Toon posts:

Game pc 1000+ euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil deze computer gebruiken om te gamen. Ik wil het liefst dat ik met deze pc nog flink wat jaren vooruit kan en ik de meeste games prima kan draaien.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Met mijn setup zit ik nu rond de 1000 euro. Aangezien ik ook nog een monitor moet kopen wil ik niet veel hoger dan dit gaan. Misschien maximaal 200 euro extra?

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Als extra wil ik in ieder geval een SSD (zie setup)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Nee. Hij moet gewoon de meeste games prima kunnen draaien en dit flink wat jaren volhouden.

Ga je overklokken?
Nee.

Hierbij mijn setup die ik met pricewatch heb samengesteld

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,50€ 179,50
1Gigabyte G1.Sniper B6€ 82,95€ 82,95
1EVGA GeForce GTX 970 4GB Superclocked ACX 2.0€ 360,95€ 360,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 51,95€ 51,95
1Cooler Master CM 690 III Window€ 81,95€ 81,95
1Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU€ 53,-€ 53,-
1Asus DRW-24F1ST Zwart€ 13,42€ 13,42
1Seasonic M12II Evo 520W€ 60,48€ 60,48
1Crucial BX100 250GB€ 82,95€ 82,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 967,15

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2015 15:13 . Reden: Setup aangepast ]

Verwijderd

Moederbord lijkt me zwaar overkill voor deze build. Bespaar wat op het moederbord en steek er een deftige SSD in (250 gb lijkt me het absolute minimum). Zeker als je geen andere harde schijf erin steekt, tenzij je nog eentje hebt liggen die je gaat hergebruiken?

EDIT/ 750 watt is ook wat te hoog. 500 watt zal je nog voldoende ruimte geven met deze setup.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2015 14:26 ]

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:29
Ander moederbord:
pricewatch: ASRock Fatal1ty H97 Killer
pricewatch: MSI Z87-G43 GAMING
pricewatch: Asus H81-Gamer

Scheelt een aardig bedrag en heeft ook jouw kleurstelling.
Ziet er misschien niet zo gelikt uit, maar qua functies is dat volgens mij wat je iig nodig hebt.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:20

Esumontere

Floep, banaan.

Voeding is zwaar overkill. Pak een 520W of 450W kwaliteitsvoeding (bv pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W).
Moederbord is nog veel zwaarder overkill. Een Z97 chipset zonder overclockbare processor is gewoon geld weggooien, en dan begin ik nog niet over de RoG-reeks en overpricedheid... pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 is een stukken betere keus.

Die SSD zou ik niet doen. pricewatch: Crucial BX100 250GB heeft meer opslag, betere kwaliteit en stroomuitval-beveiliging.

Tenslotte mist inderdaad de HDD? En zonder RAM gaat de PC ook bijzonder weinig doen. pricewatch: Crucial Ballistix Tactical BLT2C4G3D1608ET3LX0CEU is een goede keus.

Heb je de reviews: Desktop Best Buy Guide: mei 2015 doorgelezen?
Arunia schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:32:
Ander moederbord:
pricewatch: ASRock Fatal1ty H97 Killer
pricewatch: MSI Z87-G43 GAMING
pricewatch: Asus H81-Gamer

Scheelt een aardig bedrag en heeft ook jouw kleurstelling.
Ziet er misschien niet zo gelikt uit, maar qua functies is dat volgens mij wat je iig nodig hebt.
Waarom raad je Z87 en Z97 moederborden aan, als de TS aangeeft dat hij niet wil overclocken (en gezien zijn processorkeus dat ook niet kan?)

[ Voor 25% gewijzigd door Esumontere op 29-06-2015 14:38 ]

• Arunia
Esumontere schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:32:

Waarom raad je Z87 en Z97 moederborden aan, als de TS aangeeft dat hij niet wil overclocken (en gezien zijn processorkeus dat ook niet kan?)
Kleur stelling en dat het wellicht leuker oogt met het window in zijn gekozen behuizing.
Dat is wat ik zo snel even tegen kwam wat niet bijna 200 euro kost voor een moederbord.
Daarnaast was zijn eigen keuze ook een Z chipset. Je hoeft niet perse over te clocken om een Z chipset te rechtvaardigen.
Maar zoals ik al zei, ik heb gewoon gekeken wat overeen kwam met zijn kleurstelling.

[ Voor 19% gewijzigd door Arunia op 29-06-2015 14:54 ]

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Arunia schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:52:
[...]

Kleur stelling en dat het wellicht leuker oogt met het window in zijn gekozen behuizing.
Dat is wat ik zo snel even tegen kwam wat niet bijna 200 euro kost voor een moederbord.
Daarnaast was zijn eigen keuze ook een Z chipset. Je hoeft niet perse over te clocken om een Z chipset te rechtvaardigen.
Maar zoals ik al zei, ik heb gewoon gekeken wat overeen kwam met zijn kleurstelling.
Ah, vandaar :)

Verwijderd

Topicstarter
Ah, harde schijf en werkgeheugen is niet goed doorgekomen zie ik, zal ik zo even aanpassen. Wat is trouwens jullie idee over 8gb of 16gb werkgeheugen? Hoe lang zal 8gb nog genoeg zijn?

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:59:
Ah, harde schijf en werkgeheugen is niet goed doorgekomen zie ik, zal ik zo even aanpassen. Wat is trouwens jullie idee over 8gb of 16gb werkgeheugen? Hoe lang zal 8gb nog genoeg zijn?
De komende tijd is 8GB zat om te gamen. 16GB wordt pas nuttig als je veel videobewerking doet of bijvoorbeeld veel virtualisatie gebruikt. Omdat je dat niet aangeeft te doen kan je die 50 euro extra beter in je zak houden en gewoon een 8GB setje kopen. :)

• Arunia
2 reepjes van 4 GB voor een totaal van 8GB is meer dan genoeg. Kom je later te kort heb je uiteraard nog plek voor 2 meer waardoor je op 16GB uit komt.

Ikzelf heb 16GB omdat ik ook zo nu en dan filmpjes bewerk, maar voor mijn taken zou op zich 8 GB ook prima zijn.

Het aangegeven geheugen is prima om er in te zetten overigens.

Maar heb je een specifieke kleurstelling voor in je behuizing? Dit omdat je een venster hebt.

ps, mag ik zeggen dat je voor een nieuweling hier op het forum erg je best hebt gedaan op je topic?

[ Voor 10% gewijzigd door Arunia op 29-06-2015 15:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Arunia schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:02:
2 reepjes van 4 GB voor een totaal van 8GB is meer dan genoeg. Kom je later te kort heb je uiteraard nog plek voor 2 meer waardoor je op 16GB uit komt.

Ikzelf heb 16GB omdat ik ook zo nu en dan filmpjes bewerk, maar voor mijn taken zou op zich 8 GB ook prima zijn.

Het aangegeven geheugen is prima om er in te zetten overigens.

Maar heb je een specifieke kleurstelling voor in je behuizing? Dit omdat je een venster hebt.

ps, mag ik zeggen dat je voor een nieuweling hier op het forum erg je best hebt gedaan op je topic?
Uhh, kleurstelling heb ik eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht, wat zou je aanraden?

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
GTA V, weet niet of je dat gamed, maar zuipt lekker aan je ram. Zou gewoon 16 nemen als het budget het toestaat :+

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Drowzz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:06:
GTA V, weet niet of je dat gamed, maar zuipt lekker aan je ram. Zou gewoon 16 nemen als het budget het toestaat :+
Onzin. 8GB is zat, ook voor GTA V.

Verwijderd

Topicstarter
Setup is aangepast, zou het zo ongeveer goed moeten zijn? Bedankt voor alle hulp trouwens!

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:05:
[...]

Uhh, kleurstelling heb ik eigenlijk nog helemaal niet over nagedacht, wat zou je aanraden?
Wat je zelf mooi vindt. Ik vind het onzin om ~30 euro meer aan een moederbord uit te geven, puur omdat het rood/zwart is in plaats van groen/zwart. Maar dat moet je zelf weten :)

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:09:
Setup is aangepast, zou het zo ongeveer goed moeten zijn? Bedankt voor alle hulp trouwens!
Gaat zeker werken. pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6 kost hetzelfde, maar de audiochip is iets beter en je hebt net weer wat meer functies :)

• Drowzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-01 01:28
Esumontere schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:09:
[...]

Onzin. 8GB is zat, ook voor GTA V.
Niks onzin, heb het toch zelf ook :+ Beetje alt-tab erbij, en de computer hakkelt al een stuk meer :|

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Drowzz schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:10:
[...]

Niks onzin, heb het toch zelf ook :+ Beetje alt-tab erbij, en de computer hakkelt al een stuk meer :|
GTA V heeft een bekende memory leak (https://support.rockstarg...3328-GTA-V-PC-Memory-leak). Wordt vast binnenkort gefixt. Zonde om dan 50 euro extra uit te geven.

Verwijderd

Topicstarter
Setup wederom aangepast. Nu ik hier toch ben, wat zouden jullie aanraden qua monitor?

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

De pricewatch: Samsung S24D590PL Zwart is een uitstekende monitor voor een goede prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Zou ik niet eerder een 120hz monitor nemen met deze computer?

• Arunia
Tja, ik zweer gigantisch bij Dell schermen en dan vooral de Ultrasharp, maar dat doe je dan meer voor de kleurechtheid etc.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:19:
[...]

Zou ik niet eerder een 120hz monitor nemen met deze computer?
Kan je doen. Kost een hoop meer, en in de meeste games ga je geen 120 fps redden, waar je je dan enkel aan gaat ergeren.

Verwijderd

Topicstarter
Oke, allemaal heel erg bedankt, ik weet denk ik genoeg zo. Alleen nog even kijken waar ik het ga bestellen, zou namelijk het liefst alles bij dezelfde winkel bestellen natuurlijk als het niet teveel verschilt in prijs.

• Arunia
1270 bij 2 winkels of 1308 bij 1 winkel.

Je kunt bij je wensenlijst onderaan op de knop "bestelkosten berekenen" klikken.
Daarna kun je rechts aangeven welke winkels te negeren en hoeveel winkels max. Kies je dus voor 1, dan krijg je de goedkoopste optie.

Snelste methode is alles bij 4allshop behalve de grafische kaart. Die bestel je bij Azerty.
Die grafische kaart is namelijk niet beschikbaar op dit moment bij 4allshop.
De vraag is hoelang die er over doet.
De laatste optie kost je ongeveer 1316 euro.

Overigens, heb je al een toetsenbord en muis?

[ Voor 111% gewijzigd door Arunia op 29-06-2015 15:35 ]

• rubenkemp
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 27-10 20:33
Het octane setje van cooler master is met z'n 40 euro een goede keus voor een setup als deze!
Pagina: 1