Hey, ik wil mijn huidige pc wat upgraden zodat alles wat smoother runned. Ik hoef niet de nieuwste games op ultra te kunnen spelen maar denk bijvoorbeeld aan League of Legends op max en ook dat ik een lange tijd fatsoenlijk kan gamen zonder te upgraden.
Huidige setup:
CPU: Intel Core 2 Quad Q8400 @ 2.66GHz
RAM: 4,00GB Dual-Channel DDR2 @ 399MHz (5-5-5-18)
MB: Gigabyte Technology Co., Ltd. EP35-DS3 (Socket 775)
GPU: 1024MB ATI AMD Radeon HD 7700 Series (Gigabyte)
HD: 931GB Western Digital WDC WD10EZEX-00RKKA0 ATA Device (SATA)
PSU: Corsair CX430 430W 80 Plus Bronze
Eerst dacht ik er aan om alleen mijn videokaart en ram te upgraden maar als ik DDR3 geheugen wil moet ik weer een nieuw moederbord en ook weer een nieuwe processor.
Ik zat te denken aan:
Ik weet alleen niet wat nu slim is. Moet ik misschien meer investeren in een videokaart? Of zit ik dan weer met mijn voeding? Kan ik op iets besparen? Is er iets overkill of is er iets te zwak voor de rest? Ik heb er weinig verstand van
Voorkeuren van merken heb ik niet, al neig ik wel eerder naar Nvidia qua videokaart omdat mijn huidige Radeon wel eens raar doet. (Opeens 40 seconden lang zwart scherm tijdens het gamen bijvoorbeeld)
Bedankt voor het lezen.
Post 1:
Updated met lijstje. Mijn budget is ongeveer max €475, maar natuurlijk het liefste minder. Ik zal eens even aandachtig naar Vraag & Aanbod kijken. Alleen als ik dus een duurdere en krachtigere videokaart pak moet ik waarschijnlijk ook weer investeren in een betere voeding. (toch?) En dan kom ik dus nog duurder uit.
Post 2:
Het is niet alleen League maar ik heb ook nog spellen als Skyrim, Borderlands 2, Bioshock Infinite die ik wil spelen. En Runescape waar ik in goede fps wil vidden. En dat terwijl ik ook skype, teamspeak, spotify etc. en eventueel streams aan heb.
Oke, dus als ik het goed begrijp is het slimste om nu mijn cpu, mobo en geheugen te upgraden. En ook een SSD? Van wat ik hoor is een SSD voornamelijk om dingen (voornamelijk Windows) snel op te starten? Daar geef ik namelijk niet zo veel om. Correct me if I'm wrong.
Post 3:
Aha, duidelijk. Ik houd het voor nu dan op:
Ik zag dat de 4590 werd aangereden bij mainstream-gamesysteem januari en maart. Ik vind het niet erg om hierop 20 euro extra te investeren. Alleen misschien heb ik er wel niks aan omdat het overkill is. Ik ben in ieder geval niet van plan om te overklokken.
Ik twijfel nu dus tussen die twee processors.
Mijn grootste probleem is echter een moederbord. Ik weet dat het dus een 1150 socket nodig heeft en minimaal plek voor 2x 4GB DDR3. Ik weet niet echt waar ik nou precies naar moet kijken. Ik heb niet heel veel eisen hiervoor, graag een fatsoenlijke geluids- en netwerkkaart. Iemand advies?
Die Gigabyte G1 Sniper B6 ziet er goed uit maar ik heb het idee dat dat een overkill is voor wat ik nodig heb.
Dan kijk ik later nog wel of ik mijn videokaart upgrade en eventueel een SSD koop.
Huidige setup:
CPU: Intel Core 2 Quad Q8400 @ 2.66GHz
RAM: 4,00GB Dual-Channel DDR2 @ 399MHz (5-5-5-18)
MB: Gigabyte Technology Co., Ltd. EP35-DS3 (Socket 775)
GPU: 1024MB ATI AMD Radeon HD 7700 Series (Gigabyte)
HD: 931GB Western Digital WDC WD10EZEX-00RKKA0 ATA Device (SATA)
PSU: Corsair CX430 430W 80 Plus Bronze
Eerst dacht ik er aan om alleen mijn videokaart en ram te upgraden maar als ik DDR3 geheugen wil moet ik weer een nieuw moederbord en ook weer een nieuwe processor.
Ik zat te denken aan:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,50 | € 179,50 |
| 1 | ASRock B85M Pro4 | € 64,51 | € 64,51 |
| 1 | MSI GeForce GTX 750 Ti 2GB GAMING | € 145,95 | € 145,95 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 50,51 | € 50,51 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 440,47 | |
Ik weet alleen niet wat nu slim is. Moet ik misschien meer investeren in een videokaart? Of zit ik dan weer met mijn voeding? Kan ik op iets besparen? Is er iets overkill of is er iets te zwak voor de rest? Ik heb er weinig verstand van
Bedankt voor het lezen.
Post 1:
Updated met lijstje. Mijn budget is ongeveer max €475, maar natuurlijk het liefste minder. Ik zal eens even aandachtig naar Vraag & Aanbod kijken. Alleen als ik dus een duurdere en krachtigere videokaart pak moet ik waarschijnlijk ook weer investeren in een betere voeding. (toch?) En dan kom ik dus nog duurder uit.
Post 2:
Het is niet alleen League maar ik heb ook nog spellen als Skyrim, Borderlands 2, Bioshock Infinite die ik wil spelen. En Runescape waar ik in goede fps wil vidden. En dat terwijl ik ook skype, teamspeak, spotify etc. en eventueel streams aan heb.
Oke, dus als ik het goed begrijp is het slimste om nu mijn cpu, mobo en geheugen te upgraden. En ook een SSD? Van wat ik hoor is een SSD voornamelijk om dingen (voornamelijk Windows) snel op te starten? Daar geef ik namelijk niet zo veel om. Correct me if I'm wrong.
Post 3:
Aha, duidelijk. Ik houd het voor nu dan op:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4460 Boxed | € 179,50 | € 179,50 |
| 1 | Intel Core i5-4590 Boxed | € 201,01 | € 201,01 |
| 1 | Crucial Ballistix BLS2CP4G3D1609DS1S00CEU | € 50,51 | € 50,51 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 431,02 | |
Ik zag dat de 4590 werd aangereden bij mainstream-gamesysteem januari en maart. Ik vind het niet erg om hierop 20 euro extra te investeren. Alleen misschien heb ik er wel niks aan omdat het overkill is. Ik ben in ieder geval niet van plan om te overklokken.
Ik twijfel nu dus tussen die twee processors.
Mijn grootste probleem is echter een moederbord. Ik weet dat het dus een 1150 socket nodig heeft en minimaal plek voor 2x 4GB DDR3. Ik weet niet echt waar ik nou precies naar moet kijken. Ik heb niet heel veel eisen hiervoor, graag een fatsoenlijke geluids- en netwerkkaart. Iemand advies?
Die Gigabyte G1 Sniper B6 ziet er goed uit maar ik heb het idee dat dat een overkill is voor wat ik nodig heb.
Dan kijk ik later nog wel of ik mijn videokaart upgrade en eventueel een SSD koop.
[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2015 13:47 ]