Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Waar zijn de full-sized bluetooth keyboards gebleven?

Pagina: 1
Acties:

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 31-10 14:19
In 2006 kocht ik een Microsoft Optical Desktop Elite for Bluetooth. Het was een ergonomische muis die erg fijn in de hand lag en een full-sized toetsenbord met ook handige multimedia knoppen. Helaas zit er geen leven meer in het toetsenbord en de rubberen delen van de muis zijn ook aardig versleten.

Wat schept mijn verbazing echter? Een type bluetooth toetsenbord als deze lijkt niet meer te bestaan! 90% lijken allemaal minimalistisch te zijn, zonder numpad ed. (ongetwijfeld gericht op de tablet ed. markt), maar dat is niet wat ik zoek voor mijn desktop, waarbij ik de keyboard geregeld mee neem naar de bank in de woonkamer (vandaar bluetooth, anders redt hij het draadloos niet). Ik zoek een full-sized bluetooth toetsenbord met alle toeters en bellen en die ook een beetje stevig en robuust is. Het lijkt er nu op dat een tweedehandsje zoeken de enige optie. Maar als iemand nog goede suggesties heeft, I'm all ears! (en ook naar de theorie waarom dit zo zeldzaam is, of is dit echt zo'n niche product dat fabrikanten het al hebben opgegeven?)

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11:39
Het enige wat ik heb gevonden is de Microsoft Designer Bluetooth Desktop:

pricewatch: Microsoft Designer Bluetooth Desktop

Volgens mij is dit gewoon QWERTY, hoewel de Pricewatch wat anders zegt. Dit kan voor mij ook wel eens interessant zijn!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Shadow_Zero
Ik vind hoge toetsen een stuk fijner tikken, dat heeft deze niet. Het volgt ook niet de standaard layout met tussenruimte tussen de toetsen, een aparte sectie voor de pijltjes toetsen en insert/delete/etc. en de numpad sectie.

De InLine 55374 zag er ook nog wel grappig uit, met schijnbaar een combi touchpad/numpad, maar blijkbaar alleen een Duitse uitvoering.

De Kanex Multi-Sync Keyboard for PC and Android zou dan nog een optie zijn (maar daar had ik ook wat op tegen, ik weet alleen niet meer wat).

Uiteindelijk was mijn oplossing om maar een tweedehands Microsoft Desktop Elite for Bluetooth keyboard van eBay te scoren (uit Griekenland in dit geval ^^ ).
Misschien dat ik er nog eentje bij zoek met ingebouwde touchpad, maar ook daar niet veel keus in...

• jimz93
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 01-11 13:08
Shadow_Zero schreef op woensdag 22 juli 2015 @ 10:30:

Uiteindelijk was mijn oplossing om maar een tweedehands Microsoft Desktop Elite for Bluetooth keyboard van eBay te scoren (uit Griekenland in dit geval ^^ ).
Misschien dat ik er nog eentje bij zoek met ingebouwde touchpad, maar ook daar niet veel keus in...
Heb je toevallig nog iets kunnen vinden (wat niet "oud" is :p ) ik loop nu tegen exact hetzelfde probleem aan :(

PSN: Jirozi - Steam / uPlay / origin: jimz93

• Urk
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-11 03:50

Urk

Ik was hier ook naar op zoek en kon ook al zeer moeizaam zoiets vinden.
Maar wat dacht je van deze... kan zowel pairen met Windows of Mac als iOS en Android devices. Tot 5 Bluetooth apparaten! 8)
Zie: http://www.satechi.net/in...rt-keyboard-black-windows
Ga nog even zoeken waar hij in NL te krijgen is ;)

• Shadow_Zero
Ziet er niet verkeerd uit, hoewel hij ook erg compact lijkt. Ik heb iig nog erg blij met m'n tweedehands Microsoft Optical Desktop Elite for Bluetooth ^^ (en ben zelf ook geen waardige vervanger/opvolger tegen gekomen)

Ik heb er ook nog een Rapoo E6700 bij gekocht, gezien de losse muis toch wat onpraktisch is op de bank (als je toch alleen maar series wilt kijken of even op de internet browser moet). Bij MyCom Utrecht afgehaald, week later waren ze failliet >_> (maar begrijp dat Utrecht toch blijft).
Hij is iig heel dun, licht en compact. Opladen via mini-usb. Het doet z'n werk, Windows 7 en XP vonden hem direct. Snel (foutloos) typen moet je er niet van verwachten (zeker de mini-rechter shift is vervelend) en de touchpad met 'linker' en 'rechter' muisknop is af en toe ook een struggle , maar voor 40 euro ben ik er content genoeg mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Shadow_Zero op 15-03-2016 12:10 ]

Pagina: 1