Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willson
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 17:40
Hi Tweakers,

Allereerst ben ik niet geheel zeker of deze vraag in dit topic hoort. Mocht dit niet het geval zijn, verplaats deze dan gerust.

Mijn vraag is als volgt: Enige tijd geleden ben ik een winkel binnen gelopen waarna ik een bericht op mijn smartphone kreeg met daarop een aanbieding.

Ik vermoed dat dit via NFC of bluetooth is verzonden. Nu ben ik op zoek naar een dergelijk systeem dat SMS berichten / of andere soort notificaties naar mobile devices stuurt wanneer ze binnen een radius van de "beacon' komen.

Ik heb even met Beaconic gespeeld, echter lijkt het er op dat dit enkel werkt met de bijgeleverde app. Je moet dus eerst een App installeren alvorens je berichten kan ontvangen. Dit verslaat in onze use case z'n doel.

Zijn er Tweakers hier die bekend zijn met dergelijke systemen en/of mij in de goede richting kunnen wijzen? In dit geval is Google niet bepaald mijn vriend ;-)

Hulp is meer dan welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:18

André

Analytics dude

Dit kan niet. Anders zou het wel heel makkelijk zijn om alle 06 nummers binnen 5 meter van je vandaag even op te vragen en een SMS te sturen. Dat zou perfect zijn als je een mooie meid ziet, maar privacy technisch niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willson
Dan vraag ik me toch af hoe ik destijds een notificatie op mijn telefoon kreeg, in dit geval bij de MediaMarkt volgens mij.

Ik had ook het idee dat het via bluetooth ging en niet zo zeer via SMS.

Mochten er nog andere zijn die mij de juiste richting op kunnen wijzen dan verneem ik dat graag! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:48

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het zouden best cell notifications kunnen zijn, maar dat lijkt me heel sterk. Ik denk dat 99% van de ontvangers dat als zeer storend ervaren.

Weet je trouwens zeker dat het hier niet ging om een app als Scoupy oid welke jij, of je provider, op je telefoon gezet heeft?

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

http://www.btframework.com/artproxy.htm
Zoiets? (Geen ervaring mee, dank@Google).

( * F_J_K blij dat hij standaard Bluetooth uitzet :P )

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willson
@Janoz
Ik ben er zeker van dat er geen app op mijn telefoon is geinstalleerd die dit afhandeld.

@F_J_K
Bedankt, ik denk dat dit redelijk overeenkomst met wat ik zoek. Ik zal mijn bevindingen later posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:03

JJ93

Error 418

Heb je de MediaMarkt app niet toevallig geïnstalleerd? Je kan nu ziet zomaar berichten sturen naar iemands telefoon op basis van NFC, SMS, of Bluetooth. Dan zul je eerst een app moeten installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willson
Bij deze de bevinden van btframework wat F_J_K voorstelde.

Helaas is deze app niet geschikt. 1) omdat het enkel met non-iphones werkt en 2) omdat je een afbeelding krijgt gepushed als een bestand wat je dient te accepteren.

Ik zie dus iets wat voor alle mobiele apparaten werkt op basis van een textbericht.

Suggesties blijven welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azerty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:24
Ga het eens vragen in de winkel waar je bent geweest?
Pagina: 1