[Dell U2412M] Power save mode

Pagina: 1
Acties:

• WallStreetMoron
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 17-12-2021
Hallo,

Dit is mijn eerste post, dus als ik wat mis hoor ik dat graag.

Ik heb een klein jaar geleden mijn eerste desktop gekocht (custom build mbv vrienden). De eerste paar maanden deed alles het prima, totdat tijdens het spelen van Tomb Raider (2013) mijn monitor ineens in power save mode ging. Ik moest mijn pc vervolgens hard resetten om weer opnieuw bezig te kunnen gaan. In de loop van de tijd is dit probleem bij meerdere games (lijstje volgt later) voorgekomen. Ik heb toen contact met de retailer van mijn onderdelen opgenomen. Volgens hun zou het aan mijn voeding liggen en kwam het probleem vaker voor.
Ik heb vervolgens de monitor en voeding opgestuurd, maar zij konden niks vinden. Dit probleem blijft aanhouden en zowel ik als mijn vrienden hebben geen idee waar het probleem kan liggen.

Het wisselen tussen VGA en DVI-D maakt geen verschil. Slaap stand en 'monitor automatisch uitschakelen' staan allebei uit.

Games waar het probleem (tot nu toe) voorkomt:
- Tomb Raider (2013)
- Heroes & Generals
- Dino D-Day
- America's Army: Proving Grounds Beta
- COD: AW
- Far Cry 3
- Prince of Persia: The Forgotten Sands

Specs van mijn pc:

Processor:
Intel Core i5 4590 (3,3Ghz)

Mobo:
Intel MSI H97 GUARD-PRO

GPU:
MSI GeForce GTX970 (4 GB)

RAM:
Crucial DDR3 Ballistix Tactical LP (2x 4GB)

PSU:
CoolerMaster PSU VS Serie 550Watt V550S

Opslag:
Seagate HDD 2TB
Crucial SSD MX100 256GB

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Mocht ik nog wat missen aan informatie, dan hoor ik dat graag.

Alvast bedankt,

- WallStreetMoron

• Fusion6
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 30-01 08:03
lijkt mij dat het ook een probleem kan zijn met je videokaart, gebruik je wel de laatste drivers?
heb je de monitor van je kabel wel in je videokaart staan en niet in je moederbord?

je psu moet de computer makkelijk van genoeg prik voorzien dus mijn inziens moet daar het probleem niet liggen.