Nu hoor ik je denken: "Ja maar ik kijk ook wel eens met veel mensen tv!". Dan heb je inderdaad last van de slechtere zwartwaardes, maar waar gaat het nu om als je met veel mensen samen bent? Om de tv of om de gezelligheid...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InEtVa
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-10 21:38
MikeNL90 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:46:
Incorrect. De nieuwe Sony modellen hebben, net als de Panasonic modellen, een andere fosforlaag over de LEDs (in 2013 en 2014 gebruikte Sony in sommige modellen wél quantum dots). Samsung gebruikt deze wel, maar gezien de vaak dramatische backlight uniformity (en dan heb ik het niet over de review modellen, die veel beter lijken te zijn op dit gebied, maar de retail modellen, bij welke je vaak in de showroom al de backlight bleed kan zien), helpt het zer niet veel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een 55 inch Pana ST60 en loop helemaal weg met dat ding terwijl ik van een "oude" VT kom. Zoek en gij zult vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeNL90
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 24-08 20:25
InEtVa schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 15:15:
[...]

Incorrect. De nieuwe Sony modellen hebben, net als de Panasonic modellen, een andere fosforlaag over de LEDs (in 2013 en 2014 gebruikte Sony in sommige modellen wél quantum dots). Samsung gebruikt deze wel, maar gezien de vaak dramatische backlight uniformity (en dan heb ik het niet over de review modellen, die veel beter lijken te zijn op dit gebied, maar de retail modellen, bij welke je vaak in de showroom al de backlight bleed kan zien), helpt het zer niet veel ;)
Zover ik weet zijn toch alle triluminos schermen van sony quantum dots, dat is hun merk naam van quantum dots. De Samsung hebben idd erge back-light bleeding maar, dat komt volgens mij doordat ze gecurved zijn waardoor je het sneller ziet. Bij de sony valt het mij teminste het minst snel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apis29
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online
MikeNL90 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 22:46:
[...]

Zover ik weet zijn toch alle triluminos schermen van sony quantum dots, dat is hun merk naam van quantum dots. De Samsung hebben idd erge back-light bleeding maar, dat komt volgens mij doordat ze gecurved zijn waardoor je het sneller ziet. Bij de sony valt het mij teminste het minst snel op.
Sony gebruikt geen Quantum Dots meer idd, alleen de 2013 modellen hadden het (W905A en X9005A). Triluminos houdt alleen maar in dat het een vergroot kleurbereik heeft ...
De quantum dots die Sony gebruikte bevatten cadmium en die van Samsung niet meer. Maar het is blijkbaar niet verboden bij deze toepassing dus het is niet direct de reden dat Sony ermee gestopt is denk ik; misschien licentie kosten oid. Die van Samsung komen geloof ik van een ander bedrijf ...
Nu werkte het wel beter met cadmium en verklaart wellicht waarom de Samsungs slechts 92% van DCI P3 halen (al zie ik eigenlijk nergens een test wat die van Sony kon en nu zonder quantum dots kan bereiken edit: hier wel alleen geen vergelijk tov DCI P3).

Ik kon nog een W905A kopen dit jaar, een display model, maar een wit scherm leek wel roze en dat kwam wel heel vaak terug op AV Forums in de discussie in meer of mindere mate (bijna standaard wanneer van een hoek kijkend en in sommige gevallen zelfs recht van voren nog). Nu kijk ik regelmatig ijshockey dus dat leek me maar geen goed plan O-) . Was ook maar een 40" en voor dat geld kon je makkelijk een 50W805B krijgen (zou wel in de slaapkamer komen maar dan nog ...)

edit: had blijkbaar toch ook wel met het cadmium gehalte te maken
Although, QD technology created a stir on the market, the high price tag and Cadium(Cd) containment have impacted the product's acceptance in the European and U.S. market. Manufacturers new (2014) high color gamut products will be consisted of red phosphors and blue green phosphors powders combined with blue chips. The new products will reach 100% NTSC and SRGB will also surpass 100%.
...
Sony has already launched high color gamut products using QD technology in 2013, but product prices remain high. Although, the Sony TV’s Cadmium containment is compliant to EU’s Restriction of Hazardous Substances Directive (RoHS), recycling and disposal process is still very complicated and has impacted its acceptance in U.S. and EU. The product’s yield rates have also affected its performance.
http://global.ofweek.com/...high-color-gamut-TVs-8077

[ Voor 44% gewijzigd door apis29 op 01-07-2015 01:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mobstaa
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Niet alle berichten gelezen, maar op het begin werd een OLED gesuggereerd. Nu heeft LG net nieuwe modellen aangekondigd die aardig dicht in de buurt komen. Tenminste de Full HD OLED met een adviesprijs van 2299 euro. Wel jammer als je alles behalve een gekromd scherm wilt.

nieuws: LG presenteert zijn goedkoopste oled-tv tot nu toe

[ Voor 33% gewijzigd door mobstaa op 01-07-2015 17:08 ]

Nefit EnviLine 7400I AW 7 | Nefit HR 300 liter boiler | Nefit 50 liter buffervat | Nefit Moduline 1010H thermostaat | Buderus pomp | Home Assistant | BBQKees | Itho HRU 300R | Tibber

Pagina: 1