Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 00:12
Ik heb onlangs dus een Mede8er MED400X2S gekocht voor het streamen van films ed naar de tv.

Heb de zaak netjes aangesloten (utp kabel) naar de router en had verwacfht dat de verdere installatie dan ook een makkie zou zijn. Nou niet dus !! |:(
Kreeg wel prachtig het netwerk en de schijven in beeld, maar op het moment dat ik verder wilde kreeg ik de vraag: voor in Netwerkid en wachtwoord.

Dus aan het zoeken geweest en volgens de meesten moet je dan de pc naam in voeren. Zo gezegd zo gedaan, maar helaas.
Toen de schijven en netwerkinstellingen nagelopen, wachtwoord uitegezet en alle schijven gedeeld met volledige toegang: weer niets !!
De enige schijf die ik wel kan benaderen is m'n WD externe schijf 8)7
Heb de instellingen van die nagekeken en zie geen verschillen met de interne schijven.

Wie o wie kan mij verder helpen, ben in staat om mediaplayer het raam uit te keilen.....
(ps OS is Windows 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 09:53

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je moet een wachtwoord hebben, je kan gewoon netplwiz gebruiken als je zelf geen wachtwoord in wilt vullen als je computer opstart. Die Mede8er dingen hebben wel meer problemen met netwerk shares e.d. zowel de 'NAS' functie van het apparaat zelf als het benaderen van windows shares zonder wachtwoord.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Het lijkt mij eerder dat jij moeite hebt met Windows netwerk shares aanmaken dan met de mediaplayer. Ik heb heb 2 mede8ers hier staan en heb nog nooit problemen gehad, ondanks dat ik met regelmaat shares, servers,computers en NAS heb verandert.

Check eens je firewall instellingen en zet eens UDP aan ?

[ Voor 11% gewijzigd door Breezers op 29-06-2015 08:47 ]

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utbone
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:31
You-Suk schreef op maandag 29 juni 2015 @ 08:21:
Ik heb onlangs dus een Mede8er MED400X2S gekocht voor het streamen van films ed naar de tv.

Heb de zaak netjes aangesloten (utp kabel) naar de router en had verwacfht dat de verdere installatie dan ook een makkie zou zijn. Nou niet dus !! |:(
Kreeg wel prachtig het netwerk en de schijven in beeld, maar op het moment dat ik verder wilde kreeg ik de vraag: voor in Netwerkid en wachtwoord.

Dus aan het zoeken geweest en volgens de meesten moet je dan de pc naam in voeren. Zo gezegd zo gedaan, maar helaas.
Toen de schijven en netwerkinstellingen nagelopen, wachtwoord uitegezet en alle schijven gedeeld met volledige toegang: weer niets !!
De enige schijf die ik wel kan benaderen is m'n WD externe schijf 8)7
Heb de instellingen van die nagekeken en zie geen verschillen met de interne schijven.

Wie o wie kan mij verder helpen, ben in staat om mediaplayer het raam uit te keilen.....
(ps OS is Windows 7)
Stappenplan:
  1. maak een nieuwe gebruiker met een wachtwoord aan in windows, daarna share aanmaken en gebruiker toevoegen.
Voor wat betreft die extern schijf, die valt buiten het besturingssysteem, dus geen policy van windows = toegang

U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt