Toon posts:

Hulp met upgraden PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik wil mijn huidige pc wat upgraden zodat alles wat smoother runned. Ik hoef niet de nieuwste games op ultra te kunnen spelen maar denk bijvoorbeeld aan League of Legends op max en ook dat ik een lange tijd fatsoenlijk kan gamen zonder te upgraden.

Huidige setup:
CPU: Intel Core 2 Quad Q8400 @ 2.66GHz
RAM: 4,00GB Dual-Channel DDR2 @ 399MHz (5-5-5-18)
MB: Gigabyte Technology Co., Ltd. EP35-DS3 (Socket 775)
GPU: 1024MB ATI AMD Radeon HD 7700 Series (Gigabyte)
HD: 931GB Western Digital WDC WD10EZEX-00RKKA0 ATA Device (SATA)
PSU: Corsair CX430 430W 80 Plus Bronze

Eerst dacht ik er aan om alleen mijn videokaart en ram te upgraden maar als ik DDR3 geheugen wil moet ik weer een nieuw moederbord en ook weer een nieuwe processor.

Ik zat te denken aan:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4460 Boxed€ 179,50€ 179,50
1ASRock B85M Pro4€ 64,51€ 64,51
1MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING€ 145,95€ 145,95
1Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU€ 50,51€ 50,51
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 440,47

Ik weet alleen niet wat nu slim is. Moet ik misschien meer investeren in een videokaart? Of zit ik dan weer met mijn voeding? Kan ik op iets besparen? Is er iets overkill of is er iets te zwak voor de rest? Ik heb er weinig verstand van :P Voorkeuren van merken heb ik niet, al neig ik wel eerder naar Nvidia qua videokaart omdat mijn huidige Radeon wel eens raar doet. (Opeens 40 seconden lang zwart scherm tijdens het gamen bijvoorbeeld)

Bedankt voor het lezen.

Post 1:
Updated met lijstje. Mijn budget is ongeveer max €475, maar natuurlijk het liefste minder. Ik zal eens even aandachtig naar Vraag & Aanbod kijken. Alleen als ik dus een duurdere en krachtigere videokaart pak moet ik waarschijnlijk ook weer investeren in een betere voeding. (toch?) En dan kom ik dus nog duurder uit.

Post 2:
Het is niet alleen League maar ik heb ook nog spellen als Skyrim, Borderlands 2, Bioshock Infinite die ik wil spelen. En Runescape waar ik in goede fps wil vidden. En dat terwijl ik ook skype, teamspeak, spotify etc. en eventueel streams aan heb.

Oke, dus als ik het goed begrijp is het slimste om nu mijn cpu, mobo en geheugen te upgraden. En ook een SSD? Van wat ik hoor is een SSD voornamelijk om dingen (voornamelijk Windows) snel op te starten? Daar geef ik namelijk niet zo veel om. Correct me if I'm wrong. :P

Post 3:
Aha, duidelijk. Ik houd het voor nu dan op:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 201,01€ 201,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 431,02

Ik zag dat de 4590 werd aangereden bij mainstream-gamesysteem januari en maart. Ik vind het niet erg om hierop 20 euro extra te investeren. Alleen misschien heb ik er wel niks aan omdat het overkill is. Ik ben in ieder geval niet van plan om te overklokken.

Ik twijfel nu dus tussen die twee processors.

Mijn grootste probleem is echter een moederbord. Ik weet dat het dus een 1150 socket nodig heeft en minimaal plek voor 2x 4GB DDR3. Ik weet niet echt waar ik nou precies naar moet kijken. Ik heb niet heel veel eisen hiervoor, graag een fatsoenlijke geluids- en netwerkkaart. Iemand advies?

Die Gigabyte G1 Sniper B6 ziet er goed uit maar ik heb het idee dat dat een overkill is voor wat ik nodig heb.

Dan kijk ik later nog wel of ik mijn videokaart upgrade en eventueel een SSD koop.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2015 13:47 ]

• Marco1994
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14:45
Als ik jou was zou ik proberen on de gpu 2e hands te scoren, er zijn genoeg AMD 280's met garantie te scoren voor een leuke prijs

• Vini-Vidi-Vici
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 15-05-2024
Wat is je budget?

-

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• JoepD
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-11 14:45
Inderdaad even een lijstje maken, dat is wat handiger voor iedereen. Verder zou ik voor een tweedehands videokaart gaan, namelijk een HD 7950/HD 7970/R9 280/R9 280X. Veel meer power voor het geld. Zie hier.

[ Voor 4% gewijzigd door JoepD op 29-06-2015 11:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Updated met lijstje. Mijn budget is ongeveer max €475, maar natuurlijk het liefste minder. Ik zal eens even aandachtig naar Vraag & Aanbod kijken. Alleen als ik dus een duurdere en krachtigere videokaart pak moet ik waarschijnlijk ook weer investeren in een betere voeding. (toch?) En dan kom ik dus nog duurder uit.

• MK_
  • Niet online

MK_

LoL is geen uber-zwaar spel, een AMD 7700-serie (7750/7770/7790) is ruim voldoende om dit 1080p @ 60fps te spelen op de hoogste settings. Een nVidia GTX750Ti is geen grote update van wat je nu hebt als GPU, zijn geld niet waard.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Thomg
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17:22

Thomg

Aww yiss

Hier lijkt me een cpu/mobo/geheugen upgraden beter op zijn plaats, een upgradeset.

Videokaart eruit, ssd erin.

En, zoals gewoonlijk, log het eerst ff.
Zie je dat de gpu telkens op 100% staat?
GPU upgrade nodig.
CPU (core) staat telkens tegen de 100%?
CPU upgrade nodig.

