Beste Tweakers, ik heb besloten om zelf een PC te gaan bouwen, dus ik maak een topic aan omdat ik benieuwd ben naar jullie mening.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn nieuwe PC gaan gebruiken om te gaan gamen. Aangezien ik van huis uit een consolegamer ben, zullen games in 1080p met meer dan 30fps al voldoende zijn voor mij. Ik wil wel een beetje recente games spelen, maar ik hoef geen high-end gaming PC (vandaar mijn budget van 1000 euro).
Omdat ik geen draad voor een netwerkaansluiting kan trekken naar de zolder waar deze pc komt te staan zal ik wel via wifi verbinding moeten maken. Ik game overigens niet online, dus dat scheelt in elk geval
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had als richtlijn zo'n 900 euro, maar aangezien ik alle randapparatuur ook nog moet kopen maakt het mij niet uit als ik daar iets boven zit. Ik hou nu zo'n 1000 euro als budget aan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf nog geen componenten of randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD voor snelheid en een harde schijf voor de opslag. Een videokaart die recente games kan afspelen, maar dit hoeft niet per se op de allerhoogste resolutie in meer dan 60fps.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag jullie mening, ik heb ook nog een paar vragen.
Ga je overklokken?
Nee.
Dus bij dezen, het systeem dat ik m.b.v. de pricewatch heb samengesteld:
Nog enkele vragen:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn nieuwe PC gaan gebruiken om te gaan gamen. Aangezien ik van huis uit een consolegamer ben, zullen games in 1080p met meer dan 30fps al voldoende zijn voor mij. Ik wil wel een beetje recente games spelen, maar ik hoef geen high-end gaming PC (vandaar mijn budget van 1000 euro).
Omdat ik geen draad voor een netwerkaansluiting kan trekken naar de zolder waar deze pc komt te staan zal ik wel via wifi verbinding moeten maken. Ik game overigens niet online, dus dat scheelt in elk geval
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik had als richtlijn zo'n 900 euro, maar aangezien ik alle randapparatuur ook nog moet kopen maakt het mij niet uit als ik daar iets boven zit. Ik hou nu zo'n 1000 euro als budget aan.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb zelf nog geen componenten of randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een SSD voor snelheid en een harde schijf voor de opslag. Een videokaart die recente games kan afspelen, maar dit hoeft niet per se op de allerhoogste resolutie in meer dan 60fps.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag jullie mening, ik heb ook nog een paar vragen.
Ga je overklokken?
Nee.
Dus bij dezen, het systeem dat ik m.b.v. de pricewatch heb samengesteld:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,50 | € 179,50 |
| 1 | ASRock B85 Pro4 | € 70,49 | € 70,49 |
| 1 | MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G | € 207,95 | € 207,95 |
| 1 | WD Blue WD10EZEX, 1TB | € 50,95 | € 50,95 |
| 1 | Corsair Carbide 330R Blackout Edition | € 92,66 | € 92,66 |
| 1 | Linksys AE3000 | € 24,04 | € 24,04 |
| 1 | Asus VS229HA Zwart | € 108,20 | € 108,20 |
| 1 | Logitech MK270 QWERTY | € 24,95 | € 24,95 |
| 1 | Corsair Vengeance Pro CMY8GX3M2A1866C9 | € 58,95 | € 58,95 |
| 1 | Cooler Master V450 Semi-Modular | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Crucial BX100 250GB | € 82,95 | € 82,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 968,59 | |
Nog enkele vragen:
- Is een voeding van 450 watt voldoende voor dit systeem?
- Ik heb de processor uitgezocht op basis van de BBG. Waarom zou bijvoorbeeld deze processor (http://tweakers.net/price...-pentium-g3240-boxed.html) niet geschikt zijn om te gamen? Ik weet dat ik me niet blind moet staren op het aantal Ghz, maar verder kan ik hier niets over vinden.
- Als ik mijn TV via de HDMI-aansluiting op de videokaart aansluit, zou ik dan ook het geluid naar mijn tv kunnen sturen via deze HDMI aansluiting?
- Wat vinden jullie van dit systeem, uitgaande van mijn budget?