Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik zou graag een tekstkader in Indesign in zijn geheel willen uitvullen. De optie uitvullen kan ik wel vinden, maar als nog begint de tekst dan net iets verder van het tekstkader zelf af, waardoor de letters onder elkaar niet gelijk aan elkaar staan. Zoals hier:
Afbeeldingslocatie: http://imagizer.imageshack.us/a/img540/617/W2iEBL.png
Ik zou graag willen dat de tekens dus beginnen vanaf de lijn waar de tekstkader mee begint en ook boven aan helemaal vast zitten aan de bovenkant. Beetje lastig uit te leggen, maar snapt iemand wat ik bedoel en hoe ik dit kan veranderen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:08

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Dat is niet zomaar een instelling, dat is hoe het lettertype opgemaakt is, niet alle letters zijn even breed:
Tekst
Kijk ook maar eens in een willekeurig boek of website( in onderstaand voorbeeld tweakers.nl en nu.nl), ook daar zullen de letters niet gelijk staan.
tekst tekst

Als je wil dat ze allemaal op je guideline beginnen dan zul je de regels in losse vakken moeten zetten en deze stuk voor stuk moeten verplaatsen, of per regel met de tracking moeten gaan spelen tot het naar je zin is.

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-09 17:10
Myrthe123:
Ik zou graag willen dat de tekens dus beginnen vanaf de lijn waar de tekstkader mee begint en ook boven aan helemaal vast zitten aan de bovenkant. Beetje lastig uit te leggen, maar snapt iemand wat ik bedoel en hoe ik dit kan veranderen??
Ik snap wat je bedoelt. :)
Maar, waarom wil je dat precies?