Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moodygrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-06 23:15
Beste mede-tweakers,

Ik heb (hopelijk) een korte vraag t.a.v. mijn installatie thuis. Ter korte introductie, dit is wat ik nu heb staan:

Receiver van Yamaha (RX-V675)
Desktop met nvidia Geforce 210 en een los beeldscherm (aangesloten op de dvi-poort)
en nog een panasonic tx-l 42e6e met een decoder voor de tv.

De grafische kaart, de televisie en de decoder zijn aangesloten op de receiver dmv hdmi-kabels. Geluidstechnisch werkt het geheel naar behoren, er is alleen een aantal problemen dat zich voordoet;

- De receiver wordt niet 'herkend' door de computer in het 'playback devices menu'. hier wordt wel de panasonic televisie herkend.
- Ik kan alleen geluid krijgen uit mn computer(youtube oid) als ik de tv ingeschakeld heb. Zodra ik de tv uitgeschakeld heb, houdt ook het audiosignaal er mee op. (dit houdt denk ik verband met probleem nr.1?)
- Ik krijg de DVI-monitor ook niet ingesteld als monitor nr 1 in het configuratiescherm, wellicht dat daar de crux zit?

Kan het zijn dat mijn videokaart niet compatible is met mijn versterker? Of ligt hier iets anders aan ten grondslag?
Mocht er nog aanvullende info noodzakelijk zijn dan zal ik die asap verstrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Hoe lopen je kabels exact? Van PC naar TV naar receiver gok ik?
Gebruik je ARC en/of HDMI CEC?
Wat gebeurt er als je je PC naar je receiver en dan naar je TV laat lopen? (Monitor out gebruiken)? Dikke kans dat ie dan iig wel je monitor met DVI uitgang als eerste monitor herkent.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moodygrunn
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 25-06 23:15
The Eagle schreef op maandag 29 juni 2015 @ 22:21:
Hoe lopen je kabels exact? Van PC naar TV naar receiver gok ik?
Gebruik je ARC en/of HDMI CEC?
Wat gebeurt er als je je PC naar je receiver en dan naar je TV laat lopen? (Monitor out gebruiken)? Dikke kans dat ie dan iig wel je monitor met DVI uitgang als eerste monitor herkent.
Mijn receiver staat centraal in deze setup. Alle kabels lopen naar de receiver. Dus zowel de decoder als de PC is aangesloten op die receiver. Van daaruit gaat het naar de boxen en TV.
Daarnaast gaat er een kabel tussen mij pc en beeldscherm.

Volgens mij kan de receiver zowel ARC (verzenden en ontvangen van signaal over dezelfde kabel toch? ) als CEC aan , geen van beide functionaliteiten bewust aangevinkt in de receiver (Viera Link is uitgeschakeld in de TV)