Surround sound in nieuwe huis

Pagina: 1
Acties:

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:00
Ik ben verhuisd en de vorige bewoner heeft mooi overal kabels in de muur gemaakt om speakers op te hangen. Ik gebruikte eerder altijd een HK Soundbar 30. Nu ik de mogelijkheid heb om echt 5.1 geluid te krijgen zonder overal kabels te hebben slingeren ben ik aan het kijken voor een 5.1 oplossing.

De set zal voornamelijk gebruikt gaan worden voor TV en films/series. Ik zoek speakers welke aan de muur gemonteerd kunnen worden, geen zuilen o.i.d.

Mijn budget is alles bij elkaar ongeveer 700 euro. Wat ik zelf had gevonden is de HKTS 16 BQ. Ben altijd tevreden geweest over de soundbar van harman kardon en ben niet echt bekend met de andere merken. Ik sta wel open voor andere merken maar heb er niet veel verstand van.

Qua receivers heb ik echt geen idee wat ik nodig heb. Ik heb 3 HDMI apparaten die eraan moeten kunnen en verder wil ik een 5.1 set aan kunnen sturen. Eventueel airplay is een leuke optie, niet vereist.

Wie kan mij wat verder op weg helpen met wat goede keuzes zijn voor dit budget?

[ Voor 4% gewijzigd door Omisys op 29-06-2015 16:30 ]

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
http://www.teufelaudio.nl...5-mk3-5.1-set-p13800.html zijn ook in wit te verkrijgen.

http://www.kortingscode.nl/teufel scheelt je al snel 10% in de prijs

en versterker zo goedkoop mogelijk pricewatch: Pioneer VSX-329-K
ondersteund ook nog 4k met hdmi 2.0

Das maar een idee vooral zo veel mogelijk budget in de speakers steken, en teufel heeft best een goede prijs kwaliteit. :)
Heb zelf de teufel system 4 thx ben er erg tevreden mee

[ Voor 5% gewijzigd door Goofy1978 op 29-06-2015 18:50 ]

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-01 21:41

DjVe

Hatsaflats!

Goofy1978 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 18:38:
http://www.teufelaudio.nl...5-mk3-5.1-set-p13800.html zijn ook in wit te verkrijgen.

http://www.kortingscode.nl/teufel scheelt je al snel 10% in de prijs

en versterker zo goedkoop mogelijk pricewatch: Pioneer VSX-329-K
ondersteund ook nog 4k met hdmi 2.0

Das maar een idee vooral zo veel mogelijk budget in de speakers steken, en teufel heeft best een goede prijs kwaliteit. :)
Heb zelf de teufel system 4 thx ben er erg tevreden mee
Hier sluit ik me bij aan. Ik heb deze set bij een vriend gehoord en dat klinkt best oké (zeker voor zijn geld). Mocht je tweedehands speakers geen probleem vinden, dan is een setje KEF eitjes met een willekeurige receiver (zoals die Pioneer) ook een erg fraaie keuze.

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:00
Ziet er uit als een strak setje! Qua specs heb ik er niet veel verstand van, maar klinken deze dan beter dan de HK set? Ik heb ooit wel is gehoord dat HK overpriced was maar dat was volgens mij ook al weer een paar jaar terug.

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20-01 21:41

DjVe

Hatsaflats!

Teufel kan je kosteloos retourneren als je er niet tevreden over bent. HK is relatief duur tegenover wat je er voor krijgt inderdaad.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 31-12-2025
Een db meter is ook handig om de set in te regelen, kan ook met een db meter app op je telefoon maar de subwoofer moet eigenlijk met een db meter met c stand.
Wat duurdere versterkers hebben vaak een microfoon en regelen het zelf in.
Mocht je deze set aanschaffen kan je volgens mij de crossover van de sub in het menu van de versterker beter niet hoger zetten dan 100 of max 120hz.
Dan zit er wel een dipje in het geluid tussen 120 en 150hz waar de speakers het weer overnemen maar das beter dan dat je kan horen waar de subwoofer staat.
Boven 120hz kan je waarnemen waar het geluid vandaan komt dat is niet de bedoeling van een subwoofer
In het menu van de versterker is het meestal handig de subwoofer 10db luider te zetten dan de speakers, en de volumeknop van de sub dan wat zachter te zetten.
Anders kan het zijn dat het signaal uit de versterker te zacht is en de sub niet goed aanspringt.
Zomaar wat tips geld voor elke 5.1 set en versterker die je mocht kopen.
Pagina: 1