Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-05 14:29
Beste,

Ik heb de volgende setup staan:

PHILIPS 47PFL5038H/12 LED TV

(HDMI 1.4)

Harman Kardon BDS680 5.1 home cinema set

(3x HDMI 1.4)

PS4 / RPi2 / HUMAX IRHD-5300C

De Philips tv zit middels HDMI gekoppeld op de HDMI ARC poort van de HK en tevens is er een
digitaal coaxiaal kabel tussen de TV en de HK aanwezig om het geluid van de TV over de HK te kunnen spelen, ARC werkt niet tussen beide apparaten.

Ik heb alles naar mijn idee correct aangesloten en wanneer ik de TV, Humax en HK aanzet om TV te willen kijken gebeurt het volgende:
- TV start op
- HK start op
- Humax start op
- +- 10 seconde goede beeldweergave
- GROEN BEELD (geluid en beeldweergave stopt)

Wanneer ik dan de HDMI kabel aan achterzijde van de Humax eruit trek en weer terug plaats verschijnt er na enkele tellen weer beeld op de TV.

Hetzelfde met radio afspelen. Zet ik de Humax en HK aan dan begint de radio te spelen. Na +-10sec valt het geluid weg (TV heb ik dan uit staan dus zie geen groen beeld).
Als de radio gestopt is en ik zet de TV aan, of trek de HDMI uit de Humax en plaats weer terug dan werkt het weer!

Het probleem doet zich niet voor als de Humax direct op de TV is aangesloten voor zover ik heb kunnen testen.

Ik heb al diverse HDMI poorten op de TV geprobeerd en heb de Humax al in een andere HDMI poort van de HK gestoken maar helaas zonder resultaat.

Ziggo geeft via de ZiggoWebCare aan te denken aan een Handshake probleem...

Weet iemand hier raad mee/de oplossing voor?

Dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gosse adema
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:02
Soortgelijk beeld-probleem gehad met een Humax 5050 en een samsung tv. Af en toe een groen beeld na opstarten. Oplossing hiervoor kan zijn dat je de Humax op een niet HD-kanaal laat starten (bijvoorbeeld 24 kitchen).

DIY

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-05 23:58
Heb soms hetzelfde probleem met mijn Philips 24PES0001D i.c.m. Humax IRHD-5000C en Pioneer VSX-920k
Ik gebruik een Logitech Harmony en over het algemeen wanneer dit probleem zich voordoet druk ik simpel op de 'help' knop. Wat de Harmony dan doet is de TV nogmaals instellen op HDMI 1 (waar de receiver op binnen komt)
De Reveicer nogmaals op HDMI 1 (waar de Humax op binnen komt) en de Humax op TV (maar dat staat ie dan al dus dan reageert ie daar niet op)
Ergo, bij mij helpt het als ik de tv nogmaals op HDMI1 zet (terwijl deze daar al op staat) op een of andere manier schakelt deze dan wel goed door.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Dank voor jullie reacties.

@gosse adema
Het is ook wanneer ik de Humax opstart in de 'radio' modus, ik zal eens proberen met een niet-HD zender

@DonJunior
Klinkt logisch, dat ga ik vanavond eens proberen! Een Harmony (Touch) afstandsbediening staat nog op de planning want het wemelt van de afstandsbedieningen.

EDIT:
Heb getest op de manier zoals DonJunior hem omschreef: na het vastlopen een ander HDMI kanaal selecteren op de HK, dit lijkt de ene keer wel en de andere keer niet te werken.

Allemaal erg leuk wat de ZiggoWebCare mij vraagt maar een beetje speurwerk resulteert al snel in de wetenschap dat er geen SCART op de BDS680 (BDS580 is receiver) aanwezig is!

We zoeken verder....

ZiggoWebCare vraag mij om te proberen via een SCART aansluiting, dit om een eventueel Handshake probleem uit te stellen. Dit schijnt vaak een probleem te zijn i.c.m. PHILIPS TV's.

[ Voor 27% gewijzigd door DeeleNL op 29-06-2015 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 15:56
Welke kwaliteit HDMI kabel heb je in het systeem?
Ik zie dit wel vaker gebeuren bij kabels die kwalitatief niet al te best zijn.
Misschien kan je met een winkel in de buurt bespreken of je een andere kabel kan testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Ik heb een tijd geleden via iBood.com een deal gekocht van Philips HDMI 2.0 kabels;

TV - Receiver = HDMI 2.0
Receiver - Humax = HDMI 1.4
Receiver - RPi 2 = HDMI 2.0
Receiver - PS4 = HDMI 1.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarce
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-05 15:56
Dillenvd schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 14:43:
Ik heb een tijd geleden via iBood.com een deal gekocht van Philips HDMI 2.0 kabels;

TV - Receiver = HDMI 2.0
Receiver - Humax = HDMI 1.4
Receiver - RPi 2 = HDMI 2.0
Receiver - PS4 = HDMI 1.4
Dan mag je idd verwachten dat het met de kwaliteit wel goed zit...

Heeft de receiver een optie voor doorgave in standby? Dat kan je ook nog even proberen. De Humax krijgt dan altijd de EDID informatie van het scherm door, en zou goed moeten blijven werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-05 16:38
Had ik een aantal jaar geleden ook regelmatig. Simpelweg opnieuw opstarten deed de trick. Heeft te maken met in en outputs die even opnieuw opgepakt moeten worden.

edit: sorry eerste post niet helemaal gelezen. Handshake inderdaad. Wellicht dat het aan je versterker ligt?

[ Voor 25% gewijzigd door Malt007 op 30-06-2015 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeleNL
Zoals ik aangaf is het af lijkt het probleem opgelost te zijn wanneer ik (een aantal keer) een ander HDMI kanaal selecteer via mijn versterker en weer terug zet op het kanaal waar de humax op zit.

Vreemde is:
Wat ALTIJD werkt is; De TV inschakelen voor een paar seconden en weer uitzetten, het geluid wordt dan EVEN onderbroken maar gaat daarna gewoon verder en valt niet meer uit.. maar laat duidelijk zijn dat dit niet de oplossing is ;)

[ Voor 6% gewijzigd door DeeleNL op 01-07-2015 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flexboy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-05 16:34
Je kunt ook nog proberen (misschien heb je dat al) om de "slaap" stand van je Humax anders te zetten.
De Humax heeft met sommige apparaten problemen met de HDMI handshake.
Als je de Humax in de maximale stroom bespaarstand zet (als deze niet in gebruik is), dan zal bij het aan zetten van de Humax er opnieuw een handshake uit gevoerd worden.
Laat je de Humax in standbye staan, dan zal bij "aanzetten" er geen nieuwe handshake plaats vinden. Nu zou je tv niet meer op groen moeten springen. Nadeel is wel dat de Humax nu meer stroom verbuikt in standbye. Voor mij weegt dat niet op tegen de HDMI problemen.

Ik heb een LG televisie, een Humax 5200 en een marantz receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Humax 5200 met een Sony TV en een Denon versterker. Meerdere apparaten via HDMI doorgelust op versterker.

Heel af en toe ook een groen beeld, moet dan de stroom van de versterker en TV afgooien en weer aanzetten om weer beeld te krijgen. Ik zie dan wel dat de TV geluidsbron op TV lokaal staat als het gebeurt(dus geluid uit TV ipv versterker).

Zoals aangegeven lijkt het op een HDMI handshake die niet altijd goed lijkt te gaan.
Het is ook eens gebeurt toen ik de volgorde van TV/versterker/Humax in een bepaalde volgorde aanzette

[ Voor 16% gewijzigd door Breezers op 01-07-2015 11:49 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Pagina: 1