Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-09 21:55
Hallo,

Ik ben op zoek naar een goede ssd voor mijn lenovo y510p. Op het moment maak ik gebruik van een ultrabay maar ik wil graag mijn hdd weer terug plaatsen en mijn dvd drive ook. Daarom was ik van plan om een M.2 ssd te kopen, Ik had eindelijke een mooie gevonden, maar na het contacteren bleeken ze hem niet meer te verkopen, toen de andere winkels geprobeerd en zo heb ik het dus voor elkaar gekregen om te zorgen dat een product uit de pricewatch is geraakt... 8)7 pricewatch: Adata Premier Pro SP900 M.2 2242 256GB

Helaas is er ook gewoon geen andere ssd te vinden die deze kan verslaan, heeft iemand een idee welke ik miss zou kunnen nemen? De kosten mogen eigenlijk niet boven de 150 komen anders wordt het te gek eigenlijk. de locatie maakt mij eigenlijk niet uit zolang ze maar verzenden naar nederland. Verder heb ik liever geen dual drive.

Ik hoop dat hier iemand misschien een ssd weet die m.2 42mm is en even goed is ongeveer en minimaal wel 500/500mb r/w heeft en niet zoals de rest 160mb write heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door pascalboy op 29-06-2015 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SijmenK
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 25-07 09:52
wel een 500GB versie pricewatch: Samsung 850 EVO mSATA 500GB

[ Voor 67% gewijzigd door SijmenK op 29-06-2015 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Gaat niet werken. Is een mSata aansluiting, dat werkt volgens mij niet op een M.2

En de ssd die je als 2de aangeeft wil ik maar ik heb nu juist gezorgd dat er geen winkels meer staan heb alles afgebeld of ze ze nog hadden.

[ Voor 48% gewijzigd door pascalboy op 29-06-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SijmenK
kijk eens op ebay

zoals deze

http://www.ebay.nl/itm/AS...ain_3&hash=item2c9d05f811

[ Voor 245% gewijzigd door SijmenK op 29-06-2015 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SijmenK
klopt msata gaat niet passen denk dat je buiten nl moet gaan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
De link die jij stuurt is ook echt nog de enigste die er op staat... helaas wel 30 euro boven advies prijs :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Maar pas op wat je koopt. Ik weet het 500 MB write is onweerstaanbaar, maar het is niet erg belangrijk.

Zo heeft de ADATA M2 een zogenaamde sandforce controller. En die wil je niet. Deze controller is echter wel populair, en heeft een merk als OCZ tot grote hoogten verheven, en vervolgens ook hun ondergang. De sandforce controller blinkt namelijk uit in zeer hoge benchmarks indien files met uitsluitend nullen worden aangeboden. Dat gaat natuurlijk razendsnel. Echte files bevatten echter niet uitsluitend nullen.

Je wil natuurlijk wel hoge IOPS. Kijk daar eens naar. En hoge betrouwbaarheid, lijkt me ook handig.

Helaas is de keuze zeer beperkt.
Vraag je af, waarom, in deze beparkte keuze markt, haalt ADATA juist de "snelste" M2 uit de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Volgens mij is de enige de pricewatch: Transcend MTS400 256GB en die kan niet overweg met het commando "min_power" zoals in Cerebriform in 'productreview: Transcend MTS400 256GB review door GAIAjohan' staat.

Qua 128GB kan de pricewatch: Plextor M6G-2242 128GB wat zijn, prijzig, dat zeker, maar volgens mij wel een goede controller.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Oke dus ik denk dan dat ik het beste een plextor kan kopen en dan misschien mijn hdd upgraden van 5200rpm naar 7200rpm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Een hdd uppen van 5200 naar 7200 rpm, misschien paar procent snelheidswinst.

Snelheid ssd tov een hdd, paar honderd procent.
Wat ik dan wil zeggen, je hdd is super super sloop vergeleken met een ssd. En of dit nu een 5200 of 7200 exemplaar is, allebei super super sloom. Het maakt voor je gevoel dus niets uit: als je naar de hdd gaat, is het allemaal super traag, zelfs al ga je naar een 15.000 rpm nog steeds bagger snelheid (vergeleken met je ssd).

Heb je dus ergens geld over, gooi het dan niet weg in een hdd die meer toeren, meer geluid en meer stroom verbruikt, maar stop het in een ruimere ssd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Op het moment heb ik er al een ssd inzitten, een samsung 840 120gb maar mijn data schijf vind het gewoon niet meer leuk. Hij zit momenteel in mijn dvd drive, snelheid licht er ook naar een dvd drive... Maar oke dan laat ik hem maar 5200, maar die wil ik dus eigenlijk weer in het hdd slot hebben. Vandaar de m.2 ssd. En dan stop ik de ssd wss wel in mijn server.

[ Voor 6% gewijzigd door pascalboy op 30-06-2015 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reepje
  • Niet online
Ik snap het.

Waar jij tegen aanloopt is die trage hdd. Niets aan te doen.

Het probleem is ook beetje raar eigenlijk. Een SSD is heel veel sneller dan een HDD, maar je went heel snel aan die snelheid. Maar dan valt die trage harde schijf opeens op.

Nadat ik een SSD had aangeschaft was het maar even genieten, ik stoorde me rot aan die HDD die de hele boel maar ophield en nog stond te ratelen ook zelfs al deed ik niets. Kon er gewoon niet meer tegen en heb de HDD uit mijn machine gehaald, wat een opluchting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Momenteel is mijn hdd zo in mijn dvd drive: Afbeeldingslocatie: http://i.gyazo.com/71fd2757ef0fd7480f993040ddf7f554.png
Is dit een beetje normaal? Anders laat ik het zo wel.. Maar mijn andere hdden werken meestal met een minimum van 120.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 14:20

Croga

The Unreasonable Man

Ik weet natuurlijk niet hoe groot je data schijf is maar voor de €150 die je aan de SSD wilt uitgeven heb je ook bijna een 500GB 2.5" SSD. Zou dat dan geen betere optie zijn voor je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Hmm zou kunnen alleen het nadeel is dat ik vaak 500mb binnenhaal en daarna weer verwijder na 25 minuten, dus dan zou ik mijn data schijf er toch in moeten houden. en verder ontwikkel ik veel website's dus ik weet niet of dat niet zonde is van een sdd omdat je best veel overschijft volgens mij, weet niet precies hoe dat zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

Ik zou eens wat testen opzoeken wat betreft de levensduur van een SSD want dat 'nadeel' bestaat niet meer.

Website heeft er juist voordeel bij omdat daar met veel kleine bestanden wordt gewerkt welke een SSD veel sneller kan benaderen dan een HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pascalboy
Hmm, ty! ik denk dat dat inderdaar slimmer is door gewoon deze te halen: pricewatch: Samsung 850 EVO 500GB en dan gewoon geen hdd er meer in. Ga nog even afwachten maar moet toch vanmiddag naar haarlem toe kan ik hem eventueel gelijk kopen.

Zojuist de bovenstaande ssd gehaald

[ Voor 8% gewijzigd door pascalboy op 01-07-2015 16:48 ]

Pagina: 1