• xlvg
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 28-01 14:01
Beste,

Vandaag eindelijk mijn pc afgebouwd, dus aangesloten op mijn monitor via DVI. ik drukte op de Power knop en alle fans en lampjes gingen branden, maar helaas bleef mijn monitor zeggen ''No Signal''
De DVI Kabel is net nieuw dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb het geprobeerd zowel in het moederbord te steken als in de videokaart, en beide geen succes. Ik heb ook zonder de videokaart geprobeerd en helaas weer geen succes.

Ik las over dat je eventueel met speakers piepjes kon horen. ik heb dit met Iphone oortje geprobeerd ( Weet niet of dat ook werkt, dacht probeer het eventjes) en hoorde geen piepjes.

Zo ziet mijn build eruit
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690K Boxed€ 238,80€ 238,80
1Asus Z97-PRO GAMER€ 134,95€ 134,95
1MSI GeForce GTX 970 4GD5 OC€ 338,95€ 338,95
1Fractal Design Define R5 Zwart Window€ 113,95€ 113,95
1G.Skill RipjawsX F3-2133C9D-8GXL€ 59,50€ 59,50
1Antec Edge 550W€ 94,79€ 94,79
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.063,89

Hierbij nog wat foto's hoe het er van binnen uit ziet.
Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/iGUKj/ca2e9f7ef5.png Afbeeldingslocatie: http://puu.sh/iGUOX/b6a46a2513.png

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:40

Esumontere

Floep, banaan.

Heb je het moederbord wel op de afstandsbusjes geinstalleerd?

Ben je de powerknop achterop de voeding niet vergeten om te zetten?

EDIT: Ik zie net dat er wel vanalles ging branden, sorry.

Haal eens alles eruit, behalve het broodnodige? Dus enkel proberen te booten met 1 reepje RAM? Als je dan in de BIOS kan komen, prik je er een 2e reepje RAM bij. Dan probeer je opnieuw. Gevolgd door de GPU. Weer in de BIOS? Dan een HDD, etc. Op die manier kan je vaststellen wat het probleem veroorzaakt.

Lees ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

offtopic:
Wat een overkill moederbord en dure voeding :X en man man man, wat zonde van het geld om 2133 MHz RAM-geheugen te kopen als je daar totaal geen baat bij hebt omdat je processor maximaal 1600 MHz ondersteunt.

[ Voor 29% gewijzigd door Esumontere op 29-06-2015 14:56 ]

• Lord Igor
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 24-09-2025
Misschien een hele domme opmerking: ik ken bepaalde monitoren die pas beeld geven als je handmatig de input source een keertje goed zet. Philips monitoren (en tv's) zijn daar erg gevoelig voor. Heb je dat al eens geprobeerd?

• xlvg
Esumontere schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:50:
Heb je het moederbord wel op de afstandsbusjes geinstalleerd?

Ben je de powerknop achterop de voeding niet vergeten om te zetten?

EDIT: Ik zie net dat er wel vanalles ging branden, sorry.

Haal eens alles eruit, behalve het broodnodige? Dus enkel proberen te booten met 1 reepje RAM? Als je dan in de BIOS kan komen, prik je er een 2e reepje RAM bij. Dan probeer je opnieuw. Gevolgd door de GPU. Weer in de BIOS? Dan een HDD, etc. Op die manier kan je vaststellen wat het probleem veroorzaakt.

Lees ook Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

offtopic:
Wat een overkill moederbord en dure voeding :X en man man man, wat zonde van het geld om zulk RAM-geheugen te kopen als je daar totaal geen baat bij hebt.
SSD eruit geplugged (Heb geen HDD), 1 Ram reepje eruit gehaald GPU eruit gehaald nog steeds geen bios te zien.
Lord Igor schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:54:
Misschien een hele domme opmerking: ik ken bepaalde monitoren die pas beeld geven als je handmatig de input source een keertje goed zet. Philips monitoren (en tv's) zijn daar erg gevoelig voor. Heb je dat al eens geprobeerd?
Ook al naar gekeken, maar helaas.

[ Voor 16% gewijzigd door xlvg op 29-06-2015 14:59 ]

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10-2025
Probeer het geheugen eens in slot A2 en B2 te stoppen.

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:00
Die piepjes kun je normaal gesproken alleen horen als je een speakertje aansluit op de speaker pin-header. Die zit over het algemeen op of bij dezelfde pinheader als waar je je powerbutton en HDD led op aansluit.
Verder idd. die opmerking hierboven over de inputselectie op de monitor... bij DELL schermen bijvoorbeeld moet je dit ook vaak handmatig verzetten...

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• xlvg
xavento schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:59:
Probeer het geheugen eens in slot A2 en B2 te stoppen.
Gedaan, en helaas geen geluk.
BrainCrash schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:01:
Die piepjes kun je normaal gesproken alleen horen als je een speakertje aansluit op de speaker pin-header. Die zit over het algemeen op of bij dezelfde pinheader als waar je je powerbutton en HDD led op aansluit.
Verder idd. die opmerking hierboven over de inputselectie op de monitor... bij DELL schermen bijvoorbeeld moet je dit ook vaak handmatig verzetten...
Ik heb dit al gecheckt en staat gewoon op DVI

[ Voor 57% gewijzigd door xlvg op 29-06-2015 15:05 ]

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Heb je een speakertje gekregen bij je moederbord, en heb je dat ingeplugt in het speaker-pin headertje?

Heb je het scherm getest op een andere PC? Heb je het getest met een andere DVI-kabel (ook kabels kunnen DOA zijn)?

[ Voor 36% gewijzigd door Esumontere op 29-06-2015 15:14 ]

• xavento
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10-2025
Hmm klinkt een beetje als gebogen socket pinnen of teveel/teweinig afstandshouders onder het moederbord. heb je beide gecontroleerd ?

29/01/2019 EA Games: "We seek to bring choice, fairness, value and fun to our players in all our games."

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Indien je alle stekkers goed hebt aangesloten en diep hebt ingedrukt.

Zet er een geheugen reepje in van 1600Mhz ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Hackus op 29-06-2015 15:18 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• VyperX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01 08:45
Heb je ook de reset knop aangesloten? (Op het moment dat die niet goed is aangesloten dan blijft de pc "resetten".)

My Dwarf Fortress ASCII Reward: ~~@~~####,.".D",.B""

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Hackus schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:17:
Indien je alle stekkers goed hebt aangesloten en diep hebt ingedrukt.

Zet er een geheugen reepje in van 1600Mhz ;)
Dat zou inderdaad een hele goede reden kunnen zijn waarom het niet werkt. Je processor kan geheugen van maximaal 1600MHz aansturen. Het zou je huidige geheugen dus omlaag klokken naar die snelheid. Goeie kans dat dit geheugen domweg niet ondersteund wordt, en dat je pc daarom niet werkt.

• xlvg
Esumontere schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:20:
[...]

Dat zou inderdaad een hele goede reden kunnen zijn waarom het niet werkt. Je processor kan geheugen van maximaal 1600MHz aansturen. Het zou je huidige geheugen dus omlaag klokken naar die snelheid. Goeie kans dat dit geheugen domweg niet ondersteund wordt, en dat je pc daarom niet werkt.
De Ram die ik dus nu heb kan ik dus helemaal gebruiken? haha

• chappie112
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-06-2024
[...]

Volgens http://www.asus.com/Mothe...PRO_GAMER/specifications/ kan het mobo het ram wel gewoon aan.
De cpu aan de ander kant niet, maar dit zou (in theorie) geen problemen moeten geven en wordt gewoon down geclockt...

Voor de zekerheid toch ff met 1600mhz ram reepje proberen ;)

• BrainCrash
xlvg schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:51:
[...]

De Ram die ik dus nu heb kan ik dus helemaal niet gebruiken? haha
Dat zal wel meevallen. Over het algemeen werken RAM modules prima op lagere snelheden dan hun maximale snelheid waarmee geadverteerd wordt.
Als je op de site van de RAM fabrikant kijkt bij specification, dan staat voor die modules de SPD speed gewoon ingeprogrammeerd op 1600MHz, dus op die snelheid moeten de RAM modules zowiezo kunnen werken, en in de Qualified Vendor List staat het Z97-Pro moederbord (weliswaar niet de Gamer uitvoering), ook als werkend en gecertificeerd met dit geheugen...

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 08:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Om dat uit te sluiten kan je zonder RAM proberen, als het goed is kan je dan wel gewoon in de bios.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Mobo uit de kast en op je mobodoos leggen en dan alles aansluiten en testen.

• xlvg
FlyEragon schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:11:
Om dat uit te sluiten kan je zonder RAM proberen, als het goed is kan je dan wel gewoon in de bios.
Beide ram reepjes eruit gehaald nog steeds geen beeld

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Als het goed is heeft je cpu een ingebouwde gpu. dus mobo uit kast. CPU reseaten, bios reset, voeding aansluiten (let erop dat je ook de aux power aansluit (4 of 8 pins)) en testen. Dat is iets dat ik altijd doe vóór het inbouwen om een doa uit te sluiten. Zonde als je erachter komt nadat je alles hebt ingebouwd.

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:35
[...]

Daarvoor is zijn er de Intel XMP profiles waardoor iets als 2133Mhz geheugen prima werkt op de CPU.
xlvg schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:47:
De DVI Kabel is net nieuw dus daar kan het niet aan liggen.
Dat is een gevaarlijke aanname. Elk item DOA (dead on arrival) zijn, zo ook een kabel.
Ik heb het geprobeerd zowel in het moederbord te steken als in de videokaart, en beide geen succes. Ik heb ook zonder de videokaart geprobeerd en helaas weer geen succes.
Misschien handig om te vermelden welke monitor je hebt (liefst met een Pricewatch linkje). Daarnaast de vraag: heb je de monitor al eens op een andere pc geprobeerd? Ik weet niet of de monitor nieuw is of dat je die al had, maar het is puur om uit te sluiten of daar niet het probleem ligt.
Ik las over dat je eventueel met speakers piepjes kon horen. ik heb dit met Iphone oortje geprobeerd ( Weet niet of dat ook werkt, dacht probeer het eventjes) en hoorde geen piepjes.
Haha nee dat werkt niet met normale oordopjes of iets dergelijks. Dit gaat middels een moederbord speaker die er zo uitziet. Deze kan je inprikken daar waar ook de power en de reset knoppen worden aangesloten (even goed op het moederbord of in de handleiding kijken op welke pinnetjes). Als er met het opstarten iets mis is hoor je dan een aantal korte en/of lange piepjes, in de handleiding moet ergens wel staan wat die sequentie betekent. Wellicht dat er bij het moederbord wel zo'n ding is meegeleverd.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Moi_in_actie schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:40:
[...]

Daarvoor is zijn er de Intel XMP profiles waardoor iets als 2133Mhz geheugen prima werkt op de CPU.
Klopt. Maar als je niet in je bios komt, en die niet in kan stellen, zou dat best voor problemen kunnen zorgen, toch?

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-01 08:17

FlyEragon

Alien Monkeys

Als het ook zonder geheugen ook niet werkt, probeer eens met andere kabel en andere monitor. Lijkt toch iets zeer basaals te zijn, of mainbord doa, kabel stuk, of cpu zit niet goed vast.

• Arn0uDz
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:46
FlyEragon schreef op maandag 29 juni 2015 @ 16:11:
Dit is niet mogelijk.

• xlvg
[b][message=44499071,noline]

[...]

Misschien handig om te vermelden welke monitor je hebt (liefst met een Pricewatch linkje). Daarnaast de vraag: heb je de monitor al eens op een andere pc geprobeerd? Ik weet niet of de monitor nieuw is of dat je die al had, maar het is puur om uit te sluiten of daar niet het probleem ligt.
.
een AOC Monitor (Precieze type kan ik niet vinden) Deze was eerst van een vriend, deze heb ik overgenomen. Hij heeft hem altijd al gebruikt. ook een eigen gebouwde pc.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Al geprobeerd op DVI of VGA ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• xlvg
Nou heel gek, Ik haalde even mijn CPU eruit en stopte er terug in, meer niet en nu werkt ie.

Hij is nu bezig met Windows te installeren. :)

Wel werkt opeens de voorste fan niet meer, straks even naar kijken.
Hij gaf trouwens wel een error bij de CPU Fan, toch draait hij.

[ Voor 33% gewijzigd door xlvg op 29-06-2015 17:22 ]

• BrainCrash
Tja... het zijn daarbij natuurlijk wel 1150 contactpinnetjes hè...
Er hoeft maar één verkeerd pinnetje even slecht of geen contact te maken (stofje ertussen of zo), en dan doet ie het niet...

Mooi dat het is opgelost.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

xlvg schreef op maandag 29 juni 2015 @ 17:20:
Nou heel gek, Ik haalde even mijn CPU eruit en stopte er terug in, meer niet en nu werkt ie.

Hij is nu bezig met Windows te installeren. :)

Wel werkt opeens de voorste fan niet meer, straks even naar kijken.
Hij gaf trouwens wel een error bij de CPU Fan, toch draait hij.
Kijk, dat is basis troubleshooten. heb je wel gekeken of de pinnetjes in orde waren ?
Pagina: 1