Toon posts:

Game-PC aan tv hangen

Pagina: 1
Acties:

• Brick Top
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 25-08 14:31
Hey iedereen,

In mijn nieuwe woonst komt de pc in de woonkamer te staan, op een bureau onder de trap. Voor een aparte pc-ruimte is er eigenlijk geen plaats en dat zou misschien ook wat overkill zijn aangezien ik toch niet meer zo veel game.

Aangezien de afstand tussen de 'nieuwe' pc-ruimte en de TV toch niet zo ver is, dacht ik om misschien een (lange) HDMI-kabel te trekken van de pc tot aan de TV, zodat ik gewoon nog wat vanop de bank kan gamen op mijn TV. Wireless 360-controller kopen en gaan!

Ik zie hier enkele voordelen:
  • Ik heb een gigantische backlog aan Steam-games die ik dan nog steeds kan spelen (weliswaar enkel de games die met controller te spelen zijn)
  • PC-games zijn doorgaans een stuk goedkoper dan console-games
  • Een PC met wat paarden onder de kap wint het altijd van een console wat betreft grafische prestaties
In theorie een klare zaak maar werkt het ook allemaal wel zo gemakkelijk in de praktijk? Ik kan mij wel voorstellen dat je - wanneer je vanop pc games draait - wel baat hebt bij een 4k televisie aangezien je op pc de resolutie aardig omhoog kunt vijzen? Is dat ook effectief zo?

Maar hier zitten ongetwijfeld mensen met praktijkervaring en indien jullie die ervaring met me zouden willen delen, zou ik jullie zeer dankbaar zijn.

Dus kort samengevat: Wat denken jullie? Goed idee? Of bespaar ik me beter al het gehannes (en de €€€ van dure pc-componenten) en koop ik best gewoon een Playstation?

Ik hoor het wel. Alvast bedankt en enjoy the sun!

B.T.

• Cornelison
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 23:39
Ik heb, omdat ik toen nog een degelijk pc scherm had, een tijdje gegamed op aan HD TV. Is op zich allemaal prima te doen! Je dient er alleen wel rekening mee te houden, dat je een toetsenbord moeilijk kwijt kunt op je bank/schoot.

Dus games met controller, wat mij betreft een aanrader. Gamen met toetsenbord en muis, beter aan je bureau.

• D4NG3R
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16-09 22:13

D4NG3R

Beep Beep I'm a Geek

Definieer 'lange HDMI kabel'. Praat je over 5M (de officiële limiet van HDMI) of over een grotere afstand?

De rest kan natuurlijk prima. De resolutie maakt bij een TV trouwens veel minder uit, een monitor zit je doorgaans veel dichter op waardoor de resolutie hoger moet zijn om alles scherp te houden.

• fridgeman
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 11-09-2016

fridgeman

SomaFM Secret Agent

En wat heb je zelf al gedaan om deze vragen beantwoord te krijgen?

Want ik zie enkel de volgende vragen;
- Kan ik een $meter lange HDMI kabel gebruiken?
- Doet een PC upscaling van $lageresolutie naar 4K? Op mijn $onbekendmerk TV
- Moet ik een PC samenstellen of ben ik beter af met een PlayStation?

Ik zie niet in hoe je deze vragen niet voor jezelf beantwoord kunt krijgen.

[Voor 26% gewijzigd door fridgeman op 29-06-2015 15:16]

Doet niet aan ontwikkelingssamenwerking.

• DerNosferatu
  • Registratie: april 2006
  • Niet online
Als je nog een pc of nuc bij de hand hebt, is Steam In-House Streaming misschien een oplossing. Ben er zelf net mee aan het experimenteren en een latency van 2ms vind ik persoonlijk totaal geen issue voor de games die ik speel.
Meer info: http://store.steampowered.com/streaming/

• Pykow
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 22:30

Pykow

Pykow Gaming | BuG

Brick Top schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:51:
Hey iedereen,

In mijn nieuwe woonst komt de pc in de woonkamer te staan, op een bureau onder de trap. Voor een aparte pc-ruimte is er eigenlijk geen plaats en dat zou misschien ook wat overkill zijn aangezien ik toch niet meer zo veel game.

