Advies bij aankoop 4K Editing Desktop budget +- 2000 euro

Pagina: 1
Acties:

• remusnl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
Beste tweaker,
sinds kort ben ik mijn eigen bedrijf gestart waarin ik me ga bezig houden met het produceren van audiovisuele uitingen. Hiervoor heb ik een goede 4k editing pc nodig.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Met deze nieuwe pc wil ik vooral gaan videobewerken. Het meeste beeldmateriaal zal in 4k kwaliteit zijn dus hier moet de pc zeker op gebouwd zijn. Er zal het meest gewerkt worden met Adobe premiere en After effects.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 2000 euro incl. monitor/televisie (4k)

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee er worden geen componenten of randapparatuur meegenomen

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een compleet nieuw gebouwde pc.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen merkvoorkeur, het moet gewoon goed werken

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liefst een beetje stille pc

Ga je overklokken?
Nee, in eerste instantie wordt er niet aan overklokken gedaan

Hier mijn lijstje: graag hoor ik of jullie nog op of aanmerkingen hebben of dat het misschien nog iets goedkoper kan. Door o.a. andere forum-posts te lezen ben ik tot deze lijst gekomen. Ik heb er niet superveel verstand van dus ik hoor graag of het beter kan. _/-\o_ Dank alvast!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-4790K Boxed€ 345,50€ 345,50
1Gigabyte GA-Z97X-Gaming 5€ 129,95€ 129,95
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 362,95€ 362,95
1WD Red SATA 6 Gb/s WD30EFRX, 3TB€ 114,95€ 114,95
1NZXT H440 Zwart€ 117,95€ 117,95
1Microsoft Windows 8.1 Pro - Studentenaanbod€ 59,99€ 59,99
1Corsair Hydro H110i GT€ 119,90€ 119,90
1Rapoo Rapoo 9060 Blade II - Toetsenbord + Muis€ 26,97€ 26,97
1Kingston HyperX Savage HX316C9SRK4/32€ 205,80€ 205,80
1LG 40UB800V Zilver-Zwart€ 499,-€ 499,-
1EVGA SuperNOVA 750 G2€ 110,50€ 110,50
1Samsung 850 EVO 250GB€ 104,04€ 104,04
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.197,50

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18:54
Ik zou in ieder geval naar luchtkoeling gaan en zo wat geld besparen en een stiller systeem krijgen (niet koeler, maar wel stiller).

Als voeding is bijvoorbeeld een pricewatch: Seasonic G-series 550 watt de moeite misschien meer waard. Minder watt, maar wel zuiniger en produceert minder hitte.

De kast vind ik persoonlijk niet mooi en wel duur. Een pricewatch: Fractal Design Define R4 Pearl Black is ook weer iets goedkoper, stiller, en persoonlijk vind ik deze mooier, maar dat is persoonlijk.

Ik zou zeker wat extra geld uit geven aan een iets geschiktere muis+keyboard set. Ik vermoed dat je hiermee uren per dag gaat werken, en om dan een laptop-stijl keyboard en een kleine, 'design' muis te gebruiken lijkt mij niet zo verstandig als je handkramp wilt voorkomen.

Ik zou ook overwegen om een monitor te nemen in plaats van een TV. Ten eerste kan je er beter voor zitten, en daarnaast hebben monitoren betere kleuren dan televisies. Een pricewatch: Dell P2715Q Zwart bijvoorbeeld is hiervoor waarschijnlijk beter geschikt.

Qua harde specs hebben er vast anderen meer verstand van.

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Let wel op dat bij de meeste 4k TV's slechts 30hz over de hdmi kabel kan omdat ze nog een oude hdmi versie bevatten. Geen idee of dat bij de jouw gekozen LG ook zo is.

• Koninkje
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06-10 19:50

Koninkje

Succes niet gegarandeerd.

Als je niet gaat overklokken, is een H97 of een B85 moederbord genoeg in combinatie met een non-K processor. Als je toch niet gaat overklokken, is dit geld weggooien.

