Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B?rt
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-06 15:08
Hallo,

Ik zal gelijk met de deur in huis vallen.

Over een week of 2 organiseert mijn stagebedrijf een evenement waar studenten vraagstukken aan gaan pakken. Doet er verder ook eigenlijk niet toe, maar dat betekent wel dat er 50 man aan het internet gaan lopen trekken.

Een goede router is dus wel een eis. Waar moeten we op letten bij de aanschaf van een router? Of kunnen jullie misschien al gelijk een specifieke router aanraden? Of andere opties..?

Alvast bedankt! _/-\o_ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 22:55

TommyGun

Stik er maar in!

http://www.smallnetbuilder.com/tools/charts/router/view

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 29-06-2015 14:59 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hans_lenze
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-08 20:53
pfSense en elke willekeurige desktop met twee NICs

https://www.pfsense.org/

while (! ( succeed = try ()));

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B?rt
Snelle reacties! Top!

Ik ben er alleen bij vergeten te melden dat wij allemaal leken zijn hierin.
Het mag dus best rechttoe, rechtaan zijn (lees: commercieel) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Eerst en vooral: wat komen die studenten doen en hoe belangrijk is internet daarin? Komen ze iets presenteren en wordt daarbij af-en-toe eens een website bezocht? Of proberen ze allen gelijktijdig de halve wereldbol te downloaden via BitTorrent? Serieus verschil in gebruik en dus ook in oplossing.

Is het de bedoeling dat er WiFi wordt aangeboden of enkel bedraad? Hoe lang moet de opstelling blijven staan, is het een eenmalig evenement of iets terugkerend?

Tot slot: hoe ziet jullie huidige infrastructuur eruit en waarom denk je een nieuwe router nodig te hebben (ergo: waarin schiet de huidige tekort?)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muppet99
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 17:23
Welk voor onderzoek heb jij al gedaan, je valt namelijk met de deur in huis, maar ik heb geen zin om open deuren in te trappen ;)

Carpe Diem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B?rt
Het internet is vrij belangrijk. De studenten moeten websites kunnen bezoeken om onderzoek te kunnen doen, maar van streamen zal geen spraken zijn. Misschien hier en daar een informatief filmpje bekijken, maar geen torrents of Popcorn Time ;)

Ga er maar vanuit dat bijna iedereen van de wifi gebruik zal maken. De opstelling zal blijven (be)staan (op een andere locatie).

De huidige router (een DrayTek Vigor2130n, nog nooit van gehoord) kan de huidige capaciteit gewoon niet aan. Internet valt regelmatig weg als het druk is (20 man) en de downloadsnelheid is erg traag. Bekabeld wordt er 20 mbps gehaald denk ik, maar die optie is er niet voor iedereen. Tevens gaan we verhuizen en uitbreiden dus een goede router is nu wel een must.

Vooronderzoek niet veel gedaan, omdat ik dus niet weet waar ik op moet letten en dergelijke ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Die Draytek kun je laten staan als router, daar sluit je dan -met een netwerkkabel- een access point op aan voor draadloze toegang. Volgens SmallNetBuilder kan dat ding 16381 gelijktijdige verbindingen afhandelen, dat moet voldoende zijn voor 50 internetbrowsers.

De Ubiquiti UniFi access points zijn allemaal rated voor minimaal 100 gelijktijdige clients, daar kun je er eventueel meerdere van neerzetten voor een robuuster netwerk.

[ Voor 29% gewijzigd door donny007 op 29-06-2015 15:55 ]

/dev/null

Pagina: 1