Aangezien de afstand tussen de 'nieuwe' pc-ruimte en de TV toch niet zo ver is, dacht ik om misschien een (lange) HDMI-kabel te trekken van de pc tot aan de TV, zodat ik gewoon nog wat vanop de bank kan gamen op mijn TV. Wireless 360-controller kopen en gaan!

Ik zie hier enkele voordelen:
  • Ik heb een gigantische backlog aan Steam-games die ik dan nog steeds kan spelen (weliswaar enkel de games die met controller te spelen zijn)
  • PC-games zijn doorgaans een stuk goedkoper dan console-games
  • Een PC met wat paarden onder de kap wint het altijd van een console wat betreft grafische prestaties
In theorie een klare zaak maar werkt het ook allemaal wel zo gemakkelijk in de praktijk? Ik kan mij wel voorstellen dat je - wanneer je vanop pc games draait - wel baat hebt bij een 4k televisie aangezien je op pc de resolutie aardig omhoog kunt vijzen? Is dat ook effectief zo?

Maar hier zitten ongetwijfeld mensen met praktijkervaring en indien jullie die ervaring met me zouden willen delen, zou ik jullie zeer dankbaar zijn.

Dus kort samengevat: Wat denken jullie? Goed idee? Of bespaar ik me beter al het gehannes (en de €€€ van dure pc-componenten) en koop ik best gewoon een Playstation?

Ik hoor het wel. Alvast bedankt en enjoy the sun!

B.T.
een HD TV werkt hetzelfde als een PC Monitor, HDMI kabel aansluiten en gaan.
Officieel is er een 5 meter limiet voor een HDMI kabel, ik heb zelf een kabel van 20 Meter, maar die wordt gebruikt op beurzen en vergaderruimtes en niet voor gamen.

U kunt in Windows aangeven wat de resolutie gaat worden, dus 1920x1080 (Full HD) meest voor de handliggend. Als u een 4K HD TV hebt, dan heeft u de mogelijkheid om uw resolutie op te hogen naar 4K in Windows. Echter is 4K behoorlijk zwaar om te draaien en gaat het je veel geld kosten om deze resolutie te halen. (PS. Games op Xbox One en PS4 draaien ook geen 4K (ondanks dat PS4 dit wil ondersteund))
U moet er dus vanuit gaan dat 4K hem niet gaat worden, mits u er veel geld voor neergaat tellen (aangezien u niet zoveel gamed, lijkt me dit niet wenselijk)

Steam heeft inderdaad vaak games voor een zacht prijsje en snap ik wel dat je games wilt spelen vanuit steam. Je kan veel games met een controller spelen, maar hou er wel rekening mee als je online gaat, dat er veel Muis + Toetsenbord spelers er zijn en u dus flink in het nadeel bent.

Steam heeft een eenvoudige Big Picture mode, daarmee kan je alles lekker bedienen met je Xbox360 controller. Dit is ook een voorloper op een Steam machine.
Via Steam zelf heeft u al de mogelijkheid om een Steam controller en Steam streaming device te kopen.
Dus mocht uw kabel te kort zijn, dan kunt u eens inlezen in de nieuwe steam hardware producten (Of steam machines)

Zelf adviseer ik mensen die weinig gamen om een console aan te schaffen.
1. Je koopt vast niet heel veel games, Call of duty, Fifa, Battlefield en de hype games) en scheelt meestal maar 10 euro (Zonder steam aanbieding of CD KEY)
2. Console is lekker 1 platform met alle games. pc heeft UPlay, Origin, Battle.net en Steam, dus niet alles is met een controller te bedienen vanuit de bank
3. Hardware kosten, 400 euro voor een console die 4 jaar mee gaat minimaal op maximale settings, of een game PC van 800 euro die max 2 jaar mee gaat op de maximale settings.

De keuze is natuurlijk aan u verder.