Show me your moves.

• Vini-Vidi-Vici
  • Laatst online: 15-05-2024
Koninkje schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:11:
Als je niet gaat overklokken, is een H97 of een B85 moederbord genoeg in combinatie met een non-K processor. Als je toch niet gaat overklokken, is dit geld weggooien.
de 4790K is standaard al 400Mhz hoger geclockt. Dus voor dat kleine bedrag wat hij duurder is, is het al een betere keuze dan de non-K versie. Daarnaast kan hij hem, mocht hij dat willen, nog eens redelijk goed overclocken. :)

-

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-11 20:28
Volgens de specificaties van de NZXT-H440 kan deze kast een Thermalright True Spirit 140 Power hebben.

Zelf ben ik ook in het bezit van deze monster koeler die naar mijn mening erg goede prestaties levert met niet erg veel geluidsproductie.
Deze koeler is wat mij betreft een aanrader!

• remusnl
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-10-2021
Dank allen alvast voor de snelle en vooral uitgebreide reacties!

Kast heb ik gekozen omdat hij goed uit vele tests komt en daarnaast vind ik het wel gaaf dat je erin kunt kijken. Fractal Design heeft ook kasten waar je in kunt kijken, misschien een idee om toch daarvoor te gaan.

Muis en keyboard is inderdaad wel een zeer goed punt, dit zal ik zeker gaan veranderen.

Wat betreft de televisie: hier kwam ik op uit na het zien van een youtube filmpje waarin iemand verschillende 4k monitoren voor het editen van videos reviewde, hier kwam de Televisie beter uit de bus dan de 'normale' monitoren wegens grootte en prijs kwaliteit. De LG heeft 100hz en hdmi 2.0 dus dat moet wel goed gaan.

Morgen zal ik nog eens goed kijken naar de koeling. Waterkoeling heb ik gekozen vooral voor de looks, maar mocht een luchtkoeler beter en stiller zijn dan zal ik deze gaan veranderen.

• Koninkje

Koninkje

PAHvandam schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:18:
[...]

de 4790K is standaard al 400Mhz hoger geclockt. Dus voor dat kleine bedrag wat hij duurder is, is het al een betere keuze dan de non-K versie. Daarnaast kan hij hem, mocht hij dat willen, nog eens redelijk goed overclocken. :)
In de openingspost staat dat hij niet gaat overclocken...

Show me your moves.

• Vini-Vidi-Vici
  • Laatst online: 15-05-2024
Koninkje schreef op maandag 29 juni 2015 @ 23:28:
[...]

In de openingspost staat dat hij niet gaat overclocken...
Dit staat in de openingspost: "Ga je overklokken?
Nee, in eerste instantie wordt er niet aan overklokken gedaan".

In eerste instantie dus niet. Ik gaf aan, mocht hij dit later wel willen, kan hij dat ook nog eens. Maar de 400Mhz extra die hij krijgt bij de K versie, is de extra 30 euro al waard.

-

• Koninkje

Koninkje

PAHvandam schreef op maandag 29 juni 2015 @ 23:33:
[...]

Dit staat in de openingspost: "Ga je overklokken?
Nee, in eerste instantie wordt er niet aan overklokken gedaan".

In eerste instantie dus niet. Ik gaf aan, mocht hij dit later wel willen, kan hij dat ook nog eens. Maar de 400Mhz extra die hij krijgt bij de K versie, is de extra 30 euro al waard.
Extra 400Mhz? Nee hoor, dat is die 30 euro niet waard. Het staat leuker, maar je gaat het verschil in real time rendering etc niet merken. En in games al helemaal niet.

Show me your moves.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 19:31

br00ky

Moderator Harde Waren
Puur mathematisch gezien is de K-versie al een prima keus hoor. 10% meer single core snelheid voor minder dan 10% extra. Goed gethreade zaken gaan ruim over die 10% snelheidswinst heen.
Pagina: 1