Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Word 2013] alleen gevulde delen printen, dmv. vinkje?

Pagina: 1
Acties:

• Joost.B
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10 19:25
Ik probeer in eerste instantie een (non VBA) oplossing te vinden om opties mee te geven in word zoals onderstaande afbeelding. Het probleem waar ik tegen aanloop is dat ik relatief veel offertes uitstuur waar bepaalde standaard opmerkingen soms op van toepassing zijn. Ik heb ze zelf niet continu nodig dus wat ik probeer is het gros van de opmerkingen erin te zetten en deze aan/uit te kunnen vinken. Dus ze blijven in de offerte staan maar wanneer ik print of exporteer dan zijn alleen de aangevinkte opmerkingen zichtbaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.stabubestek.nl/images/duntext.jpg

Omdat het in principe een oplossing is bestaande uit hele basale termen kom ik met google niet heel ver..

Bestaat een dergelijke optie standaard binnen Word? Ik probeer VBA zo lang mogelijk te vermijden maar krijg steeds meer het idee dat ik het daar echt in moet gaan zoeken.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Je screenshot maakt mij niet duidelijk wat je zoekt (edit: zegt dat enkel de aangevinkte regels worden geexporteerd naar de pdf oid.). Maar suggereert ook dat je geen Word wilt, maar een meer gestructureerde manier van werken. Bijv. een CMS die tbv de potentiële klant .pdf exporteert.

Maar goed; in Word kan je tekst als verborgen aanmerken. Dan zie je ze niet (en kan je ze naar wens wel of niet printen). http://www.technipages.com/word-how-to-hide-or-unhide-text waar je het natuurlijk netjes met opmaakprofielen wilt doen en niet door paragrafen handmatig te verbergen.

In Word instellen dat je verborgen tekst wel ziet maar niet print zou ik overigens niet doen, dat gaat eens fout als je vergeet te hiden/unhiden.

[ Voor 6% gewijzigd door F_J_K op 29-06-2015 08:49 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Joost.B
Wat je in de screenshot ziet is bijvoorbeeld 'Metselwerkverband: halfsteens'. Wat ik dan wens is daaronder nog 3 opties als bv: 'Metselwerkverband: wildverband', en dat ik dan o.b.v. het vinkje kan aanvinken welke ik 'actief' wil maken om te printen.

Het verbergen heb ik wel gezien alleen moet ik daarvoor 4 a 5 x klikken en ik zoek een snellere optie.

Wat ik nu doe is een groot word document met alle standaard teksten erin. Kopiëren en plakken dus.

--

Misschien moet ik de Title beter hernoemen naar 'Meerkeuze opties in word-document'. If only there was a mod..

[ Voor 11% gewijzigd door Joost.B op 29-06-2015 08:53 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

If only there was a mod..
:+ Maar ik ben zo vrij geweest er iets anders van te maken. Bij Word meerkeuze-opties denk ik aan een vinkenlijstje zonder logica erachter. (edit: als je het niets vindt dan passen we het graag aan, dan ajb even via Rapporteer, ik ben waarschijnlijk de komende uren uit de lucht).

-

Overigens kost verbergen 0 keer klikken: ctrl-shft-h.

Je kunt inderdaad de opmaak van een tekst (dus ook het verborgen-maken) laten afhangen van een vinkje. Maar dan met VBA...

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 29-06-2015 09:21 . Reden: dtdtdtdtttt ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Joost.B
Stukken beter omschreven inderdaad. Thanks.

Toch VBA erbij pakken dus..