Pykow Gaming | Twitter | Twitch | YouTube

• Brick Top
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 25-08 14:31
Bedankt voor de snelle en vele antwoorden!
Ik heb, omdat ik toen nog een degelijk pc scherm had, een tijdje gegamed op aan HD TV. Is op zich allemaal prima te doen! Je dient er alleen wel rekening mee te houden, dat je een toetsenbord moeilijk kwijt kunt op je bank/schoot.

Dus games met controller, wat mij betreft een aanrader. Gamen met toetsenbord en muis, beter aan je bureau.
Het zou enkel de bedoeling zijn om met een controller te spelen. Ik ga me niet laten verleiden tot van die vreemde constructies om ook met een toetsenbord en muis aan de slag te kunnen vanop de bank. :p
Definieer 'lange HDMI kabel'. Praat je over 5M (de officiële limiet van HDMI) of over een grotere afstand?

De rest kan natuurlijk prima. De resolutie maakt bij een TV trouwens veel minder uit, een monitor zit je doorgaans veel dichter op waardoor de resolutie hoger moet zijn om alles scherp te houden.
Afstand is sowieso minder dan 5 meter. Had al wel wat research gedaan aangaande lengte van HDMI-kabels en soms lees ik 'Maximum 5 meter!' terwijl ik op andere plaatsen lees 'Bullshit, 20 meter is geen enkel probleem!'. Iemand die het ooit effectief getest heeft? Want ik las ergens een artikel en de auteur beweerde dat je hdmi oftwel werkt, oftwel niet werkt. Iets daar tussenin zou er volgens hem niet bestaan.
En wat heb je zelf al gedaan om deze vragen beantwoord te krijgen?

Want ik zie enkel de volgende vragen;
- Kan ik een $meter lange HDMI kabel gebruiken?
- Doet een PC upscaling van $lageresolutie naar 4K? Op mijn $onbekendmerk TV
- Moet ik een PC samenstellen of ben ik beter af met een PlayStation?

Ik zie niet in hoe je deze vragen niet voor jezelf beantwoord kunt krijgen.
Waar vraag ik ergens of ik een lange HDMI-kabel kan gebruiken? Een punt achter een zin betekent dat het hier een mededeling betreft. Indien het een vraag had betroffen, had er een '?' achter mijn zin gestaan.

Mijn eigen vraag omtrent upscaling ontgaat me ook, of heb jij een andere openingspost te lezen gekregen dan ikzelf? Ik vraag enkel of gamen op een televisie in 4K een meerwaarde biedt tegenover gamen op een televisie in FullHD. Ik zoek met andere woorden naar ervaringen uit de praktijk.

Maar toch bedankt voor je bijdrage fridgeman!
Als je nog een pc of nuc bij de hand hebt, is Steam In-House Streaming misschien een oplossing. Ben er zelf net mee aan het experimenteren en een latency van 2ms vind ik persoonlijk totaal geen issue voor de games die ik speel. Meer info: http://store.steampowered.com/streaming/
Thanks voor de heads-up! Had er nog niet van gehoord dus ga ik zeker bekijken.
Pykow schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:16:
[...]

een HD TV werkt hetzelfde als een PC Monitor, HDMI kabel aansluiten en gaan.
Officieel is er een 5 meter limiet voor een HDMI kabel, ik heb zelf een kabel van 20 Meter, maar die wordt gebruikt op beurzen en vergaderruimtes en niet voor gamen.

U kunt in Windows aangeven wat de resolutie gaat worden, dus 1920x1080 (Full HD) meest voor de handliggend. Als u een 4K HD TV hebt, dan heeft u de mogelijkheid om uw resolutie op te hogen naar 4K in Windows. Echter is 4K behoorlijk zwaar om te draaien en gaat het je veel geld kosten om deze resolutie te halen. (PS. Games op Xbox One en PS4 draaien ook geen 4K (ondanks dat PS4 dit wil ondersteund))
U moet er dus vanuit gaan dat 4K hem niet gaat worden, mits u er veel geld voor neergaat tellen (aangezien u niet zoveel gamed, lijkt me dit niet wenselijk)

Steam heeft inderdaad vaak games voor een zacht prijsje en snap ik wel dat je games wilt spelen vanuit steam. Je kan veel games met een controller spelen, maar hou er wel rekening mee als je online gaat, dat er veel Muis + Toetsenbord spelers er zijn en u dus flink in het nadeel bent.