• TheAncientDovah
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 13:42

TheAncientDovah

Meester in de kunsten van...

Sowieso een SSD plaatsen, het moederbord, de processor en het geheugen vervangen.

De videokaart is niet alles, maar voldoet nog.

pricewatch: Intel Core i5-4460 Boxed
pricewatch: Gigabyte G1.Sniper B6
pricewatch: Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU
pricewatch: Samsung 850 EVO 120GB

SSD kan eventueel groter, en het bordje mag misschien goedkoper, weet namelijk niet precies wat je nodig hebt

Meester in de kunsten van...

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:05

Tribits

Onkruid vergaat niet

Het zal er al met al denk ik nog al sterk vanaf hangen welke games er naast League of Legends nog meer gespeeld worden. Voor andere moderne games zitten eigenlijk zowel de CPU als de GPU tegen de minimum requirements aan, dus als het echt een toekomstbestendig gamesysteem moet worden is het misschien zinvoller naar iets compleet anders te kijken en dit systeem als leuk kantoor PC'tje of zo te verkopen.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• Sjitter
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 25-11 14:28
Als je alleen league of legends speelt kan je je huidige setup gewoon houden en enkel de videokaart aanpassen. Ik heb toevallig een maand geleden tijdelijk met dezelfde cpu & ram league moeten spelen omdat mijn game pc kapot was. Ik had alleen een GTX 660 erin zitten en ik draaide alles op max met 130 fps.

Verwijderd

Topicstarter
Het is niet alleen League maar ik heb ook nog spellen als Skyrim, Borderlands 2, Bioshock Infinite die ik wil spelen. En Runescape waar ik in goede fps wil vidden. En dat terwijl ik ook skype, teamspeak, spotify etc. en eventueel streams aan heb.

Oke, dus als ik het goed begrijp is het slimste om nu mijn cpu, mobo en geheugen te upgraden. En ook een SSD? Van wat ik hoor is een SSD voornamelijk om dingen (voornamelijk Windows) snel op te starten? Daar geef ik namelijk niet zo veel om. Correct me if I'm wrong. :P

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18-11 20:28
Een Solid State Drive zal inderdaad voornamelijk voor een sneller werkend systeem zorgen waardoor de laad tijden van Windows, programma's en games flink verkort worden, fps voordeel zal je er niet echt mee halen.

Wil je toch een SSD zou ik in jou geval gaan voor de budget Crucial BX100 120GB.
Evengoed een hele verbetering ten opzichte van je huidige HD met Power Loss Protection.

[ Voor 6% gewijzigd door Cowamundo op 29-06-2015 23:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
Aha, duidelijk. Ik houd het voor nu dan op:

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4590 Boxed€ 201,01€ 201,01
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 431,02

Ik zag dat de 4590 werd aangereden bij mainstream-gamesysteem januari en maart. Ik vind het niet erg om hierop 20 euro extra te investeren. Alleen misschien heb ik er wel niks aan omdat het overkill is. Ik ben in ieder geval niet van plan om te overklokken.

Ik twijfel nu dus tussen die twee processors.

Mijn grootste probleem is echter een moederbord. Ik weet dat het dus een 1150 socket nodig heeft en minimaal plek voor 2x 4GB DDR3. Ik weet niet echt waar ik nou precies naar moet kijken. Ik heb niet heel veel eisen hiervoor, graag een fatsoenlijke geluids- en netwerkkaart. Iemand advies?

Die Gigabyte G1 Sniper B6 ziet er goed uit maar ik heb het idee dat dat een overkill is voor wat ik nodig heb.

Dan kijk ik later nog wel of ik mijn videokaart upgrade en eventueel een SSD koop.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand suggesties? Sorry voor de bump, weet niet of het is toegestaan. :P

• MK_
  • Niet online

MK_

Daar was ik het niet mee eens, maar goed. Volgens mij is dat alleen maar gedaan om het budget op te vullen. Zonde, en dat in een BBG... 8)7

Maar goed, daar ga ik even niet verder op in :) Fijn de i5 4460 nemen, verschil merk je niet behalve in je portemonnee ;)

Wat versta je onder een goede geluidskaart en netwerkkaart? Met €25 speakertjes merk je het verschil tussen de AsRock B85M Pro4 en G1.Sniper B6 niet ;)

Bumps mogen eigenlijk pas na 24 uur >:)

Verwijderd

Topicstarter
MK1998NL schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:58:
[...]

Daar was ik het niet mee eens, maar goed. Volgens mij is dat alleen maar gedaan om het budget op te vullen. Zonde, en dat in een BBG... 8)7

Maar goed, daar ga ik even niet verder op in :) Fijn de i5 4460 nemen, verschil merk je niet behalve in je portemonnee ;)

Wat versta je onder een goede geluidskaart en netwerkkaart? Met €25 speakertjes merk je het verschil tussen de AsRock B85M Pro4 en G1.Sniper B6 niet ;)

Bumps mogen eigenlijk pas na 24 uur >:)
Dan neem ik mooi de 4460 :)
Waarschijnlijk zal dat inderdaad niet veel uitmaken. Het geluid op mijn huidige is goed zat dus waarschijnlijk is het alleen maar beter. Maar waar moet ik verder nog op letten? Wat zou jij me aanraden? Ik hoef geen mega high-end moederbord, wat ik nu heb is eigenlijk prima behalve de socket en ram etc.

Oeps :o

• MK_
  • Niet online

MK_

De B85M Pro4 raad ik normaliter aan als allround bordje, en heeft eigenlijk alles wat je nodig hebt. De G1.Sniper B6 is dan weer een super deluxe bordje, of je de extra features gebruikt is een 2de :) Ik zou gewoon de B85M Pro4 nemen, de ALC892 is prima.

Pagina: 1