Beste,
sinds kort heb ik een tweede router aangeschaft(Netgear Nighthawk R7000) omdat de standaard kpn router niet voldeed aan mijn eisen.
Nu is de inrichting als volgt:
op de KPN Router heb ik een DHCP binding gemaakt voor het MAC adres van de Netgear en vervolgens heb ik de Netgear router toegevoegd als DMZ host zodat alles geforward wordt naar mijn Netgear router.
UPNP, WIFI en port forwards disabled op de KPN Router.
LET OP: KPN Router zit in het 192.168.2.X segment.
Op de Netgear Router WIFI enabled en al mijn apparaten aangesloten op de Netgear Router. So far so good.
Al mijn apparaten zitten nu in het 192.168.1.X segment.
Nu wil ik mijn NAS benaderen via FTP.
Op de Netgear Router heb ik de FTP poorten 20,21 open gezet. Tevens heb ik dit gedaan voor poort 8080 zodat ik via mijn externe ip adres de NAS ook via de QNAP cloud kan benaderen.
Helaas werkte dit niet en vervolgens op de NETGEAR UPNP aangezet waardoor de configuratie automatisch gezet wordt.
Dit zie ik ook terug op mijn NETGEAR maar helaas nog hetzelfde resultaat.
Wat zie ik nu nog over het hoofd?
Graag jullie hulp
sinds kort heb ik een tweede router aangeschaft(Netgear Nighthawk R7000) omdat de standaard kpn router niet voldeed aan mijn eisen.
Nu is de inrichting als volgt:
op de KPN Router heb ik een DHCP binding gemaakt voor het MAC adres van de Netgear en vervolgens heb ik de Netgear router toegevoegd als DMZ host zodat alles geforward wordt naar mijn Netgear router.
UPNP, WIFI en port forwards disabled op de KPN Router.
LET OP: KPN Router zit in het 192.168.2.X segment.
Op de Netgear Router WIFI enabled en al mijn apparaten aangesloten op de Netgear Router. So far so good.
Al mijn apparaten zitten nu in het 192.168.1.X segment.
Nu wil ik mijn NAS benaderen via FTP.
Op de Netgear Router heb ik de FTP poorten 20,21 open gezet. Tevens heb ik dit gedaan voor poort 8080 zodat ik via mijn externe ip adres de NAS ook via de QNAP cloud kan benaderen.
Helaas werkte dit niet en vervolgens op de NETGEAR UPNP aangezet waardoor de configuratie automatisch gezet wordt.
Dit zie ik ook terug op mijn NETGEAR maar helaas nog hetzelfde resultaat.
Wat zie ik nu nog over het hoofd?
Graag jullie hulp