Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zonnepanelen: offerte in mijn nadeel gewijzigd?

Pagina: 1
Acties:

• Justinfailber
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
Beste mede tweakers,

Laatst heb ik een offerte gekregen met de volgende producten:

13x Solarworld mono 275 wp black
1x SAJ Sununo-TL3KA omvormer

+ alle instalatie kosten voor 6596 euro.

Nu kreeg ik 1 dag voor de instalatie het bericht dat de Solarworld's slecht leverbaar waren en ze gaven mij de optie om deze te vervangen voor Trina Solar TSM-265DC05A. Dit zou geheel kostenloos zijn en ik zou er zelfs op vooruit gaan ten opzichte van de Solarworld's.

Ik was wel wat voorzichtig maar ben toch akkoord gegaan, onder de voorwaarde dat ik ze altijd kon omruilen voor Solarworlds.

Mijn vraag aan jullie is dus, is dit voorstel nou echt beter of zal ik toch vragen om solarworlds?

Alvast bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Justinfailber op 29-06-2015 21:25 ]

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Toen je de specificaties en garanties naast elkaar legde om te vergelijken, wat kwam eruit?

39

• Justinfailber
  • Niet online
Fietsbel schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:29:
Toen je de specificaties en garanties naast elkaar legde om te vergelijken, wat kwam eruit?
Ik heb nog niks over het verschil van de garantie gelezen, het enigste verschil wat mij meteen opviel was het verschil in WP van 10.
Bij de Solarworlds krijg ik 275WP en bij de Trinasolar krijg ik 265.

[ Voor 9% gewijzigd door Justinfailber op 29-06-2015 21:32 ]

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Je schrijft dat je erop vooruit zou gaan, maar als het verschil is 10wp minder. Dus op basis van wat zou je erop vooruit gaan (volgens de verkoper)? Vergeet niet, 13 x 10wp minder voor dezelfde prijs. Klinkt niet echt goed in mijn oren.

[ Voor 16% gewijzigd door Fietsbel op 29-06-2015 21:35 ]

39

• Justinfailber
  • Niet online
Fietsbel schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:34:
Je schrijft dat je erop vooruit zou gaan, maar als het verschil is 10wp minder. Dus op basis van wat zou je erop vooruit gaan (volgens de verkoper)? Vergeet niet, 13 x 10wp minder voor dezelfde prijs. Klinkt niet echt goed in mijn oren.
Als ik het zo zie begin ik ook achter mijn oren te krabben...

Het is misschien toevallig ook niet zo dat het ene merk beter aangeschreven staat als de ander?

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:13

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Ik weet niet wat je precies bedoeld met + installatie maar 6600,- voor 3600 en nu zelfs 3400Wp is erg veel geld, zeker voor wangling omvormer en de toch wel goedkope trina's.

Je kan voor een "normale" installatie ongeveer €1,35 per Wp rekenen.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Justinfailber
  • Niet online
Rol-Co schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:00:
Ik weet niet wat je precies bedoeld met + installatie maar 6600,- voor 3600 en nu zelfs 3400Wp is erg veel geld, zeker voor wangling omvormer en de toch wel goedkope trina's.

Je kan voor een "normale" installatie ongeveer €1,35 per Wp rekenen.
Ook jij zegt dus dat je met de trinas er op achter uit gaat. En ik heb een bedrijf ingeschakeld omdat ik zelf weinig van zonnepanelen afweet.

• gr8-jen
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 29-11 19:00
Misschien is het beter om van dat bedrijf te horen te krijgen waarom het volgens hen een verbetering is. Het komt op mij over als dat er alleen werd verteld "dat het beter was" ik weetn iet of het voor hen was of voor de klant.

als ze kunne vertellen dat die panelen zijn en waarom ze beter zijn, zal het misschein minder erg zijn. Misshicne kunne ze aangeven dat ze uit ervaring hebben meegemaakt dat de panelen langer op niveau blijven produceren. ook hier weer dan om bewijs vragen. net zo lang tot je een zeker gevoel erbij hebt.

Je kan het wel aan iedereen vragen maar het zijn panelen die jij voor de komende 25-30 op je dak hebt liggen.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 4500Wp ZWW || BENG, Rc6 rondom, tripple glas, WTW, 165m2 verwarmd || Gasloos sinds sep 2023

• Fietsbel
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Justinfailber schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:16:
[...]

Ook jij zegt dus dat je met de trinas er op achter uit gaat. En ik heb een bedrijf ingeschakeld omdat ik zelf weinig van zonnepanelen afweet.
Heb je geen offertes aangevraagd van meerdere bedrijven voordat je een keuze ging maken?

39

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:36
Drie minuten googlen levert mij de volgende resultaten/bevindingen:

- De Trina Solar is gemiddeld één à twee tientjes goedkoper dan de Solarworld mono.
- De capaciteit is zoals gezegd ook 10Wp minder
- Op basis van prijzen van de panelen is offerte flink aan de hoge kant.
- Een willekeurig pakket met 14 panelen 270wp incl materiaal ff quick en dirty google indicatieprijs 4400.
- En installatie van 14 panelen 950 euro bij dezelfde willekeurige leverancier/installateur. (http://www.zonprofs.nl/montage-prijzen.html) maar zo zijn er nog honderden anderen met scherpe prijzen.

Als ik jou was zou ik op z'n minst een flinke korting bedingen vanwege de andere panelen en anders de koop ontbinden.

[ Voor 20% gewijzigd door PROnline op 30-06-2015 14:13 ]

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:13

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

PROnline schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:10:

- De Trina Solar is gemiddeld één à twee tientjes goedkoper dan de Solarworld mono.
- Een willekeurig pakket met 14 panelen 270wp incl materiaal ff quick en dirty google indicatieprijs 4400.
- En installatie van 14 panelen 950 euro bij dezelfde willekeurige leverancier/installateur. (http://www.zonprofs.nl/montage-prijzen.html) maar zo zijn er nog honderden anderen met scherpe prijzen.

Als ik jou was zou ik op z'n minst een flinke korting bedingen vanwege de andere panelen en anders de koop ontbinden.
Inderdaad! , mooi verwoord.
d:)b

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-11 14:18
(jarig!)
PROnline schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:10:

:Y

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
Topictitel wat duidelijker gemaakt

• Justinfailber
  • Niet online
ThinkPad schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:[b][/b]29:
[mbr]Topictitel wat duidelijker gemaakt[/mbr]
Het gaat niet om een offerte omdat ik nergens zwart op wit heb dat er nu andere panelen op m'n dak liggen.

OT: Ik ga zo even een belletje maken naar het bedrijf voor wat meer duidelijkheid.

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:29
Justinfailber schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 13:23:
[...]

Het gaat niet om een offerte omdat ik nergens zwart op wit heb dat er nu andere panelen op m'n dak liggen.
[...]
Justinfailber schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:25:
Beste mede tweakers,

Laatst heb ik een offerte gekregen met de volgende producten:
[...]
:P ?

Maakt verder ook niet uit, het is nu iig duidelijk waar het topic om gaat :)
Pagina: 1