Voor een eigen project wil ik een functioneel ontwerp schrijven. Ik wil dit project gaan uitvoeren voor mijn komende semester, maar school wil eerst een FO zien zodat zij kunnen de schaal etc. kunnen inschatten. Op tweakers kwam ik een topic uit 2002 tegen met wat informatie, maar dat is wellicht al veroudert en via google voornamelijk voorbeelden van FO's waar best nog wat info uit te halen was.
Ik heb als volgt,
Zijn er nog zaken die ik over het hoofd zie die ik eventueel zou kunnen toevoegen aan mijn FO?
Ik heb als volgt,
- Doel van het product
- Uitleggen wat het product doet, wie de gebruikers zijn, waarom het product gebruikt zal worden.
- Mobile first
- Ik gebruik de mobile first filosofie en wil daar uitleg/redernering over geven
- Features
- Welke features er in het product verwerkt worden, denk aan een search/login/vrienden toevoegen etc.
- User cases
- Door middel van een aantal user cases wil ik tekstueel inzicht geven in wat verschillende gebruikers op verschillende apparaten zouden kunnen doen. Bijvoorbeeld het delen van een review via social media op een desktop of het toevoegen van een review via een smartphone.
- Workflow
- In dit hoofdstuk wil ik van de features diagrammen maken met hoe bepaalde acties uitgevoerd moeten worden en wat er gebeurd als de gebruiker een fout maakt.
- Wireframes
- Met de wireframes wil ik de basislijnen voor het product uitzetten zodat de lezer een voorbeeld kan krijgen van het product
- Sitemap
- De sitemap laat zien welke pagina's er gemaakt zijn en hoe de gebruiker daar kan komen.
Zijn er nog zaken die ik over het hoofd zie die ik eventueel zou kunnen toevoegen aan mijn FO?
Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps