Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Zoektocht naar niet al te dure gaming laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo beste Tweakers,
Ik ben op zoek naar een laptop om mijn games eindelijk eens in mooie kwaliteit kan spelen en geen uren hoef te wachten bij laadschermen. Ik heb al wat research gedaan maar zie nu echt niet de bomen door het laptop-bos meer, dus vraag ik om jullie expertise.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk gamen. De meeste van m'n games zijn niet al te zwaar (Sims 2 en 3, Rollercoaster Tycoon) maar ik ben van plan om Final Fantasy XIV online + het Heavensward uitbreidingspakket te kopen, dus die moet ie wel kunnen runnen.

Wat is je budget?
Het liefst niet al te duur, maar ik denk dat iets tussen de 500 en 1000 euro reëel is.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Nee.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Volgens mij is een ssd wel handig? Maar ik weet er eerlijk gezegd niet veel van.

Hier zijn de requirements voor Final Fantasy XIV:
CPU: Intel® Core™ i5 2.66GHz
Memory: 4GB
Available space on hard disk/SSD: 30GB
Graphics Card: NVIDIA® GeForce® GTX 660 or higher, AMD Radeon™ HD 7950 or higher
Screen Resolution: 1920x1080
Internet: Persistent broadband internet connection required
Sound Card: DirectSound® compatible sound card (DirectX® 9.0c or higher)
DirectX®: DirectX® 9.0c or higher

Zoals ik zei heb ik een beetje research gedaan, en de Asus R556LJ-DM406H ziet er wel goed uit. Ook de MSI gaming laptops lijken mij wel goed, maar alles heeft zo veel cijfers en letters achter de naam dat ik amper het verschil zie. :? Het aanbod is gewoon overweldigend. Ik hoop dat jullie kunnen helpen!

• Switchie
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Switchie

Mr. Evil Genius

Let er wel op dat bovenstaande "vereisten" uitgaan van desktop componenten. Een i5 m (of zelfs u) versie is beduidend minder krachtig dan een desktop variant.
Hetzelfde geldt voor M-varianten van gpu's.

'Future proof' (de; v) Verschijnsel waarbij men een dure aankoop rechtvaardigt door innovatie te negeren

Verwijderd

Topicstarter
Switchie schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:05:
Let er wel op dat bovenstaande "vereisten" uitgaan van desktop componenten. Een i5 m (of zelfs u) versie is beduidend minder krachtig dan een desktop variant.
Hetzelfde geldt voor M-varianten van gpu's.
Hmm.. Hoe zou ik dan achter de vereisten kunnen komen voor een laptop? Ik weet dat er een benchmark voor is, maar die kan je natuurlijk niet proberen te runnen voordat je 'm koopt.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:14

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Ik wil één ding zeggen: Gaming laptop is duurder dan €1000 euro
Als je voor het budget die je hebt gaming, kan je beter een PC inelkaar zetten!

Review QNAP TS-230 NAS

Verwijderd

Topicstarter
Dutchredgaming schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:50:
Ik wil één ding zeggen: Gaming laptop is duurder dan €1000 euro
Als je voor het budget die je hebt gaming, kan je beter een PC inelkaar zetten!
Echt? Ik zag toch nog behoorlijk veel dingen rond de 700-900 euro op de pricewatch hier. Maar ja, ik ben ook een compleet noobje he. :‘) In dat geval ga ik ook maar eens kijken naar manieren om mn pc te upgraden.

• Dutchredgaming
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13:14

Dutchredgaming

ICT Beheerder

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:55:
[...]

Echt? Ik zag toch nog behoorlijk veel dingen rond de 700-900 euro op de pricewatch hier. Maar ja, ik ben ook een compleet noobje he. :‘) In dat geval ga ik ook maar eens kijken naar manieren om mn pc te upgraden.
Dat is een betere optie (voor gaming dan), tenzij je veel weg bent en niet je pc wilt slepen :+

Review QNAP TS-230 NAS

• swizard
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-06 16:17
Wat een slecht advies krijg je. FFXIV is helemaal niet zo zwaar. Bv de Acer Aspire Nitro VN7-571G (rond de 800 nu op bol.com) kan hem zeker goed draaien.

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15:58

Major_ton

Shoot!

swizard schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 03:49:
Wat een slecht advies krijg je. FFXIV is helemaal niet zo zwaar. Bv de Acer Aspire Nitro VN7-571G (rond de 800 nu op bol.com) kan hem zeker goed draaien.
Tja, het is maar vanaf welke kant je hebt bekijkt. FFXIV mag dan misschien redelijk te spelen zijn, heel veel andere games weer niet. Goed gamen op een laptop onder de € 1000,- is eigenlijk niet te doen. Waar je naar wilt zoeken is waarschijnlijk toch wel minimaal een Ci7 4710HQ / 4720HQ en een GTX-860m / GTX 960m. Kan het met minder? In sommige gevallen wel, maar dan spreken we over vandaag de dag. Waarschijnlijk wil je over 2 jaar ook nog wel games spelen, dus hoe hoger je nu inzet, hoe langer je games op een redelijk niveau kan blijven spelen.

Ik zou eens goed zoeken naar aanbiedingen. Zo af en toe is de Asus G551 met Ci7 4710HQ en GTX-860m voor € 999,- te krijgen. Dat is een leuke deal!

Some infinities are bigger than others.

Verwijderd

Topicstarter
Ik verwacht niet dat ik iets veel zwaarders dan FFXIV ga draaien. Mijn huidige desktop kan maar amper de Sims draaien, dus alles is al snel een verbetering, haha. Maar bedankt voor jullie adviezen! :-)
Pagina: 1