Steam heeft een eenvoudige Big Picture mode, daarmee kan je alles lekker bedienen met je Xbox360 controller. Dit is ook een voorloper op een Steam machine.
Via Steam zelf heeft u al de mogelijkheid om een Steam controller en Steam streaming device te kopen.
Dus mocht uw kabel te kort zijn, dan kunt u eens inlezen in de nieuwe steam hardware producten (Of steam machines)

Zelf adviseer ik mensen die weinig gamen om een console aan te schaffen.
1. Je koopt vast niet heel veel games, Call of duty, Fifa, Battlefield en de hype games) en scheelt meestal maar 10 euro (Zonder steam aanbieding of CD KEY)
2. Console is lekker 1 platform met alle games. pc heeft UPlay, Origin, Battle.net en Steam, dus niet alles is met een controller te bedienen vanuit de bank
3. Hardware kosten, 400 euro voor een console die 4 jaar mee gaat minimaal op maximale settings, of een game PC van 800 euro die max 2 jaar mee gaat op de maximale settings.

De keuze is natuurlijk aan u verder.
Mmmmm... Ik denk dat ik je gelijk moet geven over de hele lijn. Al zou ik gedacht hebben dat gamen in 4k wel een serieuze meerwaarde zou betekenen tegenover full hd. Maar blijkbaar is dat dan toch niet echt zo.

Qua gebruiksgemak wint een console het sowieso van een pc. En gelet op het feit dat ik inderdaad niet meer zo veel game, is dat gebruiksgemak EN het €€€-aspect misschien net dat tikkeltje doorslaggevender dan wat meer grafische details.

Nogmaals bedankt iedereen! Indien hier nog mensen zijn die hun ervaringen willen delen, ik ben jullie allen dankbaar!

• NegativeFreak
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 31-08 13:11
Brick Top schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:51:
Wireless 360-controller kopen en gaan!
B.T.
Denk er wel aan dat je een controller moet kopen waar de ontvanger al bij zit want standaard wordt de Wireless 360 Controller niet ondersteund door Windows. Enkel de Wired Controller.

Deze combo bedoel ik dan: http://www.bol.com/nl/p/m...-360-pc/1004004011473109/

Diablo 3 - WoW - Steam

• Grompie
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 15-09 11:10
Aangezien die topic starter al een grote steam catalogus heeft zou ik toch echt mijn pc gewoon aansluiten op de televisie. Heel veel games met full controller ondersteuning en degene die het half hebben zijn eigenlijk ook best wel te doen. Soms is het gewoon bij de eerste opstart dat je een naam moet invullen voor een profiel aan te maken.

Speel je natuurlijk altijd de nieuwste games zal je grafisch na een paar jaar achter lopen maar dat is met consoles niet heel erg anders alleen duurt dat iets langer. 4K zou ik zeker nog niet naar kijken. De meeste grafische kaarten zijn gewoon nog niet sterk genoeg op dit moment of kosten te veel om degelijk op 4K resolutie te spelen.

Voor controller zou ik ook zeker de steam controller in het oog houden, komt ergens die najaar uit. Misschien best eerst een aantal reviews afwachten of hij echt zo goed is als ze beweren maar daarmee zou je echt heel makkelijk je muis en toetsenbord moeten kunnen vervangen.

En een controller kopen + HDMI kabel in combinatie met je al grote steam collectie is toch een stuk goedkoper dan een console kopen waar je misschien 1 of 2 spellen bij krijgt.

[Voor 8% gewijzigd door Grompie op 29-06-2015 16:12]

• Mizgala28
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 22:03
HDMI kabel van 5+ meter kan prima, de game PC van mijn vriendin is aangesloten met een 15 meter HDMI kabel uit de action, werkt probleemloos.